Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

passat 91 rok combi benz/gaz.1,8L.nie chodzi na benzynie

Serwisant 21 Dec 2004 11:52 3146 19
  • #1
    Serwisant
    Level 15  
    Autko od jakiegoś czasu nie chodzi na benzynie.Głównie odpalałem na gazie a paliwa to miałem coś tam zawsze chyba w zbiorniku.
    Zauważyłem w skrzynce bezpieczników że bezpiecznik nr 18 jest przepalony(20A).Jest to właśnie od pompy i chyba czegoś tam jeszcze.
    Zmieżyłem prąd i leci tam ponad 25A przez niego.Czyli wkładając drugi bezpiecznik-przepala się.
    Czy to objaw na uszk pompę paliwa czy może gdzieś jakieś zwarcie?
    gdzie szukać usterki?
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Nie wiem jaki masz silnik, jeśli monowtrysk to odkręcasz 3 srubki od pokrywy w bagażniku/pod tylną kanapą( nie wiem gdzie jest w kombi) zdejmujesz wtyczkę od zespołu pływak/pompa w zbiorniku i patrzysz czy pali bezpiecznik, jeśli nie to na 100% padła (zatarła się/stopiła) pompa. W przypadku wielopunktowego wtrysku pompa znajduje się pod autem i wtyczkę od niej trzeba zdjąć na kanale/ podnośniku.
    Nie wiem czy takie rozwiązanie występowało w passatach, ale u mnie w golfie (1,8 wielopunkt) są dwie pompy paliwa, jedna w baku a druga pod autem.
    Pobór prądu przez sprawną pompę nie przekracza 4A
    Pzd
  • #3
    strusx
    Level 14  
    WIAM
    Podłącz pompe paliwową no skróty i sprawdzi czy podaje paliwo.
    W zbiorniku powinno być min 20%(w passacie 15-20l) PALIWA lub trzeba zamontować wyłącznik pompy.
    (Pompa nie jest tania.)
    Pozdrawiam.
  • #4
    Serwisant
    Level 15  
    Silnik z wtryskiem jednopunktowym.
    Sprawdzę to jutro.
    Jeśli to popma to czy warto kupić jakąś używaną czy może lepiej nową.W jakiej cenie taka pompa jest?
  • #5
    Karaś
    Level 11  
    Witam,odkreć w bagazniku pokrywe pompy paliwa i odłącz pompe paliwa ,nowy bezpiecznik i wiesz juz czy pompa jest dobra czy nie.
  • #6
    autoel
    Level 25  
    No i kolejna pompka poszła pa pa, (na 99,9%), a jak tłumaczę (na tym forum toczyłem wyjątkowo długą dysputę) że trzeba zainwestować w przekażnik odcinający pompkę to panowie gazownicy toczą wojny, że nie wolno bo Bóg wie co się stanie, powtórzę- jedno co się na pewno stanie , to pompka nie zdechnie reszta będzie chulała aż miło.
  • #7
    Serwisant
    Level 15  
    Więc może warto założyć sobie gdzieś w kabinie ręczny wyłącznik pompy paliwa.Wyłączał bym pompę na czas jazdy na gazie :-)
  • #8
    strusx
    Level 14  
    Lub nalać paliwa i tak musisz to czasem robić.
    Jeżeli nie będziesz jeździł na nim to nie wyparuje.
    Jeżdżę podobnym passatem od 6lat .Paliwo używam tylko odpalenia (od -5 inaczej zamarza parownik)
  • #9
    blackpower
    Level 17  
    Pompa uzywana kosztuje 220 zł i nie ma co sie zastanawiac i kupic uzywana. Nowa oryginalna kosztuje okolo 1000 zł, zamiennik 800 zł. Co do wylacznika wylaczajacego pompe w trakcie jazdy na gazie to moze i dobry pomysl, ale wedlug mnie jest lepiej jezdzic na min 15l benzyny w baku i nic sie nie ma prawa spalic. A jak sie jezdzi na rezerwie to takie sa skutki, sam tego doswiadczylem a panowie gaziarze nawet nie wspominaja o tym fakcie zielonemu uzytkownikowi zakladajac instalacje gazowa.
  • #10
    Serwisant
    Level 15  
    wyciągnąłem tą złączkę która jest pod okrągłą pokrywą w bagażniku i bezpiecznik cały.Więc wygląda na to że pompa.
    Czy na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę przy jej demontażu?
    Prawdopodobnie odkręca się ją właśnie od góry :-)
  • #11
    strusx
    Level 14  
    Odkręca się jak słoik z ogórkami .Wyjmuj delikatnie żeby nie uszkodzić wskaźnika poziomu paliwa.
  • #12
    blackpower
    Level 17  
    To nie jest takie proste jak ktos to robi pierwszy raz. Pompa ma zaczepy po bokach, trzeba ja umiejetnie przekrecic i pociagnac w bok, bo do gory nie pojdzie jak sie tego nie zrobi. Ja sobie dalem spokoj po 30 min walki, pojechalem do warsztatu z druga i wymienili mi razem z filtrem paliwa za 80 zł.
  • #13
    Serwisant
    Level 15  
    Wyciągnołem pompkę i faktycznie uszkodzona.Zatarła się chyba.NIe da się jej obkręcić.
    Sam wkład ma symbol 0 580 453 016
    może ktoś na forum ma taką do sprzedaży.
  • #14
    Serwisant
    Level 15  
    Powiem że do tej pory jeżdzę na gazie i nie mam problemów z odpalaniem w chłodniejsze dni.
    A pompki to nadal nie mogę dostać w okazyjnej cenie.
  • #15
    autoel
    Level 25  
    To szukaj od razu i wtryskiwacza w okazyjnej cenie bo wszystko wskazuje na to że jak założysz wreszcie pompę to będzie zapieczony na amen :D
  • #16
    Serwisant
    Level 15  
    Wstawiłem w końcu pompę i ruszyło.Kichał strzelał na początku ale jakoś przepalił i ruszyło.Pompę wstawiłem używaną za 250zł.Zamówiłem przez internet i musiałem odesłac bo nie ten typ a gościu mnie zapewniał że badzie pasić.
  • #17
    Serwisant
    Level 15  
    Znowu siadła popma paliwa.Zatarła się.W każdym bądź razie nie obraca się i historia się powtarza.Przepala się bezpiecznik.Po wyjęciu pompa się nie obraca.
    Wstawiony był jakiś zamiennik .Pasowała w obudowę.Tylko wylot był na bok a ni na wprost.
    Tylko jak mi mój lokalny mechanik zakładał węzyk na ten króciec to mu się to odłamało.
    Po sklejeniu tego okazało się że popmka kręci ale nie wylatuje paliwo.Stwierdził ,że jest chyba trochę kleju się dostało i zablokował się zaworek.Coś podłubał i się odblokował ;-)
    Do czego służy ten zaworek w popmce paliwa?
    Pojeździłem jakiś czas(ponad miesięc) na paliwie.i się zatarła ale tym razem paliwa miałem dość w zbiorniku.

