Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór silnika do wspomagania

25 Sty 2012 14:52 4867 9
  • Poziom 9  
    Potrzebuje dobrać do wspomagania układu kierowniczego silnik 12V. Z tego co wiem to znajdują się tam silniki bezszczotkowe o magnesach trwałych. Ma może ktoś informacje na temat takiego silnika? Ważny dla mnie by był schemat w jaki sposób jest podłączony do sterownika, oraz producent takich silników.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 43  
    Rodzajów i producentów takich silników jest tyle samo, ile rodzajów kompletnych układów wspomagania elektrycznego. Najczęściej silnik jest podłączony ze sterownikiem dwoma kablami. Z taką ilością informacji, jaką podałeś to można iść do wróżki ,nie na forum
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Chodzi mi o to że opisuje wspomaganie kierownicy i chce w tam zamieścić jaki silnik znajduje tam zastosowanie, parametry takiego silnika itd.

    Edit:
    Znalazłem taki schemat z trójpasmowym silnikiem bezszczotkowym. Czy taki układ połączeń jest prawidłowy w wspomaganiu kierownicą ?
    Dobór silnika do wspomagania
    oraz dobrałbym taki silnik BG 40x50: Link
    Posiada on moment obrotowy 7,6 N*m więc wydaje mi się że wystarczy bo w czasie postoju do koła kierownicy potrzebne jest przyłożenie do 5 N*m.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    To wspomaganie jest od jakiegoś auta czy chcesz dołożyć silnik do kolumny bez wspomagania? Poza tym zmierz sobie moment obr. potrzebny do obrócenia kołem kierownicy(większy promień od osi kierownicy) a moment przyłożony blisko osi, zapewniam cię, że nie są zbliżone. Silniki w kolumnach wspomaganych elektrycznie zasilane są normalnie dwuprzewodowo, dodatkowo mają wbudowane sprzęgło elektromagnetyczne
  • Poziom 9  
    Nie dokładam silnika, tylko potrzebuje go opisać w projekcie. Chce to zrobić w miarę dobrze dlatego wolę się dopytać niektórych rzeczy. Zgodzę się z tym że im większa kierownica to moment będzie mniejszy. Z źródeł z których się dowiedziałem że potrzebne jest 5 Nm do obrotu oryginalną kierownicą jak samochód stoi w miejscu dlatego myślałem że taki silniczek wystarczy. Nie mam jak sprawdzić tego momentu. Twoim zdaniem który z silników byłby wystarczający ? Z warunków projektu mam także dobrać komutator elektroniczny, lecz taki jest wbudowany do silnika które podałem wyżej więc ten problem jest rozwiązany.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Kris_k3, ten silnik jest stanowczo zbyt mały. Silniki wspomagania elektromechanicznego mają moc nawet 0,75 kW. Te, które widziałem były zwykłe, szczotkowe. Silników trójfazowych, synchronicznych, o jakich wspomniałeś na początku, używa się za to we wspomaganiu elektrohydraulicznym (moc 1 kW).
  • Poziom 9  
    Masz racje... Prąd znamionowy tego silnika wynosi 3.9A a w takich układach wspomagania znajdują się takie do 75A więc do ok. 0.9kW.

    Co byście powiedzieli na taki silnik: Link Nadawałby się ?
  • Poziom 32  
    Witam, weż od opla np.vectry C , jak byś był bliżej to bym Ci podarował takowy.Wspomaganie jest elektryczno-hydro.
  • Poziom 9  
    Tylko że ja potrzebuje parametry takiego silnika, a w necie jakoś nie umiem się do takowych dostać.
  • Poziom 35  
    Zastanów się najpierw czy chcesz mieć wspomaganie czysto elektryczne (slnik napędza kolumnę kierownicy) czy wspomaganie elektrohydrauliczne, gdzie silnik napędza pompę hydrauliczną a wspomaganie odbywa się siłownikiem zintegrowanym z przekładnią kierowniczą.
    To pierwsze jest stosowane w mniejszych / lżejszych autach, np fiat punto, opel corsa itp.
    To drugie w większych, np opel astra G, peugeot 307, 407, itd.
    To pierwsze to silnik raczej komutatorowy. To drugie to BLDC, sterownik zintegrowany w obudowie silnika, wydatek pompy automatyczne regulowany zależnie od potrzeb.