Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra f 1.4 c14nz uszczelka chwytu powietrza

21 Sty 2012 02:04 7697 34
  • Poziom 15  
    Witam.
    Posiadam Astrę 1.4 z silnikiem C14nz.
    Mój problem polega na tym, iż Astra łapie mi chyba lewe powietrze. W czasie jazdy zarówno na gazie jak i na benzynie zapala mi się "Check engine". Zapala się i gaśnie w sumie to przeważnie się pali. Także obroty oscylują w przedziale 900/1500 obr. Czuć wyraźnie, że silnik jest słabszy.
    Sprawdzałem wszystkie przewody podciśnienia dochodzące do kolektora ssącego jak i do chwytu powietrza.
    Panowie powiedzcie mi, czy jak uszczelka chwytu powietrza jest uszkodzona to mogę przez nią łapać lewe powietrze?
    Proszę o rady, bo już borykam się z tym trzy miesiące i bez skutku.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 21  
    Nie borykaj sie tylko odczytaj błędy migowe.
    Sprawdziłbym też sondę λ.
  • Poziom 15  
    Sondę sprawdzałem bylem u elektryka astra była podłączona pod komputer sonda jest sprawna, na z czytaniu kodów byłem i pokazało mi błąd teraz nie pamiętam dobrze,ale chyba 35 lub 34 coś że czujnik podciśnienia bezwzględnego , od razu dopowiem że czujnik podmieniałem (map sensor) z innej astry. u mnie po zamianie non stop to samo żadnej poprawy,więc map sensor jest raczej sprawny.
  • Poziom 21  
    siepak1 napisał:
    Sondę sprawdzałem bylem u elektryka astra była podłączona pod komputer sonda jest sprawna, na z czytaniu kodów byłem i pokazało mi błąd teraz nie pamiętam dobrze,ale chyba 35 lub 34 coś że czujnik podciśnienia bezwzględnego , od razu dopowiem że czujnik podmieniałem (map sensor) z innej astry. u mnie po zamianie non stop to samo żadnej poprawy,więc map sensor jest raczej sprawny.
    Jeżeli czujnik podmieniony i jest w 100% sprawny to przewód podciśnienia idący do niego do sprawdzenia i jak sam napisałeś uszczelnienie kolektora ssącego. Istnieje jeszcze taka możliwość, że zasilanie elektryczne czujnika szwankuje.
  • Moderator Samochody
    Czy tylko ja nie ogarniam co to jest ten "chwyt powietrza"?
  • Poziom 21  
    ociz napisał:
    Czy tylko ja nie ogarniam co to jest ten "chwyt powietrza"?
    Może to "gwarowo" chodzi o kolektor ssący. :?: :D
  • Poziom 15  
    Chwyt powietrza to jest to co osłania wtrysk i przepustnice ,idzie do niego rura od filtra powietrza ,przykręcony na 2 śruby takie duże . Po ściągnięciu tego widać wtrysk i przepustnice, Jak się to ściągnie Panowie to jest tam taka duża uszczelka o średnicy około 10 cm o tę właśnie uszczelkę mi chodzi czy może ona być powodem łapania lewego powietrza? uszczelki kolektora ssącego nie sprawdzałem ponieważ nie wiem za bardzo jak to zrobić.?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przewód idący do map sensora sprawdzony na szczelność poza tym jest wymieniony na nowy.
  • Poziom 21  
    A czujnik temperatury ten z tyłu silnika? coś tak sie czepił tego lewego powietrza.pojezdzij z odpiętym.
  • Poziom 15  
    Panowie nie czepiłem się po prostu mówię jak jest czujnik temperatury ten który daje odczyt do komputera wymieniony na nowy, prócz tego kopułka i palec nowe,świece NGK nowe kable wn wymienione teraz w wakacje. Po za tym panowie gdy zatkam ręką wlot powietrza (ten przed filtrem) to silnik nadal chodzi co powinien zgasnąć jeżeli dolot powietrza jest zatkany prawda??(jeśli nie to mnie poprawcie)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pojeździć mam z odpiętym tym czujnikiem temperatury tak??? Ok spróbuje dziś jeszcze to zrobię i napiszę efekty.
  • Osprzęt kablowy
  • Moderator Samochody
    No to uszczelka tego chwytu powietrza nie ma żadnego wpływu, jest tylko po to żeby ciągnął czyste powietrze przez filtr.
    Idealnie szczelne musi być pod przepustnicą i między kolektorem a głowicą. Sprawdzić możesz pryskając jakimś plakiem albo dymem z papierosa jak palisz. Jeszcze masz rurę co idzie do serwa hamulcowego i inne wężyki. Na próbę możesz to wszystko pozaślepiać.
    siepak1 napisał:
    powinien zgasnąć jeżeli dolot powietrza jest zatkany prawda??