    Odpalałem na benzynie a potem ręcznie przełączałem na gaz.Czasami podczas jazdy przełączałem na benzynę a potem ponownie na gaz ale to chyba nie ma znaczenia.
    Czy klejenie tego wylotu w popmpce i dłubanie przy zaworku miało wpływ na zatarcie się tej popmki?

    dodam że filtr paliwa wymieniłem i na dole obudowy pompy paliwa też jest sitko które zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczeń.
    Wlew paliwa mam na kluczyk tak że nik nie mógł mi nic wlać do zbiornika.
  • #18
    Doktorr
    Level 35  
    Zaworek o którym wspomniałeś. służy do zabezpieczenia pompy w przypadku całkowite zablokowania przepływu. przy pompach do jednopunktowców jest on ustawiony na ok 3 Mpa. do MPI na ok 5 Mpa Ciśnieniem do wtryskiwacza steruje drugi regulator, który znajduje się w korpusie przepustnicy obok wtryskiwacza. Jeżeli chcesz się dowiedzieć co było przyczyną awarji rozetnij aluminiowy korpus pompki i zrób jej sekcję (zwłok). Jeżeli nie jesteś emocjonalnie związany ze swoim mechanikiem to go zmień. Na marginesie dodam, że przy odrobinie dobrej woli do pracy w twoim układzie można zaadaptować pompę paliwową (wkład) stosowaną w samochodach Fiat ,Daewoo, i kilku innych markach europejskich, koszt nowej ok. 220 zł, należy tylko dorobić stosowną redukcję. Nadmieniam , że kilka VW jeździ na takich pompach od paru lat.
  • #19
    MarianAgatka
    Level 12  
    zasada działania pompy paliwa w sam vw Pompa ma własny koszyczekk w którym paliwo jest przetłaczane w własnym obiegu nie da sie wypompowac całkowicie paliwa co ja zabezpiecza przed uszkozdeniem dotyczy inej pompy pal. zamontowanej była nie nowa ale pompa to może byc skutek należy sprawdzic filtr paliwa jazda na gazie to do wymiany dotyczy inej pompy od poloneza da sie dorobic ale musi byc wicej paliwa w zbiorniku bo ta pompa jest chłodzona paliwem jakie jest w całym zbiorniku dotyczy gazu jażeli jast to jest koniecznoscią aby pompa paliwa automatycznie nie przełącznikiem była rozłaczana po przełączeniu na gaz panowie od Gazu tego nie robią bo są wieksze koszty i nie chcą dziwne tłumaczenie że wtryskiwacze muszą mieć paliwo ( jazda na gazie pompa bez rozłączenia ma stała prace i tłoczy paliwo nieustanie pracuje po co napewno sie uszkodzi kwestia czasu powodzenia
  • #20
    Serwisant
    Level 15  
    No i przyzyna się znalazła.
    W srodku pompy znalazłem (po ciężkim obruceniu) kawałek plastiku .po wyjeciu jego okazało się że to jest kawałek obudowy tej pompy paliwa odłamanej przez mechanika podczas montarzu lub demontarzu.prawdopodobnie kawałek plastiku wpadł do srodka obudowy i zassany po czasie z paliwem spowodował zablokowanie pompy co spowodowało przepalenie bezpiecznika.
    bezpiecznik był włożony 15A a powinien być 20A.
    Po włożeniu nowego bezpiecznika ponownie się przepalił.
    "mechanik" po wyjeciu pompy ze zbiornika powiedział że pompa jest zatarta i że muszę sobie poszukać nowej pompy.
    Nie wiedział co jest przyczyną jej uszkodzenia.
    Wziołem pompę do siebie i zrobiłem "sekcję zwłok"
    Znalazłem kawałek plastiku nie rozbierając tej pompy.
    Dokonując pomiaru uzwojeń okazało się że nie ma przejścia(przerwa)
    Jak się później okazało mechanik po wyjęciu pompu koniecznie chciał ja "obrócić" i podłączył ją bezpośrednio pod Akumulator.
    Prawdopodobnie z tąd ta przerwa.
    Może gdyby najpierw obrócił pompę i wyjął ten zablokowany plastik to pompa by ruszyła.
    Uzwojenia raczej były ok bo przecież przepalił się bezpiecznik.

    No i przyznał mi rację.Zobowięzał się odkupić mi pompę paliwa.