Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Głośna praca skrzyni biegów na 5 biegu Siena 1.4

comp252 24 Jan 2012 20:18 5709 6
  • #1
    comp252
    Level 14  
    Witajcie.
    Planuje jeszcze dziś dobierać się do sprzęgła i przy okazji myślę zająć się dosyć głośną pracą skrzyni na 5 biegu.
    Przebieg prawie 200 tys. km. Problem pojawił się, może to zbieg okoliczności ale po kupnie samochodu biegi przy mrozie nie bardzo wchodziły rewelacyjnie po trzech latach postanowiłem wymienić olej na Tutele 75 synth nie bacząc co tam było i to pomogło. Tamten olej był dużo gęstrzy od tego czsu mróz nawet -20 nie robił problemu. Od początku kupna towarzyszyły odgłosy ze srzyni na 5 biegu przy około 70 km/h przy 90 ustępowały jednak nie były tragiczne. Ostatnimi dwoma laty samochód miał kilka dużych maratonów co w sumie dało 40 tys. km przez dwa lata. Obecnie dość głośno pracuje skrzynia pogorszenie nastąpiło od dwóch lat . Na 4 biegu lekko coś słychać taki świst ale to lekko natomiast po włączeniu 5 biegu odrazu głośność jest nie miła ustępuje przy około 100 km/h. Wymieniłem już pół roku temu łożysko 5 biegu i tulejkę nic nie pomogło.
    Jak myślicie co może dawać taki efekt?
    Co ciekawe są takie dni chodź nie często, że jak jadę do pracy 15 km to dźwięk jest o połowę mniej intensywny.
  • #2
    xyro
    Level 24  
    Olej który wlałeś jest za rzadki do twojej skrzyni. Szukał bym czegoś gesciejszego ewentualnie dobry olej 75- w90 lub gesciejszy. Poza tym mogą już łożyska mieć dosyć. Tak czy tak jeśli sciągasz skrzynie przejrzyj ją w środku. Może to łożysko które zmieniłeś było kiepskiej jakości i padło.
  • #3
    comp252
    Level 14  
    Już po robocie jutro kontynuacja. Łożysko oryginalne INA 40 zł kosztowało tuleja około 20 czy 30 zł również oryginał z ASO. Łożyska raczej wykluczam bo wałek zdawczy pracuje nawet na 1 biegu na wysokich obrotach a odbiorczy przypuśćmy cicho siedzi przy prędkości 80 na 4 biegu a na 5 przy tej prędkości co równa się mniejszym obrotem wałka jest świst pisk i hałas.
    A tak na marginesie tarcza sprzęgła już prawie nitami darła w końcu 200 kkm po polskich drogach i w polskich miastach.
  • #4
    xyro
    Level 24  
    Mając skrzynie na wierzchy można smiało jej zrobić mały przegladzik :) Czekam na opis z dalszych prac. Na 5 biegu lubi wyć tez łozysko na głównym wałku od strony sprzęgła :)
  • #5
    comp252
    Level 14  
    Wziąłem pod przegląd dokładny. Na sam początek znalazłem uszczerbany ząb koła zębatego 5 biegu mianowice ten http://hurtownia.euroforin.eu/kolo-zebate-bie...multiplamareasienapaliolinea-inne-p-2572.html i złe około 2mm zazębianie się dwóch kół od 5 biegu napędzające jest wyżej niż napędzane (to uszczerbane). Nie jestem w stanie powiedzieć czy było już wtedy tak jak wymieniałem łożysko ponieważ tego koła nie ruszałem a ubytek jest od strony skrzyni. Ubytek wynosi pół zęba na pół jego wysokości. Prawdopodobnie tak było ponieważ miejsce uszczerbania jest brudne jakoby stare.
  • #6
    comp252
    Level 14  
    Cała reszta wygląda OK. Łożyska bez luzów brak widocznych nadmiernych zużyć. Okazuje się być problemem z kupnem tego koła zębatego nowe w granicach 160 zł co równa się prawie drugiej używanej skrzyni, którą można kupić za lekko ponad 200 zł
  • #7
    xhumungus
    Level 16  
    Jak będziesz wymieniał ten ukruszony tryb to koniecznie w komplecie . Chyba najlepsza opcja to kupno drugiej skrzyni i wyjęcia z niej tego co trzeba.