Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SWAP Golf MK1 Benzyna na Diesel

maras52 24 Sty 2012 13:27 4037 9
  • #1 24 Sty 2012 13:27
    maras52
    Poziom 14  

    Witam

    Mamy zamiar z kolegą przeswapować silniki w Golfie MK1 aktualnie siedzi tam 1.1 a na oku mamy 1.6 wolnossące (54KM) z MK2

    I o ile z kwestia mechaniczna nie ma problemu (możliwości i silnik + skrzynia) to zastanawia mnie kwestia elektryki. Wiem że do samego silnika idą "dwa" kable których nie ma w benzynie (zawór odcinający oraz świece żarowe). Potrzebne elementy do układu żarowych będziemy mieć głównie to chodzi o przekaźnik.

    Jak z pozostałymi elementami ? Chodzi o czujniki ciśnienia, temperatury czy trzeba bardzo mieszać w kablach czy może pasuje P&P.

    Na mój chłopski rozum to do wymiany lub dokładki lecą:
    -Silnik + skrzynia
    -Zawiecha bo ponoć w klekotach twardsze jest.
    -Przekaźnik do "żarówek"
    -Kabel z zasilania cewki zapłonowej podpinam pod zawór w pompie.

    Dalej niestety siedzę i rozmyślam.

  • #2 24 Sty 2012 13:32
    buuubaaa3546
    Poziom 9  

    No skrzynia na pewno do wymiany

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Aaaa ale taki swap to lipa lepiej już zrobić swapa na jakiś większy model benzyniaka

  • #3 24 Sty 2012 13:52
    maras52
    Poziom 14  

    Niestety większy benzyniak nas nie interesuje, poza tym darowanemu koniowi nie patrzy się w zęby bo wujkowi leży kompletny napęd z dwójki ;) (a jak to w Polsce flacha czyni cuda zwłaszcza w rodzinie)

  • #4 25 Sty 2012 23:41
    Lucas73
    Poziom 9  

    Skrzynia do wymiany i do przespawania łapy w nadwoziu przerabiałem ten temat!

  • #5 26 Sty 2012 00:18
    maras52
    Poziom 14  

    Cytat:
    Skrzynia do wymiany i do przespawania łapy w nadwoziu...


    Dzięki za info, ale czy ja wyraźnie nie napisałem :

    Cytat:
    ...z kwestia mechaniczna nie ma problemu...


    ...-Silnik + skrzynia...


    Logicznym faktem jest że jeżeli silnik wyda mniejsze obroty to na przekładni musimy to zniwelować by auto nie jechało 30km/h na 4ce i "odcince"


    Interesuje mnie tylko kwestia elektryki.

  • #6 26 Sty 2012 02:23
    web69
    Poziom 26  

    Jakiej elektroniki? Mówisz o przekaźniku świec, czy kontrolce ładowania? Przecież do tych silników to w sumie z 5 kabli "idzie"...

  • Pomocny post
    #7 26 Sty 2012 07:26
    mercedesik
    Poziom 25  

    Zasilanie cewki pompy weźmiesz po cewce zapłonowej a przekaźnik świec z szrotu i zamontujesz np. na nadkolu i ot cała elektryka.
    Czujniki te same.
    Schemat świec znajdziesz w necie.

  • Pomocny post
    #8 26 Sty 2012 09:01
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    aktualnie siedzi tam 1.1 a na oku mamy 1.6 wolnossące (54KM) z MK2

    Tak Ci się tylko wydaje, że mechanicznie nie będzie problemu:
    1. tylna poduszka skrzyni biegów (inna obudowa skrzyni :) ),
    2. łapa z poduszką silnika (inna osłona rozrządu i przespawanie mocowania na podłużnicy),
    3. inny lewarek biegów wraz z całym mechanizmem
    4. półoś lewa (różnica w długości ok 2cm)
    5. inny wydech
    6. inny zbiornik paliwa
    te głupie 2 kable do świec żarowych to przy tym naprawdę pierdoła

  • #9 26 Sty 2012 23:31
    maras52
    Poziom 14  

    Cytat:
    Zasilanie cewki pompy weźmiesz po cewce zapłonowej a przekaźnik świec z szrotu i zamontujesz np. na nadkolu i ot cała elektryka.
    Czujniki te same.


    I o taką odpowiedź mi chodziło :)

    Cytat:
    Tak Ci się tylko wydaje, że mechanicznie nie będzie problemu: ...


    Dla chcącego nic trudnego, kwestia posiadania dyńki w odpowiednim miejscu :) Niemniej dzięki za podpowiedź.

    Zamykam

  • Pomocny post
    #10 16 Mar 2012 21:29
    anaba255
    Poziom 17  

    Wszystko po kolei;
    Potrzebujesz;
    Komplet łap do mk1, do silnika powyżej 1.5
    łapa od strony rozrządu musi byc z diesla
    łapa od skrzyni w zależności IV czy V
    Kompletny mechanizm zmiany biegów dla silnika pow 1.5
    Mechanizm mocowany jest do maglownicy, trzeba wymienić maglownicę na taka z mocowaniem lub dospawać samo mocowanie,
    Większa chłodnica, podejdzie z mk2, w sumie nie ważne z czego byle się zmieściła, pasowały wyjścia i wystarczyła do diesla.
    Filtr paliwa np z mk2.
    Linki sprzęgła, gazu moze bedzie pasować, podobnie ssanie, slimak do napędu licznika, podejdzie z mk2, ma być czerwony, w 1.1 jest biały.
    Do przespawania jest mocowanie/ucho łapy od strony rozrządu, oryginalnie ucho jest inne, ale wystarczy rozwiercić obecne odwrócić i wspawać.
    Wydech dorobiłem tylko połączenie z kolektora do układu, wspawałem plecionke, drugą część z ostatnim tłumnikiem zostawiłem jak była.
    Bak może zostać, ten z diesla rózni się wyjsciami, ale z benzyny daje radę, nie wiem jak z rurą, czy wejdzie pistolet od ON, lepiej sprawdzić na stacji.
    Półoski, podobno jedna się ruzni, u mnie się nie różniły, porównywałem z innymi i były takie same.
    Zawieszenie zostaje, auto jak stało wysoko tak stoi, stare diesle VW były robine na bazie benzyn, moze są cięższe, ale niewiele.
    Elektryka;
    Czujniki podłączasz tak jak były, mi miga od oleju i zawyża temperaturę, pewnie jak wymienie zegary będzie w normie.
    Szukasz "plusa" w kablach, na załączonym zapłonie, nie może gubić napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem, podłączasz do elektrozaworu na pompie.
    Przekaźnik świec żarowych, jeśli jest instalacja nowszego typu, jak w mk2, mozna zrobic jak ori, trzeba podciągnąc przewody pod skrzynkę i wpiąć przekaźnik w wyznaczone mu miejsce.
    Jesli stara instalacja, chyba trzeba zrobic osobny układ, nie wiem nie przerabiałem.
    Jak mi się coś jeszce przypomni to napiszę lub pytaj, najlepiej na PW.
    W sumie nic trudnego, wystarczy trochę chęci i spawarka pod ręką. :smoke:

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME