Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicia 1,3 50KW 96r probem

lukaszzz 25 Sty 2012 16:14 2505 9
  • #1 25 Sty 2012 16:14
    lukaszzz
    Poziom 8  

    Witam moja Skoda Felicia 1,3 50KW 96r. Problem polega na tym ze po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd czujnika halla. Skoda takiego nie posiada więc ten błąd tyczy się czujnika położenia wału. Moje pytanie polega na tym czy ten błąd ma wyskakiwać czy absolutnie nie? Słyszałem opinie ze on poprostu ma wyskakiwać, a kupować w ciemno nie za bardzo tez chce bo później tego czujnika nie oddam bo to część elektryczna. Wie może ktoś z Panów coś o tym?

    0 9
  • #2 25 Sty 2012 16:25
    ociz
    Moderator Samochody

    To jest czujnik halla ten w skrzyni.
    Podaj kod błędu. Problemów z odpaleniem nie było?

    0
  • #3 25 Sty 2012 16:25
    maszan
    Poziom 23  

    Ow Skoda posiada taki czujnik i gdy jest niesprawny nie odpali.Czujnik znajduje sie w dzwonie skrzyni biegow pod termostatem.
    Bledu ma nie byc gdy silnik jest MPI.
    Jesli to SPI to przy wlaczonym zaplonie, a nie pracujacym silniku blad bedzie wyskakiwal i jest to normalne- po odpaleniu powinien zniknac.
    Jesli kupowac czujnik to polecam tylko oryginal uzywke(sprawna) lub nowy.

    0
  • #4 25 Sty 2012 18:19
    lukaszzz
    Poziom 8  

    515 Czujnik halla - G 40 brak sygnału - taki wyskakuje komunikat na zapłonie, a na odpalonym silniku nie pokazują się żadne błędy. Czyli muszę rozumieć ze jest wszystko sprawne.

    To mam następne pytanie, Skoda mi bardzo duzo pali, czuje jak by była zmulona i co mnie bardzo zastanawia to ciagla para z rury wydechowej nawet przy na prawde goracym silniku, czuje w spalinach dziwny posmak taki słodki jak by z benzyna.

    Byłem na analizie spalin i nie wyszła zbyt ciekawie CO mam 0.44 a powinno być 0.50, HC 203 a powinno być 100, i sonda lambda 1.084 a powinna mieć 0,97 - 1.01 to na wolnych obrotach a na wyższych CO 0.78 zamiast 0.30, HC 190 zamiast 100 oraz sonda 1.049 zamiast 0,97 - 1.01. Takie wartości podał mi diagnosta. Sondę sobie sprawdziłem i wygląda na to że działą bo grzeje i faluje. Diagnosta mówił ze może być już uszkodzony katalizator. Mam zalozone nowe swiece i przewody. Z odpaleniem nie ma problemu. Panowie co to moze byc?

    0
  • #5 25 Sty 2012 18:34
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Płynu chłodzącego przypadkiem nie ubywa.

    0
  • #6 25 Sty 2012 18:42
    ociz
    Moderator Samochody

    lukaszzz napisał:
    515 Czujnik halla - G 40 brak sygnału - taki wyskakuje komunikat na zapłonie, a na odpalonym silniku nie pokazują się żadne błędy. Czyli muszę rozumieć ze jest wszystko sprawne.

    Tak, tu wszystko w porządku.
    Wynik analizy spalin nie wygląda aż tak źle, szkoda że nie podałeś jeszcze CO2 i O2.

    0
  • #7 25 Sty 2012 18:52
    lukaszzz
    Poziom 8  

    CO2 mam 13.08 a O2 mam 2.14 na niskich obrotach, a na wyższych CO2 13.18 a O2 1,64. Płynu nic nie ubywa. Panowie może to być wina katalizatora?

    0
  • #8 25 Sty 2012 19:00
    ociz
    Moderator Samochody

    Wszystko się mieści w normie dla samochodu bez katalizatora, więc może być niesprawny, ale podwyższone spalanie to już nie jego wina, chyba że zapchany i przez to nie chce jechać.

    0
  • #9 25 Sty 2012 19:21
    lukaszzz
    Poziom 8  

    Już tak nawet myślę że może łańcuszek rozrządu się ze starości rozciągnął i może zapłon się przestawia i dlatego tak się dzieje. Silnik cyka i to dość głośno a luz na zaworach ustawiałem wiec może to łańcuch się kończy. Ahh ile tego wszystkiego… najpierw sobie kupie paluch rozdzielacza i kopułkę nową ale nie wiem czy to nie będą tylko wyrzucenie pieniędzy w błoto

    0
  • #10 25 Sty 2012 19:29
    ociz
    Moderator Samochody

    Rozrząd cenowo to pikuś, koło 50zł nowy z ASO. :)
    Tylko te rozbieranie najgorsze.

    0