Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

c20ne - gasnie podczas pracy na gazie

Arnin 27 Sty 2012 20:17 7859 46
  • Pomocny post
    #31 27 Sty 2012 20:17
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Dobrze podpowiada Kolega @kwok, ja dodam: chcesz bingo, podłącz tps skorzystasz z dobrodziejstw cut-of i skoku attuatora do zadanej pozycji co zniweluje pewne błędy pracy tego układu. Tryb pracy sterownika proponuję przełączyć na "sport", odległość od mieszalnika do czujnika lambda to lekko jeden metr i odpowiedź układu (attuatora) na sygnał z "lambdy" trwa wieki.
    Emulacja prostokątna o identycznych czasach L i H w perspektywie czasu doprowadzi do lekkiego "rozjazdu" Pb.
    Jesteś pewien, że miedź nie jest przytkana jakimś paprochem ?

  • #32 28 Sty 2012 11:26
    Arnin
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedzi. Omegolot niewydaje mi się, gdyż na śrubie nie czuć jakichś wielkich ubytków mocy. Pod który pin ma być podpięty tps? Czy zmiana miksera na 36mm da znaczącą różnice? Może ma ktoś pomysł na inne zamocowanie parownika (obrócenie o 180st., montaż do kielicha)? Pozdrawiam.

  • #33 28 Sty 2012 11:40
    ociz
    Moderator Samochody

    Ja bym montował 34mm, ale wtedy i tak pewnie jeszcze gorzej będzie. Idzie w ogóle uzyskać bogato na wyższych obrotach regulacją parownika?
    Elektrozawór popraw, jak dla mnie taki montaż jest nie dopuszczalny cewką w dół.

  • #34 28 Sty 2012 12:25
    Arnin
    Poziom 9  

    No właśnie ciężko mi to określić jak widać na filmikach, sonda wskazuje 0V pod obciążeniem więc nic nie widzę na jej podstawie, dopiero jak silnik schodzi z obrotów coś tam pokazuje (chyba że na wysokich jest tak uboga mieszanka że sonda wskazuje 0). Spróbuje wyregulować parownik, na registrze, jak pisał wyżej kolega kwok. Co myślicie o takim montażu parownika?

    c20ne - gasnie podczas pracy na gazie

  • #35 29 Sty 2012 10:53
    Arnin
    Poziom 9  

    Żadnych sugestii koledzy?

  • Pomocny post
    #37 29 Sty 2012 13:42
    robokop
    Moderator Samochody

    kwok napisał:
    Możesz go sobie przenieść gdzie ci się podoba z jakiegokolwiek powodu.
    Nie do końca. Musi być niżej niż zbiorniczek wyrównawczy i osłonięty przed strugą powietrza.

  • #39 29 Sty 2012 14:05
    Arnin
    Poziom 9  

    Głównie chodzi mi o to żeby skrócić długość węża - dlatego zaproponowałem aby go obrócić - no chyba, że widzicie jeszcze jakieś rozwiązanie.

    Generalnie czy przeniesienie parownika może coś poprawić?

    Wcześniej nic nie pisałem, ale instalacja siedzi tam od 2002 roku. W dokumentacji wyczytałem, że w 2006 był zmieniany parownik (regenerowany przeze mnie zaraz po zakupie auta). Ja mam auto od pół roku.

    Co myślicie o próbie przeczyszczenia miksera?

  • #40 29 Sty 2012 14:39
    ociz
    Moderator Samochody

    W regenerację parowników to ja zbytnio nie wierzę, bo te zestawy naprawcze mimo że często opisane jako oryginalne często się różnią od starych.
    A może wcale nie masz ubogo na obrotach tylko zapłony wypadają. Nie popierduje z wydechu?

  • #41 29 Sty 2012 14:49
    Arnin
    Poziom 9  

    Przysłuchując się z tyłu nic nie słyszę. Jednak w katalizatorze mam małą dziurkę i jak zdecydowanie depnę na postoju (np. do 5tys.), to podczas schodzenia słychać delikatne strzały z okolicy kata. Sonda jest przed katalizatorem, więc nie ma to na nią wpływu.

  • #42 31 Sty 2012 12:37
    Nestor85
    Poziom 11  

    Z ciekawości zapytam ile wynosiło zużycie gazu na registrze, a ile wynosi teraz?.

