Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagłośnienie wokalu i stopy perkusji - czy kolumna 2 drożna wystarczy?

g1410 03 Feb 2012 19:20 7178 39
  • #31
    DjMapet
    Level 43  
    Widzę że te paczki na Beymach poszły za 350 zł. Za tą cenę trza było brać, na pewno na próbach lepiej by się sprawiły jak Altony. Zestaw naprawczy do tego głośnika, kosztuje w Elmuzie 115 zł i jeśli już z powodzeniem regenerowałeś Tonsile, to i z tym byś sobie poradził.
    g1410 wrote:
    jeśli głośnik wymaga regeneracji, a co za tym idzie zmiany parametrów, czyli trzeba zrobić pomiar a nie bardzo mam gdzie

    W prawidłowo naprawionym głośniku, parametry nie zmienią się tak znacznie, że wymagało by to dokonywania jakichś pomiarów.
    g1410 wrote:
    krzysiuc napisał:
    Nie rozumie dalej, dlaczego tak akcentujecie tę stopę?



    Uzyskujemy wtedy lepsze (cięższe) brzmienie.

    Poza tym, nie nagłośnionej stopy, podczas koncertu kapeli metalowej, nie słychać nawet na scenie a ma ona kapitalne znaczenie dla gitarzysty a szczególnie dla basisty.
    g1410 wrote:
    Widziałem niestety gdzieś logo Dibeisi więc szału chyba nie będzie.

    No nie będzie. Należy mieć jedynie nadzieję że będą to DBS z najwyższej serii, a nie pseudo paczki po 200-300 zł.

    Pozdrawiam.
  • #32
    g1410
    Level 10  
    hej, jestem w koncu :) nie miałem mozliwosci odpisac przez ten czas.

    krzysiuc wrote:
    Jeśli traficie na te lepsze DBS, a przeszły przeróbkę to uzyskacie w miarę poprawne paczki.

    trafiliśmy na subbas dbs professional HT-18B 600W RMS. mysle, ze kolumna niczego sobie
    oraz na 2 kolumny dibeisi q1524. (2X15'' i horn z driverem 1,5 cala, bez szczegolowej specyfikacji, drivery spalone) - zdaje sobie sprawę, ze to z niskiej polki.

    krzysiuc wrote:
    Co to za JBLe były? Jaka seria?

    TR-125


    krzysiuc wrote:
    Wiem o jaki efekt wam chodzi, ale na chwilę obecną to radziłbym się zaopatrzyć w lepszy sprzęt, który nagłośni dobrze wokal

    ok, skupimy sie na wokalu, stopę będziemy nagłaśniać jeśli będzie dostępny odpowiedni sprzęt w danym miejscu.

    krzysiuc wrote:
    Kolego, trzeba albo zamknąć temat, albo się w końcu na coś zdecydować, podaj budżet jeśli będzie za mały to temat na chwilę odkładamy, dopóki nie dozbierasz kasy. A jeśli będzie kasa to polecamy coś co kupujecie i gracie

    tu mamy już jasność, obecnie mamy niekomfortowy budżet na poziomie 400-500 zl, a wiec pozostaje nam nagłośnienie samego wokalu: z okazji na allegro, albo DIY. Tematu nie zamykam, bo chciałbym skonsultować ewentualne "znaleziska".

    Dodano po 16 [minuty]:

    DjMapet wrote:
    Widzę że te paczki na Beymach poszły za 350 zł. Za tą cenę trza było brać, na pewno na próbach lepiej by się sprawiły jak Altony. Zestaw naprawczy do tego głośnika, kosztuje w Elmuzie 115 zł i jeśli już z powodzeniem regenerowałeś Tonsile, to i z tym byś sobie poradził.

    no szkoda, będe wiedział teraz, że można próbować z uszkodzonymi,

    DjMapet wrote:
    W prawidłowo naprawionym głośniku, parametry nie zmienią się tak znacznie, że wymagało by to dokonywania jakichś pomiarów.

    takiej informacji potrzebowałem, dziekuje

    DjMapet wrote:
    g1410 napisał:
    Widziałem niestety gdzieś logo Dibeisi więc szału chyba nie będzie.

