Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 1.9 TDi- turbina

23 Sty 2012 01:16 23563 16
  • Poziom 9  
    Witam oczekuje tylko jednej krótkiej odpowiedzi, otóż posiadam ten model i wyczyściłem turbine i jest ten taki bączek zawór wastegate podobno tak to się nazywa. Albo siłownik pneumatyczny regulujący ustawienie. Dawniej miałem Passata B4 1.9 TDi i tam w środku ta śróbka czy coś bodajże podczas ciśnienia z takiego małego wężyka wpadało do środka, tutaj w Audi jest odwrotnie, i to mnie zdziwiło, bo przecież to jeden koncern VAG. I pytanie brzmi: Czy ta śróbka regulująca ten zawór ma zasysać się do środka, czy wychodzić ze środka w przypadku Audi ? A jeśli Passat i Audi mają działanie turbiny na tej samej podstawie to dlaczego tak się dzieje ?. Przepraszam, ale kompletnie nie pamiętam które zasysało (czy w Audi czy w Passacie) a które wypychało... Rodzaj silnika o ile wiem to 1Z. A i drugie pytanie, w środe będę rozbierał turbine bo nie pracuje zbyt dobrze (załącza się dopiero przy 2300 obr.) co zrobić, aby dostawała ogień od chociaż 1500 obr. ? Tutaj na załączonym obrazku w czarnym kółku pokazałem o które mi miejsce chodzi. Audi 80 B4 1.9 TDi- turbina
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat działania turbosprężarki ze zmienną geometrią kierownic spalin i w takiej turbosprężarce do króćca wężykiem doprowadzane jest podciśnienie by sztangę zassać w stronę gruchy (rysunek po lewej, zwiększa to wartość ciśnienia doładowania bo spaliny kierowane są przymkniętymi kierownicami na zewnętrzne powierzchnie łopatek wirnika powodując jego szybsze obroty) a przy braku podciśnienia sprężyna wewnątrz gruchy wypycha sztangę na zewnątrz (rysunek po prawej z zaznaczonym strzałką kierunkiem ruchu sztangi i kąta nachylenia kierownic spalin) Kierownice się wtedy otwierają i kierują strumień spalin bliżej środkowej części powierzchni łopatek wirnika powodując jego wolniejsze obroty. Jeśli masz silnik o oznaczeniu 1Z to masz zupełnie inną turbosprężarkę (z zaworem upustowym). Tam również jest grucha ze sztangą ale działa ona na ciśnienie i zupełnie odwrotnie : przy braku ciśnienia podawanego wężykiem do króćca gruszki sztanga jest wciągana do gruszki przez wewnętrzną sprężynę powodując zamykanie zaworu upustowego (wastegate) zwiększając ciśnienie doładowania a przy podaniu ciśnienia wężykiem jest ona wypychana uchylając zawór upustowy obniżając wtedy wartość ciśnienia doładowania. Obojętnie czy to Audi czy Passat czy inne samochody z tego samego koncernu (i nie tylko) obydwa typy turbosprężarek działają tak jak opisałem wyżej. Jeśli chcesz wiedzieć dlaczego turbo w Twoim samochodzie zbyt późno osiąga zadaną wartość ciśnienia doładowania to musisz najpierw podać z jakim dokładnie silnikiem mamy do czynienia 1Z czy w końcu inny i przynajmniej wkleić tutaj linki do logów dynamicznych najistotniejszych grup czyli 000, 003, 004, 008 i 011. Co to są logi dynamiczne i jak się je wykonuje dowiesz się wpisując "logi dynamiczne" w wyszukiwarce google.
  • Poziom 9  
    Dzięki wielki za informacje. Mam problemy z połączeniem programu VAG z autem nie chce się połączyć, jakiś błąd wyskakuje. Jutro spróbuje połączyć, bo dziś za bardzo nie mam czasu. Po prostu zbyt późno się włącza bo słyszę turbine kiedy chodzi a kiedy nie. W passacie co prawda była turbina modyfikowana, bo włączała się prawie od samego zera nawet bez dodania gazu i choć był to zwykły 1.9 TDi 90 KM nie raz się zdarzyło, że od świateł BMW nie miało szans.
    Sztomel a co Ty na to jakby spryskać np. WD-40 ten wirnik, wiem, że ma smarowanie, ale może by tak żwawiej chodził ?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 21  
    wirnika niczym nie pryskaj bo niema to sensu.
    niewiem jaki masz silnik chodzi o oznaczenie i czy turbina jest sterowana przez "komputer" czy mechanicznie przez ciśnienie turbo.
