Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Cougar - potrzebne informacje przed zakupem

limak3004 22 Sty 2012 17:46 15757 28
  • #1 22 Sty 2012 17:46
    limak3004
    Poziom 15  

    Witam przymierzam się do kupna forda cougara i mam parę pytań co do niego ponieważ jest bardzo mało o nim informacji a dowiedzieć się chce mianowicie
    1. Jaki silnik 2.0 16v czy 2.5 v6 24v (Ja dowiedziałem się tylko to że silniki 2.0 są bardziej awaryjne)?
    2. Jakie jest spalanie przy 2.0 a jakie przy 2.5?
    3. Cz klapę bagażnika można otworzyć z pilota?
    4. Jak jest z częściami tzn czy są drogie, dostępne?
    5. Jakie jest wyciszenie kabiny?
    6. Na co zwracać uwagę przy kupnie?
    7. Który silnik nadaje się bardziej pod LPG?
    8. Czy warto kupić to auto dodam ze chcę poczuć troszkę dynamiki a nie wąchać spaliny innych?
    9. Jakie jest przyspieszenie bo tego się obawiam ponieważ to autko jednak troszkę waży?

    0 28
  • #2 22 Sty 2012 19:36
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 23 Sty 2012 00:38
    michailov22
    Poziom 8  

    2.0 - 0-100 km/h 10,3 s spalanie 10-11l miasto 7 trasa
    2.5 0-100 km/h 8,3 s spalanie 13-14l miasto 9,5 trasa Pamietaj ze spalanie zawsze zalezy od jazdy. Co do gazu to nie zalozyb bym do zadnego samochodu bo gaz jest dobry do kuchenki. Ale nie zakladaj gazu to pojemnosci ponad 2l a w szegulnosci v6 i innych. Jak dla mnie auto moze i fajne kiedys mialem przyjemnosc takiego ogladac ale ja bym go nie kupil ze wzgledu na to że jest to mało popularny model i moga być problemy ze sprzedaniem. Nie cieszyły sie one nigdy popularnościa tak jak ich poprzedniki ford probe. Ceny czesci nie znam i ich teraz nie sprawdze ale moge napisac ze nie wszystkie beda pasowaly z mondeo.

    -4
  • #4 23 Sty 2012 13:03
    limak3004
    Poziom 15  

    A czy w takim razie mógłbym prosić o propozycje ciekawych aut z podobnego rocznika i w podobnej cenie do kota które byłyby też dość ciekawe z wyglądu i lepsze z punktu mechanicznego?

    1
  • #5 23 Sty 2012 16:36
    kamil907
    Poziom 28  

    Cougar to dosyć ciekawe auto i warto się nim zainteresować. Nie słuchaj kolegi wyżej bo to co napisał to tylko jego dziwne wywody. Oba te silniki można śmiało zagazować. Oczywiście dobrej klasy sekwencją. Cougar jest dosyć wogodny i nie jest jakoś wybitnie bardzo awaryjny. A to, że auto jest mniej popularne ja akurat uważam za dużą zaletę bo lepiej jeździć czymś innym niż "wieśwagen"

    1
  • #6 23 Sty 2012 18:39
    limak3004
    Poziom 15  

    Zadzwoniłem dzisiaj do znajomego mechanika i wypytałem się go o silnik i o instalacje lpg. Koszt takowej do kota to od 2500 do 3200zł. Powiedział mi jeszcze że silniki 2,5 są mniej awaryjne i właśnie takie by mi polecał.

    0
  • #7 23 Sty 2012 23:00
    michailov22
    Poziom 8  

    kamil907
    Ciekawe zgadzam sie.
    Zagazować mozesz wszytko od motorynki po czołg.
    Wygodny jest bo jechałem.

    limak3004
    Może bys podał jakie pieniące cie interesuja bo najtanszego na allegro widzailem za ponad 2tysiace a najdrozszego za 15. Licz sie z tym że spalanie ktore podalem wyżej dotyczy benzyny a spalanie gazu mozesz wyliczyc dodajac 20% oraz spadek mocy od 10% w zależnosci w jakim stanie samochod kupisz. :)


    P.S
    Dla jasności wole forda od "wieśwagena" jak to ty napisales ale cougar to ala sportowy wynalazek a on che zakładać gaz to takiego auta. To jest wieś.

