Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Połączenie z komputerem przez pulpit zdalny.

24 Sty 2012 19:34 22020 31
  • Poziom 10  
    Witam.
    Chciałbym połączyć się z komputerem w miejscu pracy za pośrednictwem pulpitu zdalnego. Komputer z którego będę się łączył jest oczywiście poza siecią lokalną.
    Połączenie w pracy:
    Komputer zdalny->switch->router->modem neostrady.
    Komputer zdalny z systemem Windows 7
    router to:TP-Link TL-WR340G
    link do jego konfiguracji:
    http://www.atel.com.pl/pic_screens.php?hash=06256
    Dodam, że mam takie połączenie utworzone ale od jakiś 2 tygodni nie mogę podłączyć się do komputera zdalnego, a wcześniej wszystko chodziło ok.
    Komunikat, który mi się ukazuje to:
    https://obrazki.elektroda.pl/9394216500_1327428530.jpg
    W czym może być problem?
    Nie wiem czy ktoś coś nie zmienił w pliku do połączenia zdalnego, oto jego zawartość:
    https://obrazki.elektroda.pl/6940277800_1327429150.jpg
    czy na końcu adresu IP nie powinno być jeszcze ":(liczba)"
    Jakby ktoś pomógł mi w naprawieniu tego lub skonfigurowaniu nowego połączenia byłbym niezmierni wdzięczny.
    Dodam jeszcze, że Wan na routerze jest ustawiony na statyczny:
    http://www.atel.com.pl/pic_screens.php?hash=06256&nr=7032&id=17
  • Poziom 19  
    Źle ustawiony adres WAN. Jaki modem do Neostrady?
  • Poziom 10  
    link podesłany to nie jest to co mam ustawione to tylko przykład.
    modem:SpeedStream 4100
  • Poziom 18  
    Witaj , zainstaluj na jednym i drugim kompie TeamViewer , i masz po kłopocie , ja tak mam neta właśnie z pracy na prywatnym kompie w domu . strona programu www.teamviewer.pl .Oczywiście jest wersja portable , więc omijasz wszelkie zabezpieczenia na kompie firmowym - zabezpieczenia administratora i takie tam .
    pozdrawiam . Program darmowy do celów prywatnych.
  • Poziom 10  
    No właśnie i tu jest problem bo to jest firma... i ten sposób odpada.
  • Poziom 18  
    Potrzebujesz z domu połączyć się z komputerem w pracy - czy na odwrót ??
    jest wersja portable - bez instalacji , więc nie ma problemu , jedyny minus tj. pisałem wyżej komputer musiałbyś mieć załączony - ten w pracy i odpalonego na nim klienta TeamViewer'a , no chyba że masz uprawnienia admina , to zainstalujesz go normalnie i ustawisz , aby uruchamiał Ci się wraz z załadowaniem systemu .
    jeśli na odwrót czyli z pracy chcesz mieć dostęp do prywatnego kompa , tym prościej to zrobić .
    Nie bawisz się w jakieś kombinacje ,adresy IP czy przekierowania portów .
  • Poziom 19  
    DarekPhilips napisał:
    Program darmowy do celów prywatnych.


    Łączenie się z komputerem firmowym to już raczej nie jest cel prywatny.
  • Poziom 10  
    Dokładnie to już nie jest cel prywatny i chciałbym to zrobić bez dodatkowych programów.
    Tylko od czego zacząć?
  • Poziom 19  
    Pokaż co masz ustawione w zakładce Advanced Settings (Virtual Servers, Port Triggering, DMZ). Podaj adres IP komputera z którym się chcesz łączyć. Zakładam, że internet w firmie działa.
  • Poziom 10  
    Tak internet w firmie działa, adres komputera z którym chcę się połączyć to 192.168.1.199
    Zrzuty ekranu podeślę w piątek, bo wtedy będę w firmie.
    A te 3 pozycje(Virtual Servers, Port Triggering, DMZ) jak powinny być ustawione?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Ponieważ to sprzęt firmowy proponuje zmienić standardowy port dla pulpitu zdalnego. Wiem że to nie jest do końca zabezpieczenie ale zawsze jakieś utrudnienie dla skanerów w internecie.

    np wybrać port 8987
    i łączyć się z pulpitem zdalnym wpisując IP i po dwukropku odpowiedni port.
    xxx.xxx.xxx.xxx:8987

    W pracy w routerze należy ustawić w tabeli przekierowanie portów (u mnie sekcja "Port Range Forward")
    name: jakiekolwiek
    start: 8987
    end: 8987
    protocol: TCP
    IP adres: 192.168.1.199 (tu IP kompa z którym ma się łączyć)


    W komputerze (z tamtym IP) w pracy włącz pulpit zdalny. Ustal użytkowników którzy mogą korzystać z pulpitu zdalnego i w zaporze systemowej (lub innej) w wyjątkach dodaj port 8987 a "odhacz" "pulpit zdalny" ze standardowym portem 3389 (lub poprzez edycję zmień standardowy numer portu w tym pulpicie zdalnym na wcześniej wybrany)
    i właściwie tyle.

