Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 323 92r 16V 1,3 gażnikowy moduł zapłonu.

21 Jan 2012 12:05 1908 4
  • Level 40  
    Wcześniej tu pytałem się o powody wyłączania się zapłonu. Wyłączenie stacyjki i włączeniu jej powrotnie przywracało zapłon ale tylko na chwilę, chyba że silnik pracował na biegu jałowym a podniesienie obrotów powyżej 2000 to następował reset. Posprawdzałem co można sprawdzić w prosty sposób na ulicy. Doszłem że najprawdopodobnie uszkodzony moduł zapłonowy. Po czytaniu postów podobno jest on w aparacie zapłonowym. Szukałem takiego aparatu w ogłoszeniach i są ale tylko trochę podobne (mój ma dwie puszki sterowania podciśnieniem z 2 wtykanymi rurkami). Dowiedziałem się że ten aparat ma oznaczenie T2T92277B61VX3 chyba Mitsubishi. Przewody do sterowania cewką zapłonową idą bezpośrednio od niego w kros instalacji. Czy można wymienić tylko moduł wewnątrz aparatu i od jakiego typu pasuje.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 23  
    Witam,wymień cewkę zapłonową lub podstaw inną ,miałem ten sam przypadek w 626.Wymiana cewki pomogła.
  • Level 40  
    Cewkę pomierzyłem jest dobra na dwa wtyki dwu przwodowe czarny i biały. Gdy wyłącza się zapłon to natychmiast również obrotomierz mimo że silnik się jeszcze obraca. Jak by była wada cewki to by tak łatwo nie zapalał. Wewnątrz aparatu zapłonowego jest zalany w czarny plastyk tranzystorowy układ kluczujący cewką zapłonową który trzeba wymienić. Z tego co się zorientowałem jest to moduł Mitsubishi stosowany w moim silniku i również w Tico.
  • Level 23  
    Podmień cewkę ,a się przekonasz, ten sam przypadek zapalał normalnie , ale po przegazowaniu gasł,odpalał ponownie normalnie.Wymiana modułu (200,-) i to samo,podmiana cewki i jest ok.Cewka na pomiarach nie odbiegała od normy.
  • Level 40  
    Problem już rozwiązałem. Rozebrałem moduł wyjęty z ap. zap. i znalazłem uszkodzenie. Upalone było jedno połączenie na hybrydzie. Udało się moduł naprawić ale dla pewności kupiłem za 50zł ap. zap. z rozbitego Tico i przemontowałem moduł i jest OK.