    0
  • #8 23 Sty 2012 23:17
    kamil907
    Poziom 28  

    Zastanawia mnie czy ty kiedykolwiek miałeś do czynienia z LPG bo piszesz bzdury więc domyślam się, że nie. Po pierwsze auto na LPG może mieć nawet więcej mocy niż na PB - kwestia ustawienia (oczywiście kosztem spalania). Po drugie dobrze ustawiona sekwencja na pewno nie będzie zużywała więcej o 20%.
    Teraz może weź sobie kalkulator do ręki, zobacz ile kosztuje litr gazu ile litr PB i wykorzystując przynajmniej trochę logicznego myślenia może się domyślisz dlaczego kolega planuje korzystanie z LPG.

    1
  • #9 24 Sty 2012 02:38
    michailov22
    Poziom 8  

    A ja znam z doświadczenia ze taki kolega przyjedzie za 100 tys(a oby 100 na gazie dozył) to przyjedzie do mechanika i powie slabo chodzi, bierze wode, olej, cięzko odpala, prycha, kicha, gasnie. I mechanik zaczyna robote mija pierwszy tydzien nastepny nastepny i jeszcze nastepny i kolega odbiera samochod i ma kilka tysiecy miej w kieszeni, mniejszy brzuch bo przez ten czas chodzil na pieszo a nie cieszyl sie z jazdy tym wygodnym i dynamicznym samochodem otaz wiecej siwych wlosow na głowie.

    Benzyne też mozna wyregulowac zeby palila jak smok i chodzila dobrze musisz wiedziec jednak że paliwa mozna dac wiecej ale powietrza nie jest tak łatwo doładowac.

    Jak sekwencja nie bedzie zużywala 20% wiecej to 15%.

    I jeśli stać na konia to i stać na bat.

    1
  • #10 24 Sty 2012 10:49
    kamil907
    Poziom 28  

    Tylko policz sobie ile zaoszczędzi po tych 100tys km. Przy aktualnych cenach paliw i licząc spalanie rzędu 12l na gazie przejechanie 100tys km wychodzi o 34,500zł taniej niż na benzynie!! Za te pieniądze można kupić jakieś 10 silników 2,5 V6 lub dwa albo nawet trzy takie Cougary więc o czym my tu rozmawiamy.

    4
  • #11 24 Sty 2012 12:33
    michailov22
    Poziom 8  

    12l haha chyba w trasie. Ty chyba nie liczysz kosztów założenia i kosztów przy naprawach a to jest bardzo istotne. Nawej jeżeli tak to kupujesz samochod żeby go za kilka tysiecy wyzłomować czy cieszyć się z jazdy?

    Ja osobiście nie widziałem dobrze założonego gazu. Gaziarz jak zakłada gaz to chce go założyć jak najszybciej żeby jak naj więcej zrobić i zarobić. Kładzie wiązkę w takich miejscach gdzie mu pasuje i nie martwi się tym że ktos to bedzie kiedyś naprawiał. Więdz wile napraw nie obejdzie sie bez demontażu instalacji.

    Ja wychodzę z założenia że jeśli jeździsz mało to kupujesz benzynę a jak jeździsz dużo to kupujesz diesla. Chcąc oszczędnie jeździć nie kupuje się 2.5l silnika który siedzi w samochodzie o masie 1400kg bo na czym byś nie jeździł to będzie nie ekonomicznie.

    0
  • #12 24 Sty 2012 13:38
    kamil907
    Poziom 28  

    Tak dla jasności gdybym uwzględnił spalanie na poziomie np 15l to oszczędności względem PB były by jeszcze większe niż 34,5tys.

