Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna II ph1 2001r. 1.9dCi ogrzewanie

Dexter861 25 Jan 2012 11:17 3245 3
  • #1
    Dexter861
    Level 15  
    Witam,

    Chciałbym nawiązać do tematu z forum :

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1936324.html

    Niestety jest on zablokowany więc zakładam nowy, a nikt nie podał właściwego trafnego rozwiązania.

    Mam podobny problem jak tam opisano, czyli:

    Na krótkich dystansach w mieście ogrzewanie działa sprawnie. Nagrzewanie silnika w słusznym czasie i temperatura jak u nieboszczyka - sztywna w okolicach połowy wskaźnika.

    Natomiast problem pojawia się przy dłuższej trasie. Po przejechaniu ~100km zaczyna wiać zimne powietrze, po jakimś czasie znów grzeje i potem już losowo, trochę grzeje, trochę nie.

    Jeżeli ktoś z szanownych kolegów zna przyczynę (np typową usterkę) bardzo proszę o pomoc.

    Sterownie ogrzewania to typu climatronik dwu-strefowy.

    Pozdrawiam,
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    gimak
    Level 39  
    Dexter861 wrote:
    Witam,

    Chciałbym nawiązać do tematu z forum :

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1936324.html

    Niestety jest on zablokowany więc zakładam nowy, a nikt nie podał właściwego trafnego rozwiązania.

    Przeczytałem zawartość przytoczonego tematu i mogę powiedzieć tylko tyle - autorowi tamtego tematu dyskutanci mieli tylko zaproponować sprawdzenie, czy ma przedmuchy do układu chłodzenia (to jest banalnie proste). Chociaż w tym konkretnym przypadku w zasadzie nie potrzebne, bo opisane przez autora tematu symptomy świadczą o fakcie istnienia przedmuchu. Problemem jest tylko co jest źródłem przedmuchu - uszczelka pod głowicą, czy pękniecie elementu, który ma kontakt jednej strony z płynem, a z drugiej z gazem pod ciśnieniem (może to być również reduktor gazowy w samochodach z instalacją gazową).
    Ja bym zaczął od sprawdzenia czy są przedmuchy.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    Dexter861
    Level 15  
    WItam,

    Zostawię info dla potomnych ;)

    W moim przypadku winna jest uszczelka pod głowicą. Spaliny dostają się do obiegu chłodzenia regularnie zapowietrzając nagrzewnicę oraz silnik. Odpowietrzenie zarówno silnika jak i nagrzewnicy przynosi wyraźną poprawę, ale tylko na trochę.
    Przy większej prędkości oczywiście ilość spalin przepycha płyn i ogrzewanie raz działa a raz nie.
    A kiedy ciśnienie samych spalin jest już bardzo duże, to wyrzuca płyn przez zawór w korku zbiornika wyrównawczego.
    Zdiagnozować można to przez obserwowanie zbiornika (bąbelki powietrza) lub chemicznie aby wykryć spaliny w chłodzeniu..

    Mam nadzieję, że komuś się to jeszcze przyda. A swoją drogą wielkie podziękowania dla kolegi gimak :)

    Ps. Temat myślę, że można zamknąć.