    Nie powinien, tylko niektóre samochody są na tyle szczelne że idzie je tak zadusić.
  • Poziom 15  
    Ok to posprawdzam te przewody które idą do serwa. Chociaż już sprawdzałem je ale ich nie zaślepiałem więc jutro tak zrobię. A jeszcze koło map sensora jest taki okrągły trójnik do którego są podczepione trzy wężyki ,tam podobno w środku jest jakaś membrana ,czy jeżeli to byłoby uszkodzone to mogą przez to występować takie objawy które opisałem wyżej??
  • Poziom 15  
    Witam poodczepiałem te przewody które idą do serwa oraz zaślepiłem je na jakiś czas i niestety, nic to nie pomogło....
  • Poziom 32  
    siepak1 napisał:
    Witam poodczepiałem te przewody które idą do serwa oraz zaślepiłem je na jakiś czas i niestety, nic to nie pomogło....


    Ile znalazłeś przewodów do serwa ? :-)

    Może któryś pominąłeś ?
  • Moderator na urlopie...
    ociz napisał:
    Czy tylko ja nie ogarniam co to jest ten "chwyt powietrza"?

    No widzisz, dla mnie to też nowość, pomimo, iż autor wyjaśnił co to takiego :D ...
    Reszta wyżej.
  • Poziom 15  
    Panowie poradzicie mi coś jeszcze, co mogę zrobić z tym problemem bo już brak mi pomysłu ....

    Dodano po 1 [minuty]:

    siepak1 napisał:
    A jeszcze koło map sensora jest taki okrągły trójnik do którego są podczepione trzy wężyki ,tam podobno w środku jest jakaś membrana ,czy jeżeli to byłoby uszkodzone to mogą przez to występować takie objawy które opisałem wyżej??


    Dodano po 2 [minuty]:

    siepak1 napisał:
    Ok to posprawdzam te przewody które idą do serwa. Chociaż już sprawdzałem je ale ich nie zaślepiałem więc jutro tak zrobię. A jeszcze koło map sensora jest taki okrągły trójnik do którego są podczepione trzy wężyki ,tam podobno w środku jest jakaś membrana ,czy jeżeli to byłoby uszkodzone to mogą przez to występować takie objawy które opisałem wyżej??
  • Poziom 15  
    Jak bym chciał oddać samochód od razu do mechanika to nie prosiłbym was o pomoc na początek chce sam spróbować dojść z tym do ładu u mechaników byłem już dwóch i każdy rozkłada ręce ,dlatego też tutaj piszę o radę więc wytrych121 jeżeli nie masz nic pomocnego do powiedzenia to daruj sobie o wypowiedzi.[/i]

    Dodano po 1 [minuty]:

    Panowie sczytałem jeszcze raz kody błędów kod (34)co to takiego ktoś wie?
  • Poziom 30  
    34 - Obwód czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym
  • Poziom 15  
    Może coś bliżej kolego gdzie się znajduje ten czujnik jak on wygląda??
  • Poziom 15  
    Sprawdziłem napięcie zasilania tego czujnika i wynosi ono ( 5v 5,5 v)w tych granicach tak jak na schemacie podesłanym przez kolegę ociz