    Oczywiście aby sprawdzić połączenie musisz się łączyć komputera który korzysta z "innego internetu" (inny nr "internetowy" IP)

    Jeżeli chcesz sprawdzić pulpit zdalny w pracy z innego komputera w pracy musisz wpisać nie IP internetowe tylko 192.168.1.199:8987.

    Jest to jakaś diagnoza czy pulpit zdalny działa na danym komputerze (czy się do niego dostajesz). Jeżeli to działa to pozostaje tylko kwestia dobrych ustawień na routerze (przedstawionych wyżej) i możesz się łączyć z domu.

    edit:
    ----------------------------------------
    Przyznam ze dopiero teraz przeczytałem dokładniej pierwszy post.

    Przy tak ustawionych parametrach WAN i jeżeli masz internet w pracy oznacza to że router TPlink'a służy jedynie jako switch lub AP i nie ma nic wspólnego z pulpitem zdalnym (można go pominąć).

    Sprawdź czy możesz się połączyć z pulpitem zdalnym danego komputera będąc w pracy. Tylko na innym kompie w pracy wpisz w połączeniu sam wewnętrzny numer IP a jeżeli nie wyjdzie numer IP z nr portu (z którego korzystałeś wcześniej) czyli 192.168.1.199:xxxx

    Jeżeli się połączysz to pozostaje kwestia "przejścia" przez modem (nie router bo jeżeli on ma WAN na 0.0.0.0 to znaczy że on nie łączy się bezpośrednio z internetem).
    Wejdz w ustawienia modemu w SpeedStream 4100 masz sekcję "Port Forwarding" i ustaw/sprawdź odpowiedni port z przekierowaniem na dany nr IP.
  • Poziom 10  
    Ten router nie jest tak ustawiony, to tylko przykład był by ukazać całe menu routera a jutro zamieszczę zrzuty ekranu.
  • Poziom 14  
    czy chcesz się połączyć z adresem 192.168.1.199 będąc po za siecią lokalną ?
    bez przekierowania portów i podania adresu zewnętrznego niestety nie dasz rady.
  • Poziom 40  
    kwiatek18 napisał:
    Ten router nie jest tak ustawiony, to tylko przykład był by ukazać całe menu routera a jutro zamieszczę zrzuty ekranu.

    Ale to na prawdę nie ma znaczenia.
    Ważny jest ruter/modem który się łączy bezpośrednio z internetem.
    W twoim przypadku jest to SpeedStream 4100.
    Wejdź do jego ustawień i w "sekcji" "Port Forwarding" sprawdz/zmień ustawienia.

    Wcześniej (tak jak pisałem) sprawdź w pracy czy możesz połączyć się z innego komputera "pracowniczego" z pulpitem zdalnym danego komputera wpisując jego nr z sieci lokalnej i port
  • Poziom 10  
    Już pokazuję i mówię co zauważyłem dzisiaj, oto ustawienia routera:
    https://obrazki.elektroda.pl/2288002900_1327690678.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/2894315400_1327690679.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/2300143900_1327690681.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/8636336100_1327690682.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/9750053500_1327690683.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/8560291700_1327690684.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/7266175800_1327690685.jpg
    Tutaj wydaje mi się, że jest wszystko OK.
    Tak jak marek mówił, sprawdziłem czy mogę się połączyć z sieci lokalnej z tym komputerem i jak się okazuje nie mogę, wyświetla taki komunikat:
    https://obrazki.elektroda.pl/9394216500_1327428530.jpg
    Zaś z komputera zdalnego mogę się łączyć z dowolnym innym komputerem w sieci.
    Przesyłam też zrzuty ekranu z ustawień zapory:
    https://obrazki.elektroda.pl/1242284600_1327691533.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/9947413300_1327691534.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/9371717200_1327692176.jpg
    i problem będzie tkwił w programie "thinstuff" to on wykorzystuje port 3389.
    To co jeszcze zauważyłem, po wejściu w właściwości systemu Vista nie ma całej ramki "Pulpit zdalny" jest tylko ramka "Pomoc zdalna" ten link to jest tylko przykład o co mi chodzi.:
    https://obrazki.elektroda.pl/3989870800_1327691532.jpg
    I jak to teraz ugryźć?
  • Poziom 13  
    Cześć

    Czy testowałeś VNC ???

    Moim zdaniem on rozwiąże problem.

    A w sprawie twojej konfiguracji ten użytkownik którym się logujesz jest dodany do użytkowników którzy mogą łączyć się jako użytkownicy pulpitu zdalnego oraz czy posiada hasło ????

