Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CB nie działa w ducato jumper boxer 2011

kwowadis 21 Sty 2012 18:09 6612 26
  • #1 21 Sty 2012 18:09
    kwowadis
    Poziom 2  

    Witam

    Użytkownicy nowych wersji tych pojazdów mają poważny problem z użytkowaniem radio cb!
    Auta te posiadają silnik iveco którego jeden z elektronicznych podzespołów wytwarza pole na odległość 3-5m wokół auta skutecznie zakłócając odbiór radio cb.

    Serwisy cb umywają ręce salony tak samo...

    Pytanie jest proste kto i gdzie za opłatą wyeliminuje te zakłócenia? biorąc pod uwagę ilość użytkowników tego forum może jest szansa na jakiś kontakt do firmy bądz osoby która zna ten problem i rozwiązanie.

    Pozdrawiam

    0 26
  • #3 22 Sty 2012 00:19
    kwowadis
    Poziom 2  

    Zaliczony już dawno cały- common r., wtryski, ecu, ekranowanie, folia aluminiowa, dziura w dachu, klatka f. itd. itd.(wyczytałem przyczyny i półśrodki zaradcze)
    Szukam serwisu, salonu, bądz zakładu elektrycznego- faktura gotówka i mój gorący uścisk dłoni a wrażenia z odsłuchu w czasie jazdy bez pierdzenia bezcenne

    pozdrawiam



    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    Proszę poprawić swoje posty pamiętając, że zdania zaczynamy wielką literą i kończymy kropką. /c2h5oh/

    0
  • #4 22 Sty 2012 01:50
    bc211
    Poziom 30  

    Czy jak wciśniesz gaz do dechy i zwolnisz pedał przyspieszenia problem ustępuje aż do uzyskania biegu jałowego ?

    0
  • #5 22 Sty 2012 13:32
    kwowadis
    Poziom 2  

    Problem tylko wtedy ustępuje kiedy silnik nie dostaje paliwa...
    Szukam serwisu itp bo powody są już podane w przytaczanym powyżej linku.

    Powodem jest układ związany z wtryskiem paliwa

    Szukam kogoś kto usunie przyczynę

    pozdrawiam

    0
  • #6 22 Sty 2012 14:19
    bc211
    Poziom 30  

    Jak chcesz usunąć problem nie znając źródła ? Co masz na myśli pisząc "silnik nie dostaje paliwa" ? Konkretna sytuacja, test komponentów sterowania silnika ? Sytuacja, którą opisałem to konkretny przykład kiedy silnik nie dostaje paliwa !!!

    0
  • #7 22 Sty 2012 15:42
    kwowadis
    Poziom 2  

    kolego czy mozesz usunac ten problem za oplata i faktura?


    pozdrawiam

    Moderowany przez Olek II:

    Kolego pracujesz na ostrzeżenie. Regulamin forum jest bardzo czytelny, pkt 3.1.13. Zgodnie z regulaminem naszego forum należy dbać o szacunek dla języka polskiego w swoich wypowiedziach. Przypominam również o punkcie 3.3 regulaminu.

    0
  • #8 08 Lut 2012 21:29
    carlooss
    Poziom 11  

    Rozwiązł ktoś ten problem?

    0
  • #9 11 Lut 2012 18:23
    djset
    Poziom 12  

    Chętnie bym się przyłączył. Takie "pierdzenie" nie występuje na zamkniętym gazie. Jadąc jak dodaję gaz lub trzymam jakieś tam obroty to są zakłócenia. Jak gaz zamknięty (obroty np 2000 rpm) to cisza. Co to może być?

    0
  • #10 11 Lut 2012 18:35
    jannaszek
    Poziom 39  

    Czyli zakłócenia są powodowane przez elementy wykonawcze wtrysku paliwa.
    Trzeba określić, czy drogą radiową, czy przez zasilanie.

    0
  • #11 11 Lut 2012 18:38
    djset
    Poziom 12  

    Jutro postawię dwa auta koło siebie i zrobię test.

    0
  • #12 11 Lut 2012 19:27
    jannaszek
    Poziom 39  

    Wystarczy wyjąć antenę.

    0
  • #13 12 Lut 2012 13:36
    jannaszek
    Poziom 39  

    bc211 napisał:
    jezu nie poszła ta krecha co wy wciągacie (ten sam dealer ?)....plecy

    Problem zakłóceń CB, wydaje się być śmiesznie mały w porównaniu z problemem kolegi. :shocked!:

    0
  • #14 12 Lut 2012 14:49
    adam2002
    Poziom 14  

    Witam.
    Jeżdżę w pracy takowym 3.0 HDI BOXER.
    Objawy takie jak kolega opisywał.
    A o to moje działania ( nie wyeliminowałem do konca ale jest dobrze)

    Do tej pory jeździły ze mną różne radia - Alan 18, Alan 28, RCI2950DX, Uniden 520XL.