    1
  • #13 24 Sty 2012 16:15
    michailov22
    Poziom 8  

    nie licz na to ze jak bedzie palil 5l PB na 100 a 6 gazu to tak samo bedzie przy 15l. I te 15l co ja tam napisalem to mialem na mysli gaz.

    -1
  • #14 24 Sty 2012 17:46
    limak3004
    Poziom 15  

    Witam. niestety co do LPG nie mogę się zgodzić z przedmówcami ponieważ posiadam właśnie seata cordobę 1.8 w LPG. Silnik jeszcze na gaźniku i muszę powiedzieć że gdy jadę i przerzucę z lpg na paliwo nie czuję żadnej różnicy tak samo przy dodawaniu gazu czy wyprzedzaniu. Spalanie nie różni sie prawie w ogóle, w lato pali na gazie bez żadnych kłopotów tak więc ja nie wiem dlaczego tak wszyscy narzekają na lpg?

    1
  • #15 24 Sty 2012 18:05
    kamil907
    Poziom 28  

    Nie wszyscy, tylko taki jeden uparty wyjątek się znalazł.

    1
  • #16 24 Sty 2012 20:46
    limak3004
    Poziom 15  

    A czy może ktoś powiedzieć coś na pozostałe pytania?

    0
  • #17 24 Sty 2012 21:14
    czajkagor
    Poziom 13  

    ad.1 Silnik 2,5L na pewno lepiej kupić, abyś nie wąchał spalin. 2,0L bardziej ekonomiczny ale na pewno nie awaryjny. Mam doświadczenie z mondeo MK1 przejechałem nim 560000km bez żadnego remontu i kolejny właściciel jeździ nim nadal. MK2 (mam go nadal) ma 305000 i odpukać prócz elementów eksploatacyjnych również nic przy nim nie musiałem wymieniać.
    ad.2 Mondeo pali ok.10L w mieście ok.7,5L na trasie(mam dość ciężką nogę)
    ad.3 Osobiście nie wiem ale raczej tak
    ad.4 Większość części pasuje od mondeo cena średnia.
    ad.5 Nie wiem
    ad.6 Korozja
    ad.7 Obydwa pod sekwencję V6 jest droższa
    ad.8 Według mnie warto pod względem wąchania spalin to kup 2,5L. (Osobiście nie narzekam na 2,0L)
    ad.9 2,0L-10,3s. 2,5L-8,6s. Wg danych katalogowych

    0
  • #18 25 Sty 2012 12:40
    michailov22
    Poziom 8  

    kamil907 napisał:
    Nie wszyscy, tylko taki jeden uparty wyjątek się znalazł.


    Zapraszam do mnie. 3 silnik wyjmuje bo sie rozleciał przez gaz. Mam forda mondeo 2.0 DOHC. Nie da sie nim jeździć nikt go nie chce wyregulować. I nie umie. Ostatnio mialem astre H 2.0turbo wymiana silnika 170tys przebieg samochod z gazem. Wiazka gadu połozona na belce przedniej która trzeba zdemontować. Po remoncie silnik chodzil super. Po 3 miesiacach właściciel przyjechal bo cos sie dzieje nie ma mocy nie chodi poprawnie. Odpala na 3 gary.

    Kolego od kordoby. Nie masz rozeznania. To że teraz jest dobrze to nie znaczy ze jutro bedzie.

    Gaz zmienia mapy wtrysku i sa problemy z jazda. Podaje paliwo z zlych mometach w zlej dawce i spalanie gazu jest inne niz PB. Kup mercedesa 6.0l zeby nie czuc spalic tych co maja 3.0l albo 5.0l. Wy wszyscy chcieli byscie miec młody ekonomiczy z wielką mocą samochod i jeszcze niech kosztuje 5 tys zloty i czesci sa darmowe. Zastanowcie sie co wy piszecie.


    ZA ROK ZA DWA PRZYPOMNICIE SOBJE CO NAPISALEM I PRZYZNACIE MI RACJE.

