Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toshiba Tecra 8200 nie włącza się

20 Gru 2004 23:37 4066 25
  • Poziom 10  
    Witam
    jestem początkujący wiec proszę o wyrozumiałość.

Mam problem jak w temacie.
    Laptopik chodził ładnie do pewnego momentu.( zostawiłem go na kilka godzin w samochodzie - było zimno chociaz nie mrożno- po czym go przyniosłem i po niedługim czasie włączyłem) po tym momencie zamilkł.

Tzn jest tak ze w momencie nacisniecia "włącznika" zapala sie dioda lecz nic zupełnie sie nie dzieje. Cisza ani wiatraczek ani jakikolwiek naped sie nie włącza a dioda świeci.

Czy na podstawie tych danych moze ktos mi okreslic wartosc naprawy ewentualnie powiedziec co to moze byc "troche znam sie na elektronice".

Z góry dzieki

Dodano po 10 [minuty]:

Dodam że akumlator normalnie sie ładuje bo po jego naładowaniu zmienia sie kolor diody.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Witam
    Sprawdz procesor, może się wypiął lub poluzował, wyjmij go i wciśnij w gniazdo ponownie. / zrób to przy odłączonym zasilaniu i wypiętej baterii- oczywiście ostrożnie/
    jeżeli po tej operacji nic się nie będzie działo, daj znać
  • Poziom 10  
    Dzieki za porade .
    Niestety nie poskutkowała. nadal jest tak jak było .
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    w takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak rozebrać laptop i sprawdzić
    zasilanie płyty głownej
    -Bezpieczniki
    -diody i diody Zenera
    to sa najprostsze rzeczy. Zasilanie ładowania baterii jest zabezpieczone osobno, zasilanie płyty głównej osobno.
    Bezpieczniki są podoble do kondensatorów smd, mogą być opisane np. 8A, 10 A, trzeba je spradzić, powinny być koło wtyku zasilacza, choć bywa różnie, szukaj i sprawdzaj na całej płycie