Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z odpaleniem Skody Fabii 1.9 sdi 2003 r.

25 Sty 2012 22:51 9206 12
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.
    swego czasu piotrekwp opisywał problem z odpalaniem skody octavii 1.9 sdi 2002r. Auto nie odpalało gdy silnik był rozgrzany lub lekko ostudzony lecz odpalało na zimnym bez problemu. Mam dokładnie ten sam problem w Skodzie Fabii 1.9 sdi 2003 rocznik. Z góry dzięki za pomoc gdybyś mógł sobie przypomnieć co wtedy mechanik naprawił.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Problemem jest dawka startowa, tj za mała aby odpalić ciepły silnik.
    Rozwiązania są 3:
    - remont pompy wtryskowej
    - aktualizacja software sterownika silnika lub jak kto woli chiptuning
    - przeróbka sterowania świec żarowych, grzeją dłużej na ciepłym
    pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Lub przekaźnik w czujnik temperatury sterowany z rozrusznika. Nieraz działa nieźle.
  • Poziom 2  
    Witajcie. Dziękuję za rady. Musicie wiedzieć, że temat naprawy mojego auta ciągnie się już od początku listopada. Naprawiają je genialni "fachowcy" z firmy Skodex Krotoski Cichy w Poznaniu i nie mogą sobie poradzić. To już chyba 5 raz gdy będę do nich wracał reklamować naprawę. Powiem wam tylko, że pompa wtryskowa tez była jedną z diagnoz - była podobno oddana do innej specjalistycznej firmy która tym się zajmuje (oni u siebie nie mają sprzętu żeby taką pompę przejrzeć). Nie stwierdzono żadnych uszkodzeń itd. Ostatnio gdy odbierałem od nich auto to powiedzieli, że przyczyną złego odpalania i gaśnięcia w trakcie jazdy było złe paliwo... Ostatnio przejechałem nawet kilkaset kilometrów ale sporadycznie miał problemy z odpalaniem silnika, który był ciepły i trochę przestygł. Po krótkim zatrzymaniu silnika (np. na kilkanaście sekund) odpala zawsze bardzo dobrze. Ale wczoraj już miałem problemy z odpaleniem nawet zimnego silnika... Szukam fachowca który jest pasjonatem w tej dziedzinie i kto naprawdę mógłby mi pomóc bo będę tak się bujał z tym serwisem do gwiazdki.
  • Poziom 15  
    Sprawa ciężkiego odpalania to lichy akumulator lub nie w pełni sprawny rozrusznik!
    można to też usprawnić tańszym kosztem tak jak wyżej napisali: decybel91, arturkac

    Dla sprawdzenia czy przekaźnik pomorze rozepnij kostkę czujnika temp i wtedy powinien odpalić.
  • Poziom 2  
    Akumulator jest dobry, nie ma nawet roku. Co do rozrusznika.... hmm.... trudno mi powiedzieć ale jak już wspomniałem auto po zgaszeniu silnika na czas do kilku minut odpala za każdym razem wzorowo bez zarzutu. Dopiero jak postoi kilkadziesiąt minut, godzinkę czy kilka godzin to przy próbie odpalania rozrusznik kręci bez zarzutu tylko nie ma zapłonu przez kilka do kilkanaście sekund. Auto znów w serwisie i bujamy się dalej do skutku! Ale dobra, podpowiem chłopakom z serwisu co mają zrobić jestem ciekaw co oni na to.
  • Poziom 39  
    Napisałem tobie rozwiązanie, co jeszcze mam zrobić? Zaprowadzić cię za rękę do fachmana? Jak nie wierzysz to google.pl -> dawka startowa TDI.
  • Poziom 33  
    Umiesz czytać? SDI. A przyglądałeś się czy nie ma w przewodach paliwowych z filtra do pompy powietrza? To nie jest zaawansowany technologicznie motor, konstrukcja bardzo prosta.
  • Poziom 39  
    No tak SDI i TDI to całkowicie dwie różne konstrukcje i sposoby dawkowania paliwa. Jak mogłem przez tyle lat tego nie zauważyć?
  • Poziom 2  
    Ze spokojem panowie. Jestem i tak skazany na ten serwis bo trochę tam kasy już zostawiłem a i tak część mi już zwrócili. Dodatkowo mam od nich auto zastępcze bo bez niego byłoby dość krucho. Byłem po prostu bardzo ciekaw waszych opinii i doświadczenia za które dziękuję.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Więc napiszę Ci tak, pierwsze co to niech sprawdzą z jaką prędkością kręci rozrusznik wałem. Jak będzie za wolno sterownik nie zezwoli na podanie paliwa. Druga sprawa to zobaczyć w VAG dawki. Takie usterki naprawdę można usunąć. Nie trzeba wymienić pół auta. Ciekawy jetem czy początek tłoczenia na swoim miejscu jest.
  • Poziom 19  
    Kilka rzeczy możesz sprawdzić sam.
    Jak silnik nie odpala zwróć uwagę czy kopci na biało, jeśli tak dostaje paliwo, tylko nie spala, jak nie to nie.
    Drugie gdy nie chce odpalic, podepnij na krótko napięcie z aku na świece, tylko dla spokoju odepnij najpierw przewód idący z przekaźnika, podgrzej kilka sekund i zakreć.
    Kolejna opcja to nieszczelny układ paliwowy i schodzi paliwo z pompy, tutaj pomoze zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym pomiedzy filtrem a pompa, koszt 20zł, kilka minut roboty.
    Te pompy pewnie maja tez elektrozawór odcinajacy paliwo, podepnij pod niego napięcie z aku, na wyłaczonym zapłonie ma cyknac, tak kilka razy, jak nie to zacinający sie zaworek.
    A z serwisem lepiej sie rozstań, co z tego, że zwrócili kasę i daja samochód zastepczy, może i mają dobre chęci i w końcu naprawią Ci auto. Ale puki co jeździsz samochodem, który w każdej chwili może odmówić posłuszeństwa. Zaprowadz go chociaż do kogoś, kto podepnie pod komputer.
  • Poziom 11  
    Witam
    Szkoda kolego, że nie napisałeś jak ten problem został rozwiązany. Moja fabka ma taka sama przypadłość