    No nie będzie. Należy mieć jedynie nadzieję że będą to DBS z najwyższej serii, a nie pseudo paczki po 200-300 zł.

    otóż to. są to dbs professional HT-18B i dibeisi q1524. te ostatnie sa niesprawne wiec założę temat, aby przedyskutować ich poprawną naprawę jeśli warto.
  • #33
    DjMapet
    Level 43  
    g1410 wrote:
    kolumny dibeisi q1524. (2X15'' i horn z driverem 1,5 cala, bez szczegolowej specyfikacji, drivery spalone

    Taka konfiguracja głośników to porażka. Driver (najczęściej kiepskiej jakości) pada, bo obsługujący sprzęt pseudo-akustyk/dj, chcąc wypełnić dziurę w środkowej części pasma, podbija mocno korekcję w zakresie środka i góry i nierzadko pakuje w paczki przester z lichego wzmacniacza.
    Wykręć drivery, sprawdź jaki to model i poszukaj do nich cewek w sieci. By się nie paliły, to można je zabezpieczyć żarówką (samochodową, na początek 24V/21W) zamontowaną przed filtrem.
    Co do modyfikacji, to nie jestem przekonany, czy warto do paczek po 500 zł montować dobrej jakości drivery i zwrotnice, bo koszt takiej modyfikacji przekroczy wartość paczek. Chyba że te midbasy w miarę dobrze brzmią.

    g1410 wrote:
    dbs professional HT-18B i dibeisi q1524

    Czym są zasilane te Dibeisi? Zastosowano procesor/crossover do podziału pasma?

    Pozdrawiam.
  • #34
    g1410
    Level 10  
    tych driverów nie ma niestety. ktoś wyjął i włożył tam samochodowe pierdziawki mocując taśmą izolacyjną - porażka. Został jedynie horn i opis ze strony. cewka 35mm i magnez 20oz.
    pisałem do dbs z prośbą o info jakie drivery tam były. otrzymałem odpowiedź, ze należy zakupić to http://www.lechpol.eu/model/f23 lub to http://www.lechpol.eu/model/f18 i zamienić drivery - domyślam się, ze taka operacja nie będzie wymagała zmian w zwrotnicy. Sądzę jednak, że to się spali przy pierwszym lepszym, chyba ze zabezpieczę żarówka tak jak radzisz.

    Zastanawiałem się czy aby dla lepszego efektu nie wkręcić tam driverów tonsila czy stx za ok 30 - 40 zl (jest dostępny wykres pasma) i ewentualnie wymieć kondensator na zwrotnicy, aby odpowiednio przyciąć pasmo. to tyle jeśli chodzi o planowane modyfikacje, reszty rzeczywiście nie ma sensu ruszać w paczce o takim przedziale cenowym.

    DjMapet wrote:
    g1410 napisał:
    dbs professional HT-18B i dibeisi q1524

    Czym są zasilane te Dibeisi? Zastosowano procesor/crossover do podziału pasma?

    Knajpa nic nie ma. Są tylko kolumny. Kto wie co było do tego podłączane...
  • #35
    DjMapet
    Level 43  
    Można by coś dopasować pod ten horn, bo te pseudo-drivery z linków, to można o d..... rozbić :-)
    Wymierz wlot horna i spróbuj znaleźć coś, co podejdzie. Może D-500 STX?
    Z Tonsila, to jedynie GDWT-12 19 150, ale może nie podejść pod tego horna.

    Pozdrawiam.
  • #36
    g1410
    Level 10  
    Witam ponownie,

    DjMapet wrote:
    Wymierz wlot horna i spróbuj znaleźć coś, co podejdzie. Może D-500 STX?
    Z Tonsila, to jedynie GDWT-12 19 150, ale może nie podejść pod tego horna.

    Dziękuję za propozycje. Troche mi czasu zeszło zanim udało mi się ściągnąć pomiar. Oba drivery powinny się dać dopasować. Horn w paczce ma 34mm, wiec zarówno Tonsil jak i STX powinny dać się wkręcić.
    Wybrałbym tutaj Tonsila. Potrzebowałbym jeszcze porady jakim kondensatorem poprawnie przyciąć pasmo? Głośniki niskotonowe w tej paczce nie mają specyfikacji, wiec czy można przyjąć, ze w miarę dobrze przenoszą pasmo do 2-2,5 khz.?

    DjMapet wrote:
    Widzę że te paczki na Beymach poszły za 350 zł. Za tą cenę trza było brać, na pewno na próbach lepiej by się sprawiły jak Altony.

    skontaktowałem się z tym gościem i okazało, ze paczek nie sprzedał. Kupiłem je więc za 200zl + odsłuch gratis :). Głośnik wkrótce naprawie i będzie grało.

    g1410 wrote:
    DjMapet napisał:
    g1410 napisał:
    dbs professional HT-18B i dibeisi q1524

    Czym są zasilane te Dibeisi? Zastosowano procesor/crossover do podziału pasma?