    Ps. Jeszcze do pełni szczęścia powinieneś sobie uruchonić DDNS-a wtedy mógbyś zapomnieć o sprawdzaniu adresu jaki dostajesz od operatora..
  • Poziom 10  
    VNC nie testowałem, jeśli na porcie 3389 jest thinstuff to na jakim porcie jest mój pulpit zdalny? Jeśli dobrze patrzę i myślę to 1723???
  • Poziom 21  
    Masz włączone konto gościa, a swoje konto chronione hasłem?
  • Poziom 10  
    Spróbuje program UltraVNC jest bezpłatny, rozumiem że w routerze będę musiał zrobić przekierowanie na ten port 5900 zamiast tego co mam czyli 3389? I łączę się podając numer IP WAN?
  • Poziom 13  
    kwiatek18 napisał:
    Spróbuje program UltraVNC jest bezpłatny, rozumiem że w routerze będę musiał zrobić przekierowanie na ten port 5900 zamiast tego co mam czyli 3389? I łączę się podając numer IP WAN?


    Dokładnie Tak.

    Tylko pamiętaj że w twoim przypadku nie masz stałego adresu IP więc musisz go sprawdzać za każdym razem jaki masz.
  • Poziom 10  
    Najlepiej poprzez Logmein -> jest wersja darmowa, z której można korzystać bez problemów.
    Link
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kwiatek18 napisał:
    i problem będzie tkwił w programie "thinstuff" to on wykorzystuje port 3389.

    Napewno?
    http://www.thinstuff.com/faq/index.php?action=artikel&cat=9&id=7&artlang=en

    Skoro ten wynalazek został zakupiony to może warto zwrócić się do ich pomocy technicznej...
    (bo przejdziesz na np. UltraVNC i jak rozumiem cały ten zakupiony stuff :wink: stanie się zbędny)

    Wg tego obrazka
    https://obrazki.elektroda.pl/9947413300_1327691534.jpg
    skontroluj co masz pod Typy interfejsów - [Dostosuj]

    diagnostycznie zobacz czy się uda zalogować z tego samego komputera: do mstsc wpisz 127.0.0.2

    jakbyś się uporał to na koniec warto zająć się NLA na klientach z XP:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8394563#8394563
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Cytat:

    "i problem będzie tkwił w programie "thinstuff" to on wykorzystuje port 3389."


    Nie ważne na jednym procie może działać kilka aplikacji...

    Cytat:

    "To co jeszcze zauważyłem, po wejściu w właściwości systemu Vista nie ma całej ramki "Pulpit zdalny" jest tylko ramka "Pomoc zdalna" ten link to jest tylko przykład o co mi chodzi.:"


    Jeżeli nie ma ramki "Pulpit zdalny" oznacza to, że system operacyjny jest w wersji HOME. Wersja home nie posiada pulpitu zdalnego!

    Możesz użyć programu http://www.supremofree.com/ jest darmowy nie tylko dla użytku prywatnego.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    lokash napisał:
    Jeżeli nie ma ramki "Pulpit zdalny" oznacza to, że system operacyjny jest w wersji HOME. Wersja home nie posiada pulpitu zdalnego!

    Zgadza się, ale po to właśnie jest wynalazek Thinstuff XP/VS Server - nie dość, że przez pulpit zdalny można się podłączyć do wersji HOME systemu to jeszcze umożliwia (pomińmy tu grzebanie i przeróbki plików systemowych) równoległe sesje bez wykopywania aktualnie zalogowanej osoby (i odwrotnie).

    Przykład z XP HOME

    Połączenie z komputerem przez pulpit zdalny.
  • Poziom 10  
    Super, tylko problem w tym, że nie mogę się połączyć z tym komputerem będąc w sieci LAN, wywala ten komunikat:
    https://obrazki.elektroda.pl/9394216500_1327428530.jpg
    Wszystko przeglądnąłem i nie mam już pojęcia jak się połączyć.
    Zainstalowałem UltraVNC i póki co po sieci LAN już dostaję się do komputera... ale szkoda mi tego Thinstuff XP/VS Server...;/
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No tak szkoda zwłaszcza, że wcześniej nawet nie wiedziałeś do czego on tam jest :D
    Na 127.0.0.2 via RDP się lokalnie logowałeś? (można też przez UltraVNC :wink:)
    Okno Typy interfejsów jak wygląda?
    Do dziennika systemu (eventvwr.msc) zajrzałeś? - może coś jest ciekawego.
    Do ustawień XP/VS Server Administratora (nie wiele ich tam) zaglądałeś?

    BTW: odnośnie tego komunikatu masz w tytule okna [Pulpit zdalny - odłączony] więc przydałoby się sprecyzować kiedy go dostajesz: po wpisaniu IP czy później po podaniu loginu/hasła itd.
  • Poziom 10  
    Co do ustawień XP/VS, patrzyłem nie ma tego faktycznie wiele. Zaś co do komunikatu pojawia się on zaraz po podaniu IP, nie dostaje komunikatu o login i hasło i tak jest gdy się łączę w sieci LAN jak i z zewnątrz.
    Najgorsze jest w tym wszystkim to, że jakieś 3 tygodnie temu to działało i nikt nic nie zmieniał.