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czy to co sprawdziłem oznacza że czujnik działa?? czy nie?? bo jednak błąd 34 się wyświetla, tak jak wcześniej pisałem wężyk który idzie do czujnika jest nowy.
  • Moderator Samochody
    Jak sam napisałeś sprawdziłeś tylko napięcie zasilania. Zastosuj się do wszystkiego co opisane w linku.
    Nieszczelność wężyka ani jego błędne podłączenie to na pewno nie będzie bo wtedy miałbyś błąd 33.
  • Poziom 15  
    Czyli jeszcze muszę skontrolować działanie czujnika na rozgrzanym silniku tak jak opisane na schemacie. Zrobię to jutro bo dziś już mrok.
  • Poziom 15  
    Witam może mi ktoś powiedzieć z forumowiczów gdzie w Bydgoszczy lub w Nakle nad Notecią znajdę dobrego,sprawdzonego elektryka(oczywiście takiego który nie kasuje 100pln za sam przyjazd) który upora się z moim problemem.Najlepiej jeszcze jak ten elektryk byłby na trasie Bydgoszcz - Nakło. Pytanie w szczególności do forumowiczów mieszkających w tych okolicach.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    siepak1 napisał:
    sprawdzonego elektryka(oczywiście takiego który nie kasuje 100pln za sam przyjazd)


    Szukasz rzeczy niemożliwych...
  • Poziom 15  
    Też tak myślę kolego Paweł wawa :D :| ale zapytać nie zaszkodzi :D

    Dodano po 7 [minuty]:

    Mam jeszcze jeden problem mianowicie moja astra rano jak jest zimna ciężko odpala na benzynie muszę tak z 10 sekund kręcić jeszcze z tydzień temu paliła praktycznie na kopa co może być główną przyczyną takiego stanu rzeczy? proszę o konkretne odpowiedzi.

    Dodano po 2 [godziny] 55 [minuty]:

    Witam właśnie wracam od elektryka (post tyczy map sensora) elektryk sprawdzał napięcie było w granicach (5v,5,5v)wskazania sygnału map sensora też poprawne.Astra została podłączona pod komputer(i tutaj coś wykazało)na komputerze ciśnienie map sensora wynosiło 0.10bara niezależnie od obrotów się nie zmieniało,elektryk powiedział że nie ma sygnału z komputera,dlatego też to się nie zmienia ciśnienie stoi non stop 0,10 bar. Powiedział że sygnał z komputera nie dociera do mapy kazałem mu to sprawdzić odczepił wtyki od komputera i zaczął mierzyć okazało się że na wtyczkach komputera wszystko jest jak powinno być (czyli nigdzie przewód nie jest przerwany.) Diagnoza jaką wystawił to walnięty komputer, powiedział że wymiana załatwi problem,jak myślicie czy jest to realne?? to jest przyczyną moich problemów ??
  • Moderator Samochody
    Realne, o ile dobrze pomierzył. Zmieniaj sterownik.
  • Poziom 15  
    W takim razie ile powinno wynosić prawidłowo ciśnienie ? co do sterownika to zmienię go tylko muszę poszukać odpowiedni :|

    Dodano po 6 [minuty]:

    Wytłumaczy mi ktoś czy po wymianie komputera jeszcze jakieś czynności trzeba przeprowadzać ? czy wystarczy odpiąć stary podczepić nowy i to wszystko??aha i czy po podłączeniu nowego kompa( o ile będzie sprawny) kontrolka silnika od razu zgaśnie i praca silnika wróci do normy?
  • Moderator Samochody
    Rozgrzany silnik na jałowym 0.3-0.4 bar-a (~1V na czujniku), po gwałtownym wciśnięciu gazu do dechy ~1bar (~5V) i szybko spada wraz ze wzrostem obrotów.
    Po wymianie sterownika od razu powinien normalnie jeździć, ale możesz mu dać "nauczyć się" obrotów biegu jałowego, odpalasz zimnego i czekasz aż się zagrzeje do włączenia wentylatora bez dotykania gazu.
  • Poziom 15  
    Wszystko kolego ociz się zgadza elektryk też tak mówił robiliśmy tak jak napisałeś ,ciągle pokazywało 0.10 bar ok to ja szukam sterownik,dam mu się nauczyć jak napisałeś :D po wymianie napisze co w trawie piszczy.