Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Land Rover -Freelander TD4 -98 km, 1998r nie odpala.

21 Sty 2012 15:44 6874 10
  • Poziom 22  
    Witam. Jak w temacie auto miało problem z odpaleniem na zimno.Trzeba było kilkakrotnie podgrzewać , żeby odpalił.Jak już złapał pracował równo.Ciepły palił bez problemu .Wymieniłem świece żarowe ,trzy wyszły bez problemu -problem był z czwartą .Po jej odkręceniu okazało się ,że nie można jej wyjąć gdyż przeszkadza pompa wtryskowa .Albo demontaż pompy lub próba odkręcenia górnej pokrywy pompy .Cztery śruby pokrywa do góry świeca dała się wymienić .Pokrywa ma otwory owalne umożliwiające przesuwanie jej około 5mm .Starałem się ustawić ją w pierwotnym położeniu.No i problem teraz nie pali wcale.Po przesunięciu pokrywy odpalał lecz zaraz gasł.Pompa wtryskowa to BOSCH -sterowany elektronicznie .W górnej pokrywie jest trzpień ,który wchodzi w wodzik w korpusie pompy .I teraz prośba co z tym fantem zrobić ?.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Teraz masz problem, tam nawet dziesiatki milimetrĂłw to juz zmiana dawki. Zostaje ci komputer, podglad wartosci rzeczywistych i zabawa. sam bez sprzetu precyzyjnie napewno tego nie ustawisz
  • Poziom 22  
    Tak też przypuszczałem .Mądry Polak po szkodzie .Zostaje demontaż pompy i oddanie jej do ustawienia lub doholawanie złomka do warsztatu .Dziękuje za podpowiedź.
  • Poziom 22  
    Dalszy ciąg.Metodą prób i błędów udało się uruchomić klekota.Trzyma obroty biegu jałowego ,nie dymi ,wchodzi na obroty i jeździ bez problemów .Lecz pozostał problem sprzed wymiany świec.Trzeba nim trochę pokręcić ,żeby zaskoczył.Jak już zaskoczy to chodzi równiutko jak w zegarku i każda następna próba uruchomienia jest od strzała, mimo zimnego silnika i nie czekając aż zgaśnie kontrolka świec.Co z tym fantem zrobić ?
  • Poziom 22  
    Ciąg dalszy reanimacji angielskiego pacjenta.Auto pojechało do warsztatu ,podłączyli go do prądu (KTS) i obserwowali jak się wychyla.Błąd przepływomierza ,lekko opóźniony kąt wtrysku (lekko znaczy ,że niewiele brakuje do wartości prawidłowych) .Dawka wtryskowa -prawidłowa.Chciałem zostawić złomka w warsztacie ,żeby sprawdzili spręż ,wtryski, sprawdzili i ustawili pompę-nie bardzo palili się do tej roboty.Zasugerowali wymianę filtrów ,co też zrobiłem, plus zaworek zwrotny.A teraz pytanie -jak w tym wynalazku można ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku i czy błąd przepływomierza ma wpływ na odpalanie na zimno?
  • Poziom 11  
    Do ustawienia kąta trzeba mieć np KTS-a który bardzo ładnie to robi.
    Ustawia się to na kole zębatym od pompy.
    Kąt jest bardzo istotny przy odpalaniu.
  • Poziom 22  
    Wychodzi na to ,że bez sprzętu diagnostycznego pacjent nie będzie gadał.
  • Poziom 10  
    ...a teraz uściślijmy... 1998 to nie Td4 tylko 2,0 TCIE. TD4 jest od 2000r. Niestety Landrovera nie zdiagnozujesz w sposób zadowalający ani KTSem ani żadną rzeczą która jego jest. Pozostaje Testbook, T4, lub Autologic.
  • Poziom 22  
    Co do oznaczenia TD4, absolutna racja -ktoś przylepił sobie na tylnej klapie takie oznaczenie i brak wiedzy na temat oznaczenia skutkował takim określeniem.Co do KTS ,to takim sprzętem posługiwał się fachowiec i EDC z nim gadało.Co do reszty pytań w temacie ,już nieaktualne ,bez pomocy KTS czy też innych wynalazków.
  • Poziom 10  
    we Freelanderze KTS pogada z ECU bo to wszak Bosch, ale CCU już ni w żąb, a tam jest partner do immo.
    Pozdrawiam