    ruch tej sztangi czyli to co wychodzi z gruchy i sie porusza to powinno byc około 1,5 cm sprawdz to ręcznie naciskajac palcem.
    nastepna sprawa to wyregulowanie sztangi aby odpowiednio otwierała zawór wastgate
    jeśli masz pistolet do pompowania to mozesz wyregulowac sobie to sam.
    maxymalne otwarcie powinno byc przy około 1,5bara
    czyli na pistolecie blokujesz cisnienie 1,5 bara luzujesz śruby regulacyjne i zakreczsz w tym położeniu sztangę
    działa to w ten sposob, ze jak ustawisz np 2bary to dopiero przy 2 barach upuści ciśnienie i bedziesz miał przeładowanie, a jak ustawisz np1,1 bara to tylko do takiej wartosci bedzie turbina pompowac
  • Poziom 9  
    Sprawdzałem dziś auto jak było widno, no i powiem wam tragedia... Załącza się turbo dopiero przy 2500 obr. może nawet 3000 obr. a do 3000 obr. kręce ale tylko jak jade autostrada na 5 biegu.
  • Poziom 39  
    waglik napisał:
    Sprawdzałem dziś auto jak było widno, no i powiem wam tragedia... Załącza się turbo dopiero przy 2500 obr. może nawet 3000 obr. a do 3000 obr. kręce ale tylko jak jade autostrada na 5 biegu.
    A tak konkretnie to o co ci chodzi.
  • Poziom 9  
    Bardziej konkretniej się nie da. Odpowiedź na pytanie z tym zasysaniem znam, teraz drugie pytanie jeśli można to takie iż w Audi coś ciężko ruszyć turbo, jak wsadze palec od strony przodu samochodu kręci się bez problemu, no niezbyt delikatnie troche siły muszę użyć... A w aucie dopiero musze dość mocno dać gaz aby ruszyć ją. I pytanie brzmi jak zrobić aby turbo załączało się przy chociaż 1500 obr. ? Jeśli chodzi o komputer to Audi nie lubi go... Jutro spróbuje załączyć, ale zobaczymy...
  • Moderator Samochody
    Zostaw ten samochód i przestań wypisywać bzdury. Jakie załączanie/wyłączanie turbiny? Turbina pracuje cały czas, po dopaleniu silnika. Tylko albo pompuje mniej, albo więcej - zależnie od zapotrzebowania silnika i możliwości.
  • Poziom 39  
    waglik napisał:
    A w aucie dopiero musze dość mocno dać gaz aby ruszyć ją. I pytanie brzmi jak zrobić aby turbo załączało się przy chociaż 1500 obr. ?
    Są na świecie takie rzeczy o których się największym filozofom nie śniło.
  • Poziom 9  
    To jak wytłumaczysz to, że Audi ma gorsze przyspieszenie od VW Polo 6N 1.9D ? trans tak czytasz dokładnie, że aż miło... Pisałem wcześniej, że miałem Paska w którym od 1000 obr. turbine było słychać i pracowała. i czuć było przyspieszenie. A chciałbym to samo w Audi co miałem w Passacie. Na razie widze tylko nabijanie postów (Nie licząc Sztomela).
  • Poziom 39  
    waglik napisał:
    To jak wytłumaczysz to, że Audi ma gorsze przyspieszenie od VW Polo 6N 1.9D ?
    trans-serwis napisał:
    A tak konkretnie to o co ci chodzi
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    waglik koledzy piszący w temacie chcą pomóc ale z braku laku a raczej pełnej informacji nie mogą i mają rację : nadal nie wiemy o jaki silnik chodzi a tym samym o jakie turbo. W Passacie mogłeś mieć silnik 90 KM o oznaczeniu AHH a tam jest turbo ze zmienną geometrią czyli takie i o takiej zasadzie działania jak wkleiłeś rysunek w pierwszym poście. W Audi nie wiemy ale też jest ten sam silnik jeśli chodzi o moc 90 KM lub zupełnie inny np. 1Z, AHU z turbo z zaworem upustowym i zupełnie inna zasada działania. Słusznie kolega napisał - niczym dziwnym tego wirnika nie pryskaj bo możesz sobie narobić niepotrzebnie biedy - od takiego pryskania nie będzie żwawiej chodził wirnik - na bank. Musisz nam podać kod silnika a wtedy będziemy wiedzieć co może być przyczyną późnego budzenia się w nim turbo. Kod silnika znajdziesz w tym miejscu (najpewniejsze sprawdzenie bo wlepa w bagażniku swoje, wlepa na pokrywie rozrządu swoje a silnik może być zupełnie inny włożony niż fabryczny) :
    Audi 80 B4 1.9 TDi- turbina