    Po wielu kombinacjach stanęło na tym:
    Radio podłączamy bezpośrednio do Akumulatora (jest pod nogami kierowcy).
    Radio leży na górnej półce.
    Antena zamontowana na stałe nad tylnymi drzwiami oraz zestrojona na najlepszy SWR.

    Problem jest teraz prawie niesłyszalny. Ja dorzuciłem jeszcze toroid ferrytowy na przewody zasilające (3 zwoje).

    To tyle.
    Owocnej pracy.

    0
  • #15 12 Lut 2012 21:45
    gregorio27
    Poziom 31  

    Macha do góry w sprinterze i zobacz co mercedes zrobił z przewodami. Twój problem wydaje mi się wielce wyolbrzymiony bo trochę tych aucisk przewinęło się przez moje ręce i nie było jako tako większych problemów po postawieniu anteny na dachu (błotnik, słupek) odpada.

    0
  • #16 13 Lut 2012 00:21
    40463
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 13 Lut 2012 10:58
    bc211
    Poziom 30  

    kwowadis napisał:
    kolego czy mozesz usunac ten problem za oplata i faktura?
    Zastanów na czym Ty chcesz oszczędzać po prostu jaka praca, taka płaca

    0
  • #18 13 Lut 2012 19:53
    djset
    Poziom 12  

    Nie mam dokładanych xenonów, bo to dziadostwo, które tylko mnie oślepia jak jakiś oszołom zastosuje to w swoim aucie.
    Wersja mojego boxera to rama + plandeka (3,4m wysokości od ziemii). Jak się trochę ociepli zastosuję bezpośrednie podłączenie pod akumulator plus dziura w dachu i dobre podłączenie z masą. Zobaczymy co to zmieni, ale na pewno poprawi. W chwili obecnej konfiguracja to: Uniden 520XL PRO + President Florida.

    0
  • #19 13 Lut 2012 21:14
    kondensator
    Poziom 36  

    Dla wszystkich szukających rozwiązania problemów w tym wątku:
    Trzeba poczytać co już zostało napisane
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1194165.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2082368.html
    (Na fotografiach jest Lublin i Iveco, na tym drugim miejsca co mocowania anteny CB jest mniej, ale jak zobaczyłem "ducato jumper boxer"
    np. http://photos04.otomoto.pl/photos/original/T2/61/79/T2617991_1.jpg
    to jeszcze mniej miejsca - ale jest; czy z prawej czy z lewej strony - trudno powiedzieć, dalej od źródeł zakłóceń - ale one są blisko, i tak dodatkowe styki (min. kilkanaście, pewne i niekorodujące !) zamkniętej maski raczej będą potrzebne).
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1656280.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1155433.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2118943.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2139004.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9370144#9370144
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1975982.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2016800.html
    Linki w linkach są istotne.

    Co do odkłócania pojazdów - jest to możliwe, ale musi dopiero dojrzeć nowe pokolenie klientów którzy będą sami wiedzieć że auto trzeba zostawić na ileś dni (aż będzie zrobione !), niezbędne są często ingerencje w blachę i okablowanie, a kilka dniówek człowieka i specjalistycznego sprzętu (nieraz o wartości porównywalnej z samochodem) sprzętu kosztuje więcej niż jakiś tam radiotelefon.

    Słowa kluczowe: EMC, ESD, odkłócanie, ekranowanie, CB, zakłócenia, Charoy

    0
  • #20 14 Lut 2012 01:59
    bc211
    Poziom 30  

    djset napisał:
    zastosuję bezpośrednie podłączenie pod akumulator plus dziura w dachu i dobre podłączenie z masą. Zobaczymy co to zmieni
    djset napisał:
    W chwili obecnej konfiguracja to: Uniden 520XL PRO + President Florida
    Ty chcesz chłopie chyba wylądować w psychiatryku na oddziale depresja zaawansowana.
    Niech ktoś mu wytłumaczy co chce zrobić, zanim się chłopina wykończy psychicznie. Nie mogę, po prostu zatkało mnie.

    Moderowany przez c2h5oh:

    Post był raportowany. Regulamin punkt 3.1.9. (4, 10.8, 10.4) Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.
    Upominam i proszę powstrzymać się od tego typu uwag.

