Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągle palące się światła hamowania (stop) - VW Passat 2001r. AVF?

21 Sty 2012 15:13 23840 17
  • Poziom 18  
    Witam.
    Dokładnie jak w temacie.
    Na początku myślałem, że uszkodzony ma czujnik hamowania (ten pod pedałem hamulca) ale jednak okazał się być dobry.
    Doszedłem już do tego, że problem jest napięcie, które cały czas jest na bezpieczniku nr 13 (na przewodzie czerwonym z granatowym paskiem) nawet jak odłączę czujnik hamowania dalej dostaje napięcie.
    Można prosić o kawałek schematu elektrycznego, bo nie wiem skąd się bierze to napięcie?
  • IGE-XAO
  • Poziom 17  
    nie jestem pewnien ale chyba wszystkie sygnały od czujnika stopu ida do sterownika abs. zobacze juz w nastepnym tygodniu na schemacie
  • Poziom 34  
    Te napięcie wzięlo się najprawdopodobniej z uszkodzonej wiązki biegnącej lewym progiem na tył aż do lamp.
  • IGE-XAO
  • Poziom 18  
    sladi napisał:
    nie jestem pewnien ale chyba wszystkie sygnały od czujnika stopu ida do sterownika abs. zobacze juz w nastepnym tygodniu na schemacie


    I dlatego przydałby się kawałek schematu, znalazłem schemat od B5 3G, ale tam od włącznika pod pedałem hamulca odchodzą tylko dwa przewody, a w moim przypadku jest ich cztery (switch zwiera dwa skrajne, gdy pedał jest normalnie położony, a gdy go wciskamy rozwiera skrajne i zwiera środkowe).

    miler80 napisał:
    Te napięcie wzięlo się najprawdopodobniej z uszkodzonej wiązki biegnącej lewym progiem na tył aż do lamp.


    Hmm z tego, co kojarzę to w tej wiązce, która biegnie lewym progiem, gdy wszystko jest powyłączane nie ma w żadnym przewodzie napięcie?
  • Poziom 35  
    Zobacz jakie natężenie prądu możesz pobrać ze światła stopu. Np podłacz świece żarową, itp.
  • Poziom 42  
    Wypnij bezpiecznik / sam ustal który / od oświetlenia bagażnika ! Stop winień przestać świecić.
  • Poziom 13  
    kidu22 napisał:
    Zobacz jakie natężenie prądu możesz pobrać ze światła stopu. Np podłacz świece żarową, itp.


    Bez komentarza...

    Bezp od oświetlenia bagażnika to bodajże 3
  • Poziom 18  
    Bartek890130 napisał:
    kidu22 napisał:
    Zobacz jakie natężenie prądu możesz pobrać ze światła stopu. Np podłacz świece żarową, itp.


    Bez komentarza...

    Bezp od oświetlenia bagażnika to bodajże 3


    Jest już troche późno i nie chce mi się już więcej grzebać, ale wykluczam przewód, którym biegnie zasilanie do bagażnika, ponieważ jak wypnę bezpiecznik nr 13 (czyli ten od świateł stopu) światła gana, jak go podłączę i nawet zamknę auto to przy włożonym bezpieczniku nr 13 stopy się palą, a gdy stacyjka jest wyłączona i auto zamknięte chyba nie dochodzi zasilanie do oświetlenia bagażnika?
  • Poziom 29  
    shel82 napisał:
    problem jest napięcie, które cały czas jest na bezpieczniku nr 13 (na przewodzie czerwonym z granatowym paskiem) nawet jak odłączę czujnik hamowania dalej dostaje napięcie.

    Bo tak ma być. Droga prądu jest taka: akumulator > bezpiecznik 13 > wyłącznik stopu > światła stopu. W tym aucie światła stop działają bez stacyjki.
    Bezpiecznik jest zasilany z zacisku 30.
  • Poziom 18  
    enauto napisał:
    shel82 napisał:
    problem jest napięcie, które cały czas jest na bezpieczniku nr 13 (na przewodzie czerwonym z granatowym paskiem) nawet jak odłączę czujnik hamowania dalej dostaje napięcie.