    a dokładnie na tym polu numerowym będzie coś w tym stylu (tu na przykładzie silnika 110 KM AFN) :
    Audi 80 B4 1.9 TDi- turbina

    O ile się nie mylę to W Audi 80 mogą występować dwa rodzaje silników - albo 90 KM 1Z albo 110 KM - AFN. Jeśli masz ten pierwszy silnik i turbo rozpędza się zbyt wolno to wina będzie leżeć w przepływce ale aby to ocenić musiałbyś zrobić i wkleić link do logów dynamicznych grup logowanych parami m.in. 003 z 011 i 008 z 010 a jak te logi wykonać masz w tym linku :
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803
  • Poziom 31  
    W 80 B4 były tylko seryjnie AAZ (1,9 TD) albo 1z (1,9 TDI) turbina z zaworem upustowym, reszta to swapy lub mody.

    A AFN był dopiero od B5.

    Żeby się połączyć z kompem próbuj 3.11 tylko on potrafi z tym silnikiem współpracować.
  • Poziom 14  
    Trzeba by wykonać małą diagnostykę, jak odepniesz wężyk z turbiny (zaślep ten zdjęty) to jak pozostały układ w aucie (filtry, pompa, regulacja pompy, ..) masz sprawny to powinien zbierać się od 2000 tys obr.
  • Poziom 9  
    Własnie jestem u kuzyna i nie chce się połączyć, pisze coś związane z Sync jak wchodze w engine, bo jak daje na Options a potem test to wszystko hula, pisze ze znalazło czyli found. A i mam bez przerwy włączony zapłon, nie zapalony motor, będzie chodzić czy muszę zapalić silnik ? Can't synch Baud rate! taki napis mi sie wyswietla
  • Poziom 8  
    Witam jakiś czas temu miałem podobny problem mam silnik 1z 90 km w moim przypadku była to przepływka i tu szukałbym problemu, a fakt, gdy brak turbinki to nawet gość na kolażówce szybciej opuszczał skrzyżowanie;)
  • Poziom 39  
    waglik napisał:
    Własnie jestem u kuzyna i nie chce się połączyć, pisze coś związane z Sync jak wchodze w engine, bo jak daje na Options a potem test to wszystko hula, pisze ze znalazło czyli found. A i mam bez przerwy włączony zapłon, nie zapalony motor, będzie chodzić czy muszę zapalić silnik ? Can't synch Baud rate! taki napis mi sie wyswietla
    Żenada. Chyba czas zamknąć?

    Moderowany przez robokop:

    Najwyższy.