Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo 2.0 tdci 2004 rok biały dym

anglik12 26 Jan 2012 12:17 11715 17
  • #1
    anglik12
    Level 9  
    Witam.
    Dziś testowałem samochód i dziwne jeździ.
    Ma ładne osiągi, ale czasami jeszcze zdarzy mu się kopcenie na biało, tak ze dwa trzy razy na 50 km i czasami wrażenie jak by było zawory dzwoniły.
    A rano jak go wyciągałem z garażu to odpalał po drugim razie.
    Proszę o komentarz.
    Pozdrawiam.
  • #2
    kamildenia
    Level 13  
    Stawiam na uszczelkę - pomiar ciśnienia

    Dodano po 24 [sekundy]:

    pod głowicą oczywiście
  • #3
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    A jak zachowuje się po odpaleniu rano na zimno też dymi :?:
  • #4
    anglik12
    Level 9  
    Były wymieniane wtryski i przewody oraz czyszczony zbiornik paliwa, może pompa daje zamarłe ciśnienie. Po wymianie myślałem, że nie dojadę do domu tak kopciła na biało i szarpał.
    Wtryski oczywiście nowe

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dziś był problem trzy razy odpalałem minimalne falowanie obrotów i kopcił na biało około 5 min
  • #5
    kamildenia
    Level 13  
    uszczelka pod głowicą , ubywa tobie płyn?
  • #6
    anglik12
    Level 9  
    Nie kolego wszystkie płyn są

    Dodano po 5 [minuty]:

    Po wymianie zrobiłem 200km do domu i cały czas biała chmura
    Wczoraj jeszcze jeździłem i zaczęło się poprawiać, ale to nie jest to. Nic mi Ne przychodzi do głowy
  • #7
    kamildenia
    Level 13  
    drogi kolego ostatnie rzecz przyszła mi do głowy możliwe że posiadasz zapchany katalizator
    nie jestem pewny czy masz sondę ale raczej napewno wykręć ją i sprawdź czy się poprawi kiedyś znajomy miał tak w audi a4 1.9
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kamildenia wrote:
    drogi kolego ostatnie rzecz przyszła mi do głowy możliwe że posiadasz zapchany katalizator
    nie jestem pewny czy masz sondę ale raczej napewno wykręć ją i sprawdź czy się poprawi kiedyś znajomy miał tak w audi a4 1.9


    A może jeszcze silniczek krokowy każesz sprawdzić/wymienić? Nie masz pojęcia, to nie pisz. Biały dym to najprawdopodobniej zły kąt wtrysku/lejące wtryskiwacze. Jako że to system CR, to niestety nie obędzie się bez warsztatu - trzeba sprawdzić podstawowe parametry, wtedy będzie wiadomo czemu się tak dzieje.
  • #9
    anglik12
    Level 9  
    Silnik wysokoprężne są wyposażone w nieregulowany katalizator, tzw katalizator utleniający, który nie wymaga zastosowania sondy lambda.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Witaj kolego robokop.
    Powiem tak wtryski nowe komputer nie pokazuje żadnych bledów.
  • #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To że wtryski nowe to nic nie znaczy, tak samo jak to że komputer nie pokazuje błędów. Albo niezakodowane wtryskiwacze, albo przestawiony rozrząd, albo sam Stwórca wie co jeszcze.
  • #11
    anglik12
    Level 9  
    Wtryski kodowane a rozrząd na łańcuchu
    Poczytam, co jeszcze koledzy z forum napiszą może dojdę do jakiegoś wniosku i będę dochodził, co go boli :cry:
  • #12
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    robokop wrote:
    Albo niezakodowane wtryskiwacze
    Po 200km nie powinien się przyuczyć?
  • #14
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Ale tu znowu trzeba napisać '' ŻEBY ZROBIŁ DIAGNOSTYKĘ''!!! A nie sczytał same błędy. :D
  • #15
    anglik12
    Level 9  
    Po testuje jeszcze miska zobaczymy jutro napiszę więcej.
  • #16
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Hm... Przepraszam za niedyskretne pytanie - ale czy wąchałeś ten dym?
    W zależności od pochodzenia, siwy dym ma charakterystyczny zapach.
    Inny gdy silnik pali olej (np odma, sprężarka, pierścienie), inny gdy padnie uszczelka pod głowicą i inny gdy niespalone paliwo idzie do wydechu.
  • #17
    anglik12
    Level 9  
    Witajcie
    Raczej jest to niespalone paliwo taki ma zapach.
    Dziś trzy razy musiałem go odpalać, ale to mogę mieć slaby akumulator.
    Czasami jak na postoju dodaję gazu to słychać taki charakterystyczny chrapnięcie w okolicy turbiny

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dodam, że rano jak jadę jest takie wrażenie jak by lekko się przyduszał, ale idzie.
  • #18
    wojciechjanusz
    Level 28  
    anglik12 wrote:
    Raczej jest to niespalone paliwo taki ma zapach.
    Niespalone paliwo - np przy zbyt dużej, lejącej dawce i opóźnionym wtrysku - daje biały, ale o niebieskawym odcieniu dym, śmierdzący kwaśnym, chemicznym zapachem jak cholera... W 2,0tdci przy niedogrzanym silniku jest mocno zwiększona dawka (a te silniki są zimą permanentnie niedogrzane) i mogły dojść lejące końcówki wtrysków.

    Z tą turbiną: a może to turbina wali olejem?