Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo Multispace 2.0 HDI silnik wycieraczek działa w jednym trybie

26 Sty 2012 21:13 4235 10
  • Poziom 8  
    Witam.

    Mam auto Citroen Berlingo Multispace 2.0 HDI z 2001 r, które kupiłem jakiś miesiąc temu. Zauważyłem, że silnik wycieraczki tylnej pracuje tylko w jednym trybie. Zamiast przecierać szybę raz na jakiś czas, po przekręceniu włącznika na manetce silnik pracuje i przeciera szybę cały czas bez przystanków, po czym zatrzymuje się i muszę znowu przekręcić włącznik na manetce, żeby znowu zaczął pracę. Tak samo działa w momencie, gdy aktywuję spriskiwacz (ale wtedy tak powinno być).

    Zdemontowałem plastik z tylnej klapy i sprawdziłem silnik - z wierzchu niby wygląda ok, ale przy silniku jest złącze 3-pinowe. Do tego złącza podpięte były tylko 2 przewody, a 3-ci nie był podpięty do niczego, a najlepsze jest to, że wtyczka z wiązki była 4-pinowa, a dochodziły do niej 3 kable.

    Chciałbym doprowadzić to do ładu i składu, ale nie wiem ile kabli powinno być w wiązce i dochodzić do silniczka (4 czy 3), ile pinów powinien mieć silniczek (podejrzewam, że może być i 4 i 3) i jak je podłaczyć, żeby działało to poprawnie.

    Proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Sam silniczek do wymiany.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    A czy może byc inna przyczyna takiego stanu rzeczy jak to opisałem wcześniej?

    Dodatkowo wycieraczka nie zatrzymuje mi się w pozycji poziomej, tylko w dowolnej pozycji w zależności od kaprysu.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Jak nic przy wycieraczkach nie było robione to tylko silnik.
  • Poziom 8  
    Jeżeli chciałbym kupić nowy silnik, to jakie oznaczenia powinien posiadać? Na moim obecnym jest napis B 390 023 423 a poniżej 96 (chyba, bo 2 cyfry są starte)474 555 80.

    Dodatkowo dalej niestety nie wiem ile przewodów powinno dochodzić do wtyczki (3 czy 4).

    Proszę jeszcze o pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    3 przewody - masa, zasilanie silnika i sygnał położenia krańcowego ramienia wycieraczki. Na tym ostatnim powinien się pojawiać sygnał masy po osiągnięciu przez wycieraczkę położenia spoczynkowego.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    1 - plus z przekaźnika , 2 - stały plus po kluczyku , 3 - masa.
  • Poziom 8  
    Jakoś niedługo przymierzę się pewnie do naprawy (na razie jeżdżę służbowym więc jakoś mi się nie pali). Możecie mi Panowie powiedzieć, jak bez urwania czegokolwiek rozbroić tę plastikową osłonę zaraz za kierownicą?

    Do tego chciałbym się dowiedzieć co to jest PP2000 (jestem totalnym laikiem)?
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Witam.

    Pozwólcie że odświeżę temat, mianowicie w starszych berlingach to najprawdopodobniej do 2002 roku były silniki tylnych wycieraczek 4 - ro pinowe i te silniki nie są dostępne na aftermarkecie tylko serwis a cena koło 800 zł i 4 tyg oczekiwania, te co są dostępne to 3 pinowe o zmienionej konstrukcji (pasują na mocowanie i do klapy a kosztuję niecałe 200zł) i właśnie powstają później problemy jak to podłączyć, ja stoję przed tym samym problemem jak coś mi się uda to napisze jak ruszy. Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Ok. Dzięki za info. Ja sprawdziłem już manetkę w Peugeot Partner i tam silnik chodził tak jak powinien. Nie sprawdzałem silnika z mojego samochodu w Partnerze i nie wiem jaki tam jest styk. Jak sąsiad, co ma Partnera będzie miał chwilę wolnego, a ja zakupię kołki do plastiku spod klapy, to może coś sprawdzimy.