Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sonda lambda siena 1.4 rezystancja wewnętrzna sondy

comp252 12 Feb 2012 10:51 14416 40
  • #31
    comp252
    Level 14  
    U mnie kontrolka MIL świeci cały czas podczas pracy na gazie sygnalizując awarię. Błąd w IAW SCAN zwarcie wtryskiwacza do masy.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #32
    tzok
    Moderator of Cars
    comp252 wrote:
    Błąd w IAW SCAN zwarcie wtryskiwacza do masy.
    Bo nie masz wcale emulatora tylko przekaźnik odcinający wtryskiwacz. Drugi kolega, też nie ma emulatora tylko przekaźnik, z tą różnicą, że ma dołożono rezystor, który jest dołączany przez przekaźnik w miejsce wtryskiwacza... niestety podczas przełączania styków przekaźnika ECU zdąży złapać błąd i na chwilę zaświecić kontrolkę. Prawdziwy emulator to rezystor włączony szeregowo z wtryskiwaczem i zbocznikowany przekaźnikiem - przy pracy na benzynie impuls elektryczny idzie przez przekaźnik, omijając rezystor, wprost do wtryskiwacza. Po przełączeniu na LPG, prąd płynie przez rezystor i dopiero trafia do wtryskiwacza - rezystancja musi być tak dobrana aby była na tyle duża by wtrysk się nie otwierał i zarazem na tyle mała by ECU nie zobaczyło błędu.

    Bardziej mnie martwi, że nie ma błędu sondy, a powinien być przy jeździe na LPG - bezwzględnie powinien być emulator sondy, a emulacja powinna być ustawiona na masę (czyli awarię sondy).
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #33
    sandamiano
    Level 29  
    To ja spytam tak przy okazji kolegi tzok tematu sondy - jak diagnozowałem swojego programem IAW to wywalało mi często błąd takowy "Sonda lambda błąd L". Mam LPG ale na benzynie również to się działo tak więc chyba gaz tu nie miesza. Widziałem na wykresach jak sonda oscylowała przy parametrach ubogiej mieszanki. Wchodziło na wskaźnikach na czerwone pole i wyskakiwał ten błąd - aktywny i za chwilę zapisany.Zgłębiałem informację i ustaliłem że stan L sondy to oznacza za ubogą mieszankę?Sterownik 16F.
  • #34
    tzok
    Moderator of Cars
    sandamiano wrote:
    To ja spytam tak przy okazji kolegi tzok tematu sondy
    ...ale zasadzie to jakie jest pytanie? Nowsza wersja powinna mieć bardziej dopracowane dekodowanie błędów.
  • #35
    comp252
    Level 14  
    ociz wrote:
    comp252 wrote:
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 487 hPa

    Za wysokie, rozrząd, lewe powietrze lub silnik trup.


    Dobra skupmy się na ciśnieniu w kolektorze. Pisałeś, że jest za wysokie. Popatrzmy na ciśnienie lukidwska 297 hPa czas wtrysku 0,87 ms przy czym prawidłowy czas wtrysku powinien się mieścić w granicach 1,5 do 3,5 ms. Czy aby napeno za duże dla silnika SPI? Sprawdzałem podstawowe miejsca, które mogą być nieszczelne łącznie z serwem wydaje się być wszystko w porządku. Rozrząd raczej nie wchodzi w grę silnik pracuje dobrze na gazie (osiągi prawidłowe) 40 kkm na pasku i jakby był błąd w ustawieniu na pewno byłoby to zauważalne.
    Sam czujnik pokazuje na niepracującym silniku w granicach 1000 hPa (zależy od dnia) więc raczej jest sprawny, chyba prze przy niższym ciśnieniu jego sprawność się zmniejsza.
  • #36
    sandamiano
    Level 29  
    Czujnik przed odpaleniem pokazuje ciśnienie atmosferyczne.Jak zauważyłeś zależy od dnia bo jak jest wyż baryczny to i ciśnienie większe. U mnie w samochodzie potrafi i do 1012hPa nieraz wskazać ale i poniżej 1000 jak niż to też wskaże.Po odpaleniu wskazuje ok 350hPa.Na wielkość tego podciśnienia po odpaleniu silnika ma wpływ szczelność przewodu łączącego przepustnicę z czujnikiem. Na wszelkich króćcach powinien być bez pęknięć gdyż każde zassanie powietrza poprzez nieszczelności powoduje mniejszą siłę ssania na czujniku a tym samym wskazanie wyższego ciśnienia
  • #37
    ociz
    Moderator of Cars
    comp252 wrote:
    Dobra skupmy się na ciśnieniu w kolektorze.

    Tam się chyba zawory ręcznie reguluje, sprawdź to, a najlepiej to i ciśnienie sprężania sprawdź.
  • #38
    comp252
    Level 14  
    sandamiano wrote:
    Na wielkość tego podciśnienia po odpaleniu silnika ma wpływ szczelność przewodu łączącego przepustnicę z czujnikiem.

    Czujnik nie jest połączony przewodem z korpusem przepustnicy tylko bezpośrednio z kolektorem ssącym od tego samego miejsca idzie przewód do serwo. Cały korpus uszczelniałem od podstawy do plastikowej kopułki, która łączy odmą skrzynkę z filtrem. Odma też była poddana testowi szczelności.
    ociz wrote:
    Tam się chyba zawory ręcznie reguluje, sprawdź to, a najlepiej to i ciśnienie sprężania sprawdź.

    Są samoregulatory tzw hydro-popychacze.
    Zostaje fakt sprawdzenia stopnia sprężania.
  • #39
    comp252
    Level 14  
    Wiem tzok, że nie możesz już patrzeć na to jakie są próby naprawy mimo iż jak wszystko się rozwiąże (naprawi) to problem będzie właśnie z adaptacjami w mojej sytuacji. Może w późniejszym czasie powalczymy z tym jak to pokonać.
    Ale mam do wszystkich pytanie. Otóż dwa przewody idące od sterownika, które odpowiadają za obwód samej sondy nie wliczając grzałki a mianowicie przewód żółty i zielony. Na żółtym po wypięciu wtyczki łączącej z sondą w stronę sterownika pokazuje mi rezystancję 1360 ohm. Czy ona jest prawidłowa? Sugeruje się na pomiarach w innym samochodzie koncernu Fiata a mianowicie Lanci Lybrze chodź tam jest inny sterownik ale sondy podobne, piszę sondy bo tam jest ich trzy. Rezystancja w stronę sterownika przekracza 4 kohm na każdej.
  • #40
    tzok
    Moderator of Cars
    Taki pomiar o niczym nie świadczy, zależy od konstrukcji obwodu wejściowego sondy w sterowniku, natomiast przy włączonym zapłonie i odłączonej sondzie, na przewodach sygnałowych sondy od strony ECU powinno być ok 0,5V.

    Skąd Ci się wzięły aż 3 sondy w Lybrze? Tam są tylko rzędowe silniki (R4 i R5), więc max 2 sondy.

    Jak adaptacje będą rozjechane i skład mieszanki nieoptymalny to sonda nie będzie działać - będzie "stała" na jednym napięciu (albo ok 0,1V albo ok 0,9V).
  • #41
    comp252
    Level 14  
    No to kolego coś pominąłeś są trzy, dwie przed katalizatorem jedna na dwa cylindry i trzecia za katalizatorem

    Dodano po 8 [minuty]:

    Mam tylko takie zdjęcie potwierdzające chodź mimo parametry sond nie są włączone jednak gwarantuje iż tak jest.

    Napięcie jest ale na drugim miejscu po przecinku czyli 0,05V