    Bo tak ma być. Droga prądu jest taka: akumulator > bezpiecznik 13 > wyłącznik stopu > światła stopu. W tym aucie światła stop działają bez stacyjki.
    Bezpiecznik jest zasilany z zacisku 30.


    Kurcze bez schematu ciężko...
    Czyli "+" idzie z zacisku 30 na bezpiecznik 13 (czyli na bezpieczniku zawsze będzie napięcie), potem do włącznika pod pedałem hamulca, a stamtąd do żarówki?

    Skoro odłączę włącznik pod hamulcem i zamknę auto to, dlaczego pali się stop - skąd bierze zasilanie?
  • Poziom 29  
    Zwarcie, musisz pruć instalację, zacznij od wyłącznika stopu w kierunku lamp.
  • Poziom 35  
    shel82 napisał:
    Skoro odłączę włącznik pod hamulcem i zamknę auto to, dlaczego pali się stop - skąd bierze zasilanie?

    A jak nie zamkniesz to sie nie pali? Czy ciągle się pali.

    Masz audio zmieniarke i wzmacniacz w tyle?
  • Poziom 18  
    kidu22 napisał:
    shel82 napisał:
    Skoro odłączę włącznik pod hamulcem i zamknę auto to, dlaczego pali się stop - skąd bierze zasilanie?

    A jak nie zamkniesz to sie nie pali? Czy ciągle się pali.

    Masz audio zmieniarke i wzmacniacz w tyle?


    Światło stop pali się cały czas, niezależnie czy auto jest otwarte/zamknięte, zapłon włączony/wyłączony, auto pozamykane alarm włączony.

    Zmieniarki i wzmacniacza nie mam.
  • Poziom 35  
    Zrób zwarcie na żarówce i zobaczysz który bezpiecznik wybije.
  • Poziom 18  
    Z bezp.13 musi też odchodzić inny przewód który może robić zwarcie do tego na lampy "stop",bo jak wyciągniesz 13 to gaśnie "stop".Myślę że "enauto",może dobrze myśleć i jest gdzieś zwarcie po bezp.13.A czy ktoś nie ingerował w tylną lampę lub wiązkę w progu? itp.
  • Poziom 18  
    Wyciągnij bezpiecznik od stopu (13), daj zasilenie na wyjście włącznika stopu, czy zapali stop. Jednocześnie sprawdź czy pojawiło się napięcie na odejściu z bezpiecznika. Sprawdzisz czy jest zwarcie, zgrzane przewody te od włącznika stopu.
  • Poziom 11  
    Witam.
    Przerabiałem podobny problem w moim sharanie ... mianowicie u mnie były popękane kable w wiązce która idzie pomiędzy klapa bagażnika a nadwoziem w osłonie spiro gumowej... kable były na tyle urobione że światła zapalały sie co róż to inne zależy jak sie ułożyły ... podwiń tę osłonę i zobacz w jakim stanie są te przewody możliwe ze tam tkwi problem ;p .
  • Poziom 18  
    Problem rozwiązany, "przeorałem" całą wiązkę, która biegnie od pedału hamulca do żarówki i co się okazało ;)
    Poprzedni właściciel montował sobie zmieniarkę/wzmacniacz/navi (tak domniemam) w bagażniku i zasilanie pociągnął cienkim przewodem stricte jak przewody od zasilacza antenowego, które z biegiem czasu zlasowały się akurat z przewodem od świateł stopu około 1,5 m od lamp w okolicach tylnego lewego koła...
    Uff sporo mnie to wysiłku kosztowało i szczęście, że akurat skończyło się na palącym stopie, a nie na czymś gorszym.
    Dzięki wszystkim za podpowiedzi.