    0
  • #21 14 Lut 2012 07:53
    djset
    Poziom 12  

    bc211, a co ci znowu nie pasuje??? sądzę, że twoje zachowanie świadczy o tym, iż to TY powinieneś trafić tam gdzie napisałeś, bo masz objawy takie jak napisałeś.
    A ja nie rozumie co jest złego zastąpienie anteny przykręcanej od magnesowej plus podłączenie instalacji bezpośrednio do akumulatora, omijając jakieś dziwne układy po drodze, powodujące dodatkowe zakłócenia.
    I mam nadzieję, ze "zatkało cię" na dobre i nie będziesz już głupkowato komentował, bo pomocy tutaj nie ma żadnej w twoich wypowiedziach. Chcesz komentować? To wejdź sobie na interię, przeczytaj jakiś artykuł i tam sobie komentuj do woli!

    Moderowany przez Olek II:

    Regulamin punkt 3.1.9. (4, 10.8, 10.4) Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.
    Upominam i proszę powstrzymać się od tego typu uwag.

    0
  • #22 14 Lut 2012 16:39
    bc211
    Poziom 30  

    Czuję się przywrócony do prządku nie mniej jednak jakbyś przyjechał do mnie z takim zestawem pierwsze co bym zrobił wziąłbym do ręki wiertarkę (nie podłączoną do prądu), włączył radio, obróciłbym wrzecionem i kazał spojrzeć na wskaźnik siły sygnału. Szkoda, że greorgio27 mało się udziela na tym forum. Nikt o zdrowych zmysłach nie zamontowałby Ci tego radia do siejących wtryskiwaczy. Co tu więcej komentować.

    Moderowany przez Olek II:

    3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #23 14 Lut 2012 16:43
    djset
    Poziom 12  

    To mam sobie wtryskiwcze wykręcić? Czy wymontować radio?

    0
  • #24 19 Lut 2012 19:53
    damian34
    Poziom 14  

    Witam,

    Ja używam nowego Boxera i radia Alana 199A podłączonego do gniazda zapalniczki. Te zakłócenia są ewidentnie przewodzone. U mnie pomogło zainstalowanie dwóch dość dużych ferrytów przed radiem na każdym po 2 zwoje przewodu - jeden ferryt zbyt słabo tłumił zakłócenia. Efektu całkowicie nie udało się usunąć, ale po odpowiednim ustawieniu SQUELCH w czasie jazdy zakłócenia są niezauważalne przy odbiorze (jak skręcisz squelch tak, że słychać szumy to usłyszysz wtryski przy dodawaniu gazu).

    Więc zamiast szukać serwisu idź do sklepu elektronicznego, kup najlepiej 3 dość duże ferryty zrób jak najwięcej pętli na każdym z nich i powinieneś być zadowolony.

    0
  • #25 19 Lut 2012 20:24
    jannaszek
    Poziom 39  

    Tą ilość pętli, trzeba dobrać- może być potrzebny tylko 1 zwój, to zależy od częstotliwości harmonicznych tych szpilek zakłócających, które to sięgają bardzo wysokiego zakresu, często są emitowane jako fale radiowe.

    0
  • #26 24 Lut 2012 20:03
    atrix55
    Poziom 18  

    Temat był już kilka lat temu wałkowany. Zakłócenia pochodzą od wtrysków. Nie jest łatwe wyeliminowanie tych zakłóceń. Należy w pierwszej kolejności ustalić, jak wygląda pole emisji zakłóceń. Można to zrobić samą anteną, jeżeli nie dysponuje się przyrządami pomiarowymi. I wtedy szukać najlepszego miejsca dla anteny.
    Zastosować dobry kabel antenowy. Unikać przy prowadzeniu samego kabla tzw " Pętlowania". Żadne wynalazki na zasilaniu nic nie pomogą.

    0
  • #27 02 Sie 2013 10:29
    wasmarcin
    Poziom 2  

    Witam wszystkich i przedstawiam moje doświadczenia w temacie:
    Zakłóceniom w autach ducato, peugeot, citroen z silnikami 2,3 i 3,0 winny jest układ wtryskowy i tyle.
    Montaż anteny z tyłu auta nic nie pomoże. Miejsca optymalnego montażu powinno się wybrać zgodnie ze sztuką dla cb i miejscami montażu przewidzianymi w pojeździe, jeśli są.
    Sprawdzona metoda to dobrać radio z automatycznym wyciszaniem zakłóceń i dopasować antenę.
    Na marginesie , radia marki Alan nie sprawdzają się w tych autach!
    Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

    Moderowany przez Olek II:

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0