Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lancia Dedra 1.8ie z instalacja BRC. Nie może zapalić.

cris52 21 Gru 2004 20:57 1770 13
  • #1 21 Gru 2004 20:57
    cris52
    Poziom 11  

    Witam.
    Co moze byc przyczyna uruchomienia silnika?
    Jezeli silnik jest zimny/szczegolnie teraz przy ujemnych temperaturach/a jezdzac na gazie wylacze i po jakims czasie chce uruchomic a zapomne przelaczyc na benzyne nie moge uruchomic,po zauwazeniu mojego gapiostwa przelaczam na Pb i dopiero po ok.10 kreceniach silnik zapala.Rano po mroznej nocy/samochod stoi na parkingu/jezeli jest na Pb to odpala za pierwszym razem.



    Lancia Dedra 1.8ie z instalacja BRC

    0 13
  • #2 21 Gru 2004 21:24
    Arro
    Poziom 15  

    No cóż jeśli dobrze się domyślam problem jest banalny pewnie autko jest na gaźniku i jeśli zgasisz na LPG to ponowne odpalenie wiąże sie z tym ze najpier musi sie napelnic komora pływakowa a późnie dopiero zapali ale napisz jeśli masz wtrysk to będziemy się martwic dalej

    0
  • #3 21 Gru 2004 21:29
    cris52
    Poziom 11  

    Wielopunktowy uklad wtryskowy.

    0
  • #4 21 Gru 2004 21:43
    Arro
    Poziom 15  

    Dziwne to troche że jak zgasisz na benzynie to zapali
    ale na wszelki wypadek zacznij do sprawdzenia czujnika temperatury może jest uszkodzony i daje żly odczyt do sterownika

    0
  • #5 21 Gru 2004 21:45
    Darkerek
    Poziom 11  

    Witam.
    Moim zdaniem to masz tanią instalację gazową, bo nawet na ciepłym silniku nie powinieneś zapalać na gazie. Komputer do gazu nie powinien do tego dopuścić (jeżeli wogóle go masz). Musisz sprawdzać przełącznik do gazu. Spróbuj zgasić go na gazie, ale zapalaj na paliwie. Inaczej po przekręceni kluczyka następuje wtrysk gazu potrzebnego do rozruchu, ale u Ciebie prawdopodobnie dawka tego gazu jest zbyt duża. Przy okazji, kiedy ostatnio wymieniałeś świece zapłonowe? Jeśli mają ponad 12.000km to nadająsię do kosza i nie ważne że producent zaleca 30.000km. Proponuję tylko NGK, sam na takich jeżdżę i "no problem".
    Pozdro!

    0
  • #6 21 Gru 2004 22:59
    TOM_G
    Poziom 12  

    Ja stawiam na zawór zwrotny paliwa.
    Ewentualnie sama pompa ma za mały wydatek.

    0
  • #7 22 Gru 2004 06:34
    Arro
    Poziom 15  

    Też myślałem o zaworze ale chyba by nie kręcił aż tak długo zwłaszcza jak pompa jest elektryczna

    0
  • #8 22 Gru 2004 07:41
    mczapski
    Poziom 38  

    A czy przypadkiem nie masz odłączanej pomy paliwa na czas pracy na gazie? Jeśli do tego dodamy zatkany filtr paliwa i trochę wody w paliwie to da się to wytłumaczyć.

    0
  • #9 22 Gru 2004 17:57
    cris52
    Poziom 11  

    Witam.
    Swiece z przebiegiem 100 km/Champion/,przewody wysokiego napiecia z przebiegiem 50 km /Sentex/.Jezeli zapale na benzynie/zawsze za pierwszym razem/i pochodzi silnik do temperatury ok.50 wtedy moge przelaczyc na gaz i jest super,zero problemow lub jezeli przygazuje do obrotow ponad 2500 tez przy temperaturze 50 /na wlaczonym przelaczniku auto/tez jest super.
    Ale jak zapomne przelaczyc na auto lub benzyna a silnik jest zimny to wtedy zaczynaja sie schody,nawet po przelaczeniu na benzyne musze krecic i to dlugo zanim zapali.

    0
  • #10 22 Gru 2004 18:39
    bobbik
    Poziom 17  

    a może po prostu parownik zamarza??

    0
  • #11 22 Gru 2004 19:46
    palala
    Poziom 23  

    Przyczyna prozaiczna - jezeli jest to najtańsza instalacja gazowa - to mixer masz założony zaraz za filtrem powietrza - w tym momencie gaz jest w załym układzie dolotowym filtr powietrza -> zawory ssące. Rozwiązanie problemu - wyłaczać przed zgaszeniem na Pb (gazując go kilka razy - około 2-3 sekund - oczyszczenie kolektora z gazu). Przy okazji odpalając na gazie większość centralek daje 'ipuls' na gaz i msz za bogatą mieszankę. Takie problemy nie powinny występować w instalacjach z "wtryskiem" gazu - jednakże czasami występują po kilkunastu tysiącach kilometrów.

    Pozdrófka

    ja :):D

    0
  • #12 22 Gru 2004 20:14
    Darkerek
    Poziom 11  

    Witam.
    A może czujnik temperatury reduktora jest zwalony i podaje np. cały czas temp. powyżej 50 stopni C. Możesz jeszcze sprawdzić silnik krokowy do gazu, czy przypadkiem nie jest przytarty. U mnie był, ale nie objawiało się to takimi problemami.
    Pozdro!

    0
  • #13 22 Gru 2004 21:12
    cris52
    Poziom 11  

    Instalacja jest nowa z 4.12.2004r.

    0
  • #14 28 Gru 2004 08:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto