Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scosche cellControl - aplikacja blokująca telefon komórkowy w samochodzie

pseven 23 Sty 2012 12:40 3018 8
  • Scosche cellControl - aplikacja blokująca telefon komórkowy w samochodziePrzedstawiciele firmy Scosche Industries ogłosili wprowadzenie do sprzedaży systemu cellCONTROL.

    System cellCONTROL to rozwiązane, które na celu ma zablokowanie wybranej funkcjonalności telefonu komórkowego podczas jazdy. System składa się z modułu sprzętowego podłączanego do interfejsu OBD-II i aplikacji przeznaczonej dla telefonu komórkowego.

    Rozwiązanie pozwala na automatycznie blokowanie aplikacji odpowiedzialnych za: komunikację tekstową, funkcjonalność kamery, przeglądarki internetowej oraz możliwości wykonywania połączeń głosowych w wypadku braku zestawu głośnomówiącego.

    Aplikacja cellCONTROL kompatybilna jest z ponad 1200 modelami telefonów komórkowych, w tym urządzeniami pracującymi pod kontrolą systemów operacyjnych: Symbian, Windows Mobile 5/6, Android i BlackBerry OS.

    Scosche cellControl - aplikacja blokująca telefon komórkowy w samochodzieWyłączenie aplikacji raportowane jest drogą wiadomości tekstowej do wyznaczonego podczas instalacji opiekuna/administratora.

    Początkowy koszt zakupu modułu sprzętowego to 25 dolarów amerykańskich (około 80 zł). Korzystanie z aplikacji wiąże się z opłatą wynoszącą 8 dolarów miesięcznie (około 25 zł).

    Źródło:
    http://www.engadget.com/2012/01/23/scosche-cellcontrol-locks-your-device-while-driving-tattles-on/

  • #2 23 Sty 2012 16:46
    seba_x
    Poziom 31  

    Dobre ! zwłaszcza dla zawsze spóźnionych przedstawicieli handlowych którzy podczas jazdy wysyłają sms-y .

  • #3 23 Sty 2012 19:05
    KStanek
    Poziom 22  

    To jest i dobre i złe. Zobaczmy przykład gdy na telefonie mamy dużo gier i np. dzieci chcą skorzystać. Dobrze piszecie internet, a jak się ma komunikacja programów po interfejsie aGPS. Jeszcze co dziwne jest na to nałożony jakiś abonament. Czy uważacie ze np. Ci którzy chcą się tego wyzbyć ograniczenia zapłacą? Ktoś robi nie złą kasę. Najciekawszym jest to że komunikacja odbywa się po szynie ODB. Wszyscy wiemy co można zrobić przez ten interfejs. Niech teraz ktoś napisze program który będzie przejmował kontrolę nad telefonem i dla przykładu zdalnie będzie można za pośrednictwem telefonu wysłać dane do komputera w aucie. Wątpliwym by było żeby ten sprzęt komunikował się tylko do takiego momentu że sprawdzi czy telefon ma podłączony zestaw. Komunikacja telefon - a sprzęt wpięty w ODB zapewne odbywać się będzie po Bluetooth, więc wszystkie informacje można wysłać do komputera i przejąc całkowitą kontrolę nad autem albo nawet powyłączać chociażby dopływ paliwa, czy sterować elektronicznie pedałem gazu (bo są takie auta). Tak samo jak występują interfejsy ODB które komunikują się przez Bluetooth z komputerem w celu diagnostyki.

  • #4 23 Sty 2012 19:35
    Klima
    Poziom 30  

    To taki follow-up do ACTY?
    Rząd Korporacja wie lepiej, co jest dla ciebie dobre?

    Obywatelu, my pomyślimy za ciebie! Masz dość nerwów, zastanawiania się, odpowiedzialności za to, co robisz za kółkiem? My to zrobimy za ciebie! Za jedyne 5 zł dziennie (abonament obowiązkowy, funkcjonalność ograniczona do jazdy na wprost i skrętów w lewo, cena nie obejmuje kosztów eksploatacyjnych samochodu) firma XXXXX zdejmie z ciebie to nieprzyjemne brzemię jakiejkolwiek odpowiedzialności! Bezpieczna prędkość 30 km/h!

    Ludzie, przecież ten świat kompletnie świruje!

  • #5 23 Sty 2012 19:54
    KStanek
    Poziom 22  

    No dobra, a np. niech to będzie ograniczona możliwość kontaktu drogą głosową, i co wtedy, jak np. ktoś bliski z rodziny ma kłopot albo niebezpieczeństwo i właśnie dzwoni? ale dobrze może za daleko wybiegam, niech to będzie tylko kontakt sms zablokowany co wtedy jak np. ktoś z naszej rodziny ma telefon na kartę w sieci PLAY i podczas próby połączenia dostaje informacje że nie może się połączyć, bo nie ma nic na koncie ale informacja o próbie jego połączenia zostanie wysłana do odbiorcy. No i co wtedy z taki sms, ktoś w niebezpieczeństwie a sprzęt za który się płaci i do tego jeszcze abonament blokuje możliwość odczytania. Ludzie to już zaczyna się pełna inwigilacja i robienie ze społeczeństwa jakichś nieudaczników. Tak, tak ludzie idźcie do szkoły, uczcie się a my i tak was w (cenzura) zrobimy. Może jeszcze alkomat do auta, że jak wyczuje alkohol to elektryka (jakieś nowe ustrojstwo) odłączy możliwość uruchomienia silnika. To może jeszcze niech będzie nowy immobiliser np. działający na zasadzie odczytu linii papilarnych albo siatkówki z oka.
    Tutaj musi wziąć górę zdrowy rozsądek oraz samo zaparcie że jak jadę to nie robię nic innego tylko skupiam się na jeździe. Owszem są ludzie z podzielną uwagą - mogą ją wykorzystać na zerknięcie na nawigację albo do rozmowy z pasażerami. Taka blokada jest wręcz zbyteczna, rozumiem zastosowanie lokalizatorów, to jest przydatne, sam znam historię: "ludzie w terenie a szef do nich dzwoni gdzie są, tak, tak szefie jesteśmy już prawie na miejscu, okazało się że szef za ich samochodem stał tylko że pod marketem a nie u klienta na robocie" wtedy owszem lokalizatory się przydają. Ale dajmy trochę władzy sobie samym, dajmy ponosić odpowiedzialność za własny czyn, zdecydujmy o sobie samym a takie zabawki jak ta blokada okaże się wręcz zabawką której nawet dzieci nie będą chciały do zabawy.

  • #6 23 Sty 2012 22:08
    Morpheusss
    Poziom 15  

    No bez przesady... na 99% użyli popularnego ELM327 do zczytywania danych z OBDII, a ten scalak ma możliwość wysyłania tylko i wyłącznie komend zgodnych z OBDII, więc sterowanie pojazdem za pomocą tego urządzenia to jakaś bzdura ;)
    Co do sensowności samego pomysłu... mam wątpliwość. Nic nie zastąpi zdrowego rozsądku..

  • #7 24 Sty 2012 07:14
    KStanek
    Poziom 22  

    ELM327 - a niby czym robi się się korekty liczników czy kasuje błędy, czy wyłącza kontrolki np. poduszek powietrznych, inspekcja, czy jeszcze wiele innych spraw. Tak samo możesz wysłać inną komendę - oczywiście zgodną ze standardem ale związaną z czymś ważniejszym. Nie jest to przesada, pamiętacie jak byłą mowa o wirusach na komputery pokładowe, też łączyło się to z kompem przez bluetooth ale tylko w celu wysłania muzyczki czy filmu do systemu zintegrowanego z pojazdem, a tutaj wpinamy się bezpośrednio w interfejs ODBII.

    Zauważ ze komputer też jest bezpiecznym urządzeniem, ale gdy ma łączność z internetem to w chwilę czasy łapie wirusy i są wykonywane ataki lub włamania, więc lepiej niech to nie ma styczności bezpośredniej z komunikacją przez ten interfejs ODB.

  • #8 24 Sty 2012 09:19
    Morpheusss
    Poziom 15  

    ELM327 możesz skasować błędy (nie wszystkie), ale reszty o której już piszesz - nie. Nie można też wysyłać 'customowych' komend do samochodu przy użyciu ELM327. Polecam przeczytanie noty katalogowej : www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf

  • #9 24 Sty 2012 18:22
    KStanek
    Poziom 22  

    Spoko, spoko, do komputera też nie sposób się włamać, a jakie robią przekręty, więc na pewno znajdą jakąś lukę i w tym kierunku.