    Knajpa nic nie ma. Są tylko kolumny. Kto wie co było do tego podłączane...


    Okazało się, że knajpa jednak dysponuje powermikserem Azusa MIK 0043 i tym były zasilane.
  • #37
    DjMapet
    Level 43  
    g1410 wrote:
    Tonsil jak i STX powinny dać się wkręcić.

    Wszystko zależy od typu tego horna. Tweteery Tonsila mają specyficzny system wkręcania horna, tzn. horn ma gwint zewnętrzny a tweteer wewnętrzny. Może nie pasować.

    g1410 wrote:
    jakim kondensatorem poprawnie przyciąć pasmo?

    W paczkach są jakieś zwrotnice? Jeśli tak, to można by je wykorzystać.

    g1410 wrote:
    czy można przyjąć, ze w miarę dobrze przenoszą pasmo do 2-2,5 khz.?

    Nie można przyjąć. Zwykle, 15" głośnik w miarę równo przenosi do ok. 800 Hz, a później następuje ostry spadek pasma przenoszenia.

    g1410 wrote:
    Okazało się, że knajpa jednak dysponuje powermikserem Azusa MIK 0043 i tym były zasilane.

    Jeśli góry i doły, to musiało to kiepsko brzmieć.

    Pozdrawiam.
  • #38
    g1410
    Level 10  
    DjMapet wrote:
    Tonsil jak i STX powinny dać się wkręcić.

    Wszystko zależy od typu tego horna. Tweteery Tonsila mają specyficzny system wkręcania horna, tzn. horn ma gwint zewnętrzny a tweteer wewnętrzny. Może nie pasować.


    zgadza sie. Jest dostępny driver z redukcja. daje wówczas możliwość wkręcenia w horn z gwintem wewnętrznym. Bez redukcji nie będzie pasował.

    DjMapet wrote:
    g1410 napisał:
    jakim kondensatorem poprawnie przyciąć pasmo?

    W paczkach są jakieś zwrotnice? Jeśli tak, to można by je wykorzystać.

    tak zwrotnica jest i z pewnością ja wykorzystam. Sprawdzę co tam siedzi, bo będę miał w weekend taka możliwość.
  • #39
    DjMapet
    Level 43  
    Mimo tego, lepszym wyborem będzie D-500 STX. Ma większą moc, SPL, cewkę, można zastosować niższe cięcie i jest w podobnej cenie. GDWT 12 19 150, to raczej głośnik do średniej mocy (ok 150W, co uwidacznia trzeci zestaw cyfr) paczek na 10", góra 12" midbasach i zalecanym cięciu 4,5 kHz. W zasadzie nie można go nazwać driverem a raczej tweteerem :-).


    Pozdrawiam.
  • #40
    g1410
    Level 10  
    Zagadza się. STX D-500 daje możliwość niższego ciecia niż Tonsil, przez co do tej konfiguracji paczki będzie się lepiej nadawał. Założe nowy temat dotyczący tych paczek. Dziękuję DJ Mapet za podpowiedź

    Podsumowując temat:
    Kolumny 2 drożne wystarczą do nagłośnienia wokalu i stopy perkusji dla kapeli metalowej pod warunkiem, ze będzie to midbas minimum 15" i 2' driver (ewentualnie 1" z szerokim zakresem pasma). Jest to wersja absolutnie minimalna, budżetowa i przeznaczona do stosunkowo małych pomieszczeń.

    Najlepszym rozwiązaniem jednak byłoby wykorzystanie satelit i subbasów, połączonych osobnymi końcówkami z zastosowaniem aktywnego filtra (crossover) do podziału pasma miedzy nadstawkami, a podstawkami. Tutaj budżet jest już zdecydowanie większy. Rekomendowane są tutaj kolumny aktywne RCF nowe lub używane.

    W każdym przypadku rekomendowane mikrofony to Audix, Shure Beta bądź SM 58, AKG, Sennheiser E 835 S, a do perkusji na początek STAGG MD-5010.

    Ze względu na nasz ograniczony budżet skupiłem się na w nagłośnieniu jedynie wokalu. W tym celu zakupiłem paczki na szerokopasmowym głośniku Beyma 12GA50. Będę mógł tym nagłośnić wokal na próbach i ewentualnie małej sali na koncert.

    Dziękuję wszystkim za udział w tej dyskusji, mam nadzieję że będzie przydatne również dla innych (mi bardzo pomogło). Temat do zamknięcia. Pozdrawiam