    1
  • #19 25 Sty 2012 15:42
    limak3004
    Poziom 15  

    Przyznamy bądź nie jeżdżę seatem już 2 rok i kupiłem go już z instalacja i po tej pory wymieniłem tylko silniczek krokowy i moduł żeby silnik lepiej chodził. Może po prostu masz pecha do lpg moi znajomi też maja pozakładane gazownie i jakoś też dają rade. A co do auta to każdy ma swój gust a o gustach sie nie dyskutuje...

    1
  • #20 26 Sty 2012 12:32
    michailov22
    Poziom 8  

    To ty masz szczczescie a nie ja.

    0
  • #21 26 Sty 2012 15:01
    rafałszabla
    Poziom 12  

    Gaz zjada silniki a najlepiej mu "smakują" głowice {zawory} silników 16v 24 v itd. stare 8v będzie chodził wyjątek Launa 18 8v nie ma hydro-popyczaczy . A z Cougara autko nie powiem fajne ale żeby taki sportowy charakter zagazować,to mija się z celem .Pod maską mało miejsca i tak wszystko jest upchane a z doświadczenia wiem że 2,5 l mało kto chce naprawić jak coś padnie.

    0
  • #22 26 Sty 2012 20:36
    limak3004
    Poziom 15  

    No to jakie auto proponujecie do 12000zł które było by dość zrywne ale też wygodne?

    0
  • #24 28 Sty 2012 15:56
    rafałszabla
    Poziom 12  

    Popieram Kolegę Kamila dobry wybór 20. 16v spokojnie wystarczy ,200 śmiało pojedzie jedno tylko złe to to zimą odma potrafi zamarznąć, trzeba dbać oto :roll: spalanie od 7 do nawet 12l . ale średnio 8 trzeba liczyć na 100km. piękne wnętrze sygnowane przez PINIFIORINIEGO[włochy] drzwi bez ramek Cupe super :D .

    -2
  • #25 28 Sty 2012 16:16
    wichurewicz
    Poziom 24  

    rafałszabla napisał:
    piękne wnętrze sygnowane przez PINIFIORINIEGO[włochy] drzwi bez ramek Cupe super :D .

    Kolego, "Pininfarinę".

    2
  • #26 29 Sty 2012 15:52
    limak3004
    Poziom 15  

    Z wyglądem się zgodzę ale co do ceny części i jakości to chyba kot lepiej wypada.

    2
  • #27 18 Lut 2012 11:15
    limak3004
    Poziom 15  

    Witam mam jeszcze jedno pytanie może miał ktoś do czynienia z Toyota Celica VII. Wydaje mi się że jest wygodniejsze od cougara.

    1
  • #28 22 Lut 2012 21:29
    michael1986
    Poziom 18  

    Odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz tym artykule opisującym ten fajny samochód jakim jest Ford Cougar. Szkoda że od dość dawna nie produkowany bo ciekawe byłoby to auto - a najmłodsze mają dziś kilkanaście lat - to niestety Ford, którego rdza nie omija.

    Dodano po 3 [minuty]:

    michailov22 napisał:
    sportowy wynalazek a on che zakładać gaz to takiego auta. To jest wieś.


    Cougar to coupe a nie samochód sportowy. Poza tym nie widzę problemu z zakładaniem gazu nawet do Porsche Panamery. I żadnej wsi w tym nie widzę.

    1
  • #29 25 Lut 2012 14:17
    michael1986
    Poziom 18  

    limak3004 napisał:
    Witam mam jeszcze jedno pytanie może miał ktoś do czynienia z Toyota Celica VII. Wydaje mi się że jest wygodniejsze od cougara.


    nie siedziałem w nim ale czemu miałoby być wygodniejsze? To mniejszy samochód, zrobiony z kompakta: Corolli, Cougar to Mondeo II. Cougar jest dłuższy, ale Celica VII to nowszy samochód i znacznie droższy. Wizualnie Celica mi się bardziej podoba.
    Pomyśl jeszcze nad Mitsubishi Eclipse 3 generacji też fajny samochodzik.

    0