    Co Tobie polecić, bo widzę, że cisza na forum
    1. Co do dziury w obudowie filtra, nie bardzo rozumiem, jak ona ma wpływać na poprawę pracy silnika, ale dla próby ja bym spróbował sprawdzić, czy jej zatkanie wpłynie na zachowanie attuatora - mianowicie czy np. dla 3000 obrotów zmieniło się jego otwarcie porównując sytuacje przed i po

    2. Na pewno przeczyszczenie miksera nie jest złym pomysłem, zaważywszy na to, że instalacje LPG brudzą się czarnym nalotem (sadza?, nagar?)

    3. Regulacja. W Twoim przypadku nie starałbym się usilnie ustawić silnika krokowego w pozycji 100 na biegu jałowym (to jest "idealne" założenie, żeby miał zapas do otwarcia i zamknięcia), gdyż w Twoim przypadku istnieje tylko tendencja do jego otwierania ze wzrostem obrotów. Zatem ja bym zwiększył ciśnienie z parownika do tego stopnia aby chodził gdzieś w okolicach 60 kroków na jałowym - możliwe że rozwiąże to poniekąd problem mieszanki ubogiej na wysokich obrotach

  • #43 31 Sty 2012 15:00
    Arnin
    Poziom 9  

    Śruba : 13 miasto, 9-10 trasa (przy jezdzie 120-140km/h).
    Teraz: nie wiem, myślę że kolo litra więcej

    Generalnie już na śrubie czułem i czuje do teraz (mimo attuatora) że do 3 tys. wkręca się ładnie, a powyżej już znacznie słabiej (wiem, że to tylko 8v i charakterystyka tego silnika jest taka a nie inna), ale na pewno brakuje mu czegoś od 3tys. w górę (tak tak turbo :D).

    Gaz jest 9 lat, boję się że od dawna auto jeździ na ubogiej mieszance (chociaż nie miałem jak tego sprawdzić, kiedy jeździł na śrubie).

    Powiedzcie gdybym zdecydował się na nowy mikser to w grę wchodzi tylko i wyłącznie mikser l-jetronic 32mm? Może jakiś inny model lepiej współpracowałby z BRC Tecno G?

    Pozdrawiam.

  • #44 31 Sty 2012 20:23
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie, możesz wstawić okrągły mikser w rurę przed przepływką, ale wtedy konieczna będzie szczelna kompensacja parownika.

  • #45 03 Mar 2012 23:58
    Arnin
    Poziom 9  

    Witam po dłuższej nieobecności. Nadal nie doszedłem do ładu z regulacją mojej instalacji.

    Co do miksera to ostatnio go przeczyściłem, nie był zbytnio zaolejony.

    Otóż głównym problemem jest to, że na skręconym na maksa bypassie (przypominam BRC Tecno G + Bingo S4 + mikser 32mm L-jetronic), PWA 90 i ruch attuatora zablokowany nie mogę ustawić stechiometrycznej mieszanki.

    Generalnie na wolnych udaje mi się ustawić tak aby sonda była na pograniczu oscylacji, ale przy 3tys. obrotów sonda pokazuje 0V (więc bardzo uboga mieszanka).

    Idąc dalej próbuje regulować czułość na 3k obrotów (PWA cały czas 90kroków). Gdy sonda zaczyna już wskazywać jakieś napięcie (0,2-0,3V) to przy zejściu na wolne obroty sonda pokazuje 0,8-0,9V (przypominam kanał obejściowy zakręcony na max), do tego auto strasznie dymi (zapewne przez zbyt bogatą mieszankę).

    Poradzono mi sprawdzić czy nie mam czasami przecieku gazu z I do II stopnia.

    Sprawdziłem to tj. na wkręconym bypassie i czułości zasiliłem cewki i przyłożyłem wąż do ucha, efekt - słychać syczenie.

    Dodam, że parownik jakiś czas temu regenerowałem na oryginalnym zestawie naprawczym BRC.

    Proszę o jakieś wskazówki jak na rozebranym parowniku sprawdzić skąd puszcza mi gaz (o ile się da).

    Pozdrawiam.

  • #46 04 Mar 2012 00:24
    ociz
    Moderator Samochody

    Ja nie wierzę w oryginalność tych zestawów naprawczych, i w ogóle w sens regeneracji. Jak ma być tanio to biorę ze szrotu używany parownik za 50zł, a jak mi się nie podoba jego praca to wymieniam na kolejny. Jest w czym wybierać bo tam mają taką stertę ze 3m sześcienne. :)