Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault megane coupe nie działą nawiew!

akadius10 20 Jan 2012 22:18 9280 9
  • #1
    akadius10
    Level 9  
    Witam, zarejestrowałem sie tu bo widzę, że można liczyć na pomoc z waszej strony. Mianowicie padł mi nawiew... grzebałem u wujka google i niestety nici..nic nie znalazłe. Poszukuję schematu elektrycznego do nawiewu...a dokładniej oznaczeń kabli do kostki podpinanej do regulacji dmuchawy. Nie mam klimy jeśli to coś pomoże. Rocznik 98 silnik 2.0 8v. Wszyscy elektrycy rozkładają ręce, a jeden to próbował podpiąć lewy prąd z zapalniczki i wogóle narobił mi bidy w elektryce...silnik zaczął wariować, kontrolki na desce zapalają się wogóle bez podstaw i w różnych momentach.. najbardziej martwi mnie praca silnika....szarpie i chodzi "na dwa gary"... help me!!
  • #2
    opamp
    User under supervision
    Jakie masz doświadczenie w elektryce samochodowej tak na wstępie i jakie masz sprzęt diagnostyczny? :)
  • #3
    milejow
    Level 43  
    akadius10 wrote:
    Wszyscy elektrycy rozkładają ręce

    Weź skończ bredzić, trafiłeś na jednego pajaca co ci zrył elektrykę w aucie i krytykujesz całe miasto???

    Dodano po 1 [minuty]:

    opamp wrote:
    jakie masz sprzęt diagnostyczn

    Do tej usterki wystarczy probówka żarówkowa i trochę wiedzy :D
  • #5
    akadius10
    Level 9  
    doswiadczenia i sprzętu zerowego. mogę tylko powiedzieć, co się dokładnie stało. Mianowicie elektryk który chciał zrobić obwód "na krótko" podłączając zasilanie z zapalniczki "bo tam najbliżej" podłączył prąd do jednego z żółtych kabli biegnących do panelu sterowania nawiewem. Od tamtej pory samochód zaczął ariować. zrobili to ponieważ silnik nadmuchu i przełącznik są sprawne. nie dochodzi poprostu prąd do sterowania nawiewem i chyba "wpieli się" do złego przewodu i stąd te wariacje samochodu (jak na moje oko gdzieś idzie prąd gdzie nie powinien). Co było dziwne podłączając zasilanie do któregokolwiek kabla w tej kostce (próba na 3 najgrubszych kablach 2 żółte, 1 czerwony) nawiew działa na wszystkich zakresach, czyli 1-4....dlatego nie rozumiem o co chodzi..i oni co najgorsze też!
  • #6
    opamp
    User under supervision
    Chcesz sam to naprawić?
  • #7
    milejow
    Level 43  
    Zmienić elektryka, do tego speca(od zapalniczki) nie prowadzić nawet roweru
  • #8
    akadius10
    Level 9  
    dobrze by było, nie wiem czy dobrze gdzieś wyczytałem,że odłączenie akumulatora resetuje komputer. tak też zrobiłem i bez podłączenia lewego obiegu od zapalniczki silnik działał ok, natomiast z podłączonym? szkoda gadać... i później znów reset.. nie wiem czy to ma związek, ale odłączenie akumulatora pomaga na jakiś czas.
  • #9
    opamp
    User under supervision
    Zrób okablowanie jak było i szukaj prawdziwiej przyczyny schematy masz linku. I ma co się uskarżać i gdybać.
  • #10
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamykam.