Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto do 11-12tys zł od 2000roku

pinki110 28 Sty 2012 22:56 11433 48
  • #31 28 Sty 2012 22:56
    carot
    Poziom 26  

    cefaloid napisał:
    silniki benzynowe źle znoszą gaz

    Nie ma czegoś takiego. Dobra instalacja i dobry montaż i wszystko można zagazować.


    Tylko nie Dacię. Sypie się na potęgę.

  • #32 29 Sty 2012 08:25
    chojinka
    Poziom 27  

    carot napisał:

    Tylko nie Dacię. Sypie się na potęgę.

    a co mówią właściciele?
    sprawdźmy to:
    http://www.autocentrum.pl/oceny/dacia/logan/

    dacia logan to clio3 z silnikami benzynowymi również od clio 2, więc są to sprawdzone i dojrzałe, wolne od wad dziecięcych jednostki, sprawdzone od wielu lat. części oryginalne są tanie co sprzyja zakupowi taniego 5 letniego auta które nie jest wielkości fiata 126p

  • #33 29 Sty 2012 11:31
    pinki110
    Poziom 12  

    Co myślicie o maździe premacy 2.0 ditd 100Koni 2000r 170 tys. km za 11tys zł plus opłaty ok 1500zł?
    Ile kosztuje komplet rozrządu do tego?

  • #34 29 Sty 2012 11:57
    kcpr11
    Poziom 23  

    Myślę o niej to, że na pewno ma przejechane więcej niż 170 tyś.

  • #35 29 Sty 2012 12:33
    chojinka
    Poziom 27  

    pinki110 napisał:
    Co myślicie o maździe premacy 2.0 ditd 100Koni 2000r 170 tys. km za 11tys zł plus opłaty ok 1500zł?
    Ile kosztuje komplet rozrządu do tego?

    silnik bezobsługowy do 300tyś.
    mało awaryjne autko, trochę słabo wyciszone ale to kwestia sporna, poza tym duży i wygodny
    minus to mały bak - jeśli jeździsz w trasy to przejedziesz na nim około 750km.

  • #37 29 Sty 2012 12:53
    kcpr11
    Poziom 23  

    chojinka napisał:
    przejedziesz na nim około 750km.
    To wcale nie jest tak mało...

  • #38 29 Sty 2012 13:55
    pinki110
    Poziom 12  

    kcpr11 napisał:
    Myślę o niej to, że na pewno ma przejechane więcej niż 170 tyś.


    A jakiś elektroniczny sposób na sprawdzenie oryginalnego przebiegu?
    Oprócz oględzin

  • #39 29 Sty 2012 16:11
    carot
    Poziom 26  

    Wizyta w ASO i odczytanie z komputera silnika

  • #40 29 Sty 2012 17:39
    xyro
    Poziom 23  

    Niektóre z tutaj podanych samochodów to masakra jeżeli chodzi o koszta obsługi. Tani samochód po 2000 roku. Zależy czy ma być komfortowy czy tani. Aby w miarę dało się podróżować musi być klima, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby z przodu. To taki standart dla mnie. A z polecanych samochodów i dalczego to(kolejnośc przypadkowa):

    - fiesta mk 6 np 1.4 (nie psuje się, dobre silniki benzynowe, dobrze znosi gaz)
    -astra g 1.6 benz 8v (dobry znoszący gaz silnik, trwałe zawieszenie, fajne wersje sport)
    -zafira (to samo co astra g, diesli bym unikał, ewentualnie 1.7 cdti)
    -skoda fabia 1.9 sdi (śmieszne małe spalanie, uwagę trzeba zwrócić na skrzynie i układ wspomagania)
    -skoda octavia 1.9 sdi lub 1.9 tdi 90 km lub 1.6 1.8 benzyna (cięzko o zadbany samochód w dieslu, szwankuje elektryka zresztą tak samo jak w fabii)
    -almera 2 (ogólnie trwałe, ale jak coś padnie to koszta a niby japończyk)
    - renault scenic 1 w benzynie 1.6 90 km lub 1.9 td 90 km
    - honda accord 1.8 lub 2.0 benz ewentualnie 1.6 (odpowiednik passata b5 ale dużo trwalsze i tańsze w utrzymianu)
    -Honda cr-v jak ktoś lubu bulwarówki z niby 4x4

    Sprecyzuj dokładnie wymagania to doradzimy coś fajnego dla Ciebie bo jak by się uparł to i cc 900 z klimą też może fajnym autem być :P

    Albo podaj jakieś swoje typy to coś wybierzemy.

  • #41 29 Sty 2012 19:31
    cefaloid
    Poziom 30  

    carot napisał:
    cefaloid napisał:
    silniki benzynowe źle znoszą gaz

    Nie ma czegoś takiego. Dobra instalacja i dobry montaż i wszystko można zagazować.
    Nawet TFSI? ;)

    No nie jestem znawcą ale mówi się że głowica tych silników jest dużo mniej tolerancyjna (niż głowice innych silników) na skład mieszanki LPG i może się szybko uszkodzić kiedy ta będzie uboga. A to może się zdarzyć np. z powodu tak jak mówisz: złej instalacji lub montażu ale i starzenia elementów instalacji LPG i zanim zrobimy przegląd będzie kuku. Czyli trzeba non stop pilnować i zakłądać drogie instalacje. Czy jest to prawda czy bzdura? Nie wiem.

    Dodano po 16 [minuty]:

    pinki110 napisał:
    kcpr11 napisał:
    Myślę o niej to, że na pewno ma przejechane więcej niż 170 tyś.


    A jakiś elektroniczny sposób na sprawdzenie oryginalnego przebiegu?
    Oprócz oględzin


    Nie wiem jak inne marki ale Volkswagen może Ci sprawdzić historię serwisowania samochodu na życzenie. Nie mogę obiecać że coś znajdą, różne kraje wchodziły do ich systemu śledzenia w różnych latach.

    Ale jak kiedyś kupowałem VW to znaleźli historię serwisowania i przebiegów i pokazali. Za darmo - ale podobno niektóre salony źyczą sobie za to jakąś kasę.

  • #42 29 Sty 2012 21:14
    xyro
    Poziom 23  

    Co do gazu to źle znosi go ford focus właśnie 1.8 oraz parę innych modeli pojazdów jak silniki hondy a szczególnie te 2.0 150 km i 136 km, fordowskie z ceramicznymi gniazdami, większość silników turbo gdzie instalacje tak na prawdę dobiera się moc silnika x2, silniki benz powyżej 200 KM, wiele francuzów z systemem renix, wszystkie benzynowe z dotryskami , wszystkie z bezpośrednim wtryskiem jak TFSI, FSI, GDI.
    A co do gazu to jak tu żyć bez ... benzyna po 6 zł prawie i będzie drożej. Fajne silniki do gazowania to większość silników do 2.0 l pojemności i o mocy nie wiekszej jak 150 KM. Najlepszy silnik kiepski gazownik zepsuje a kiepskiego dobry nie zagazuje :P Takie moje motto :)

  • #43 29 Sty 2012 22:56
    pinki110
    Poziom 12  

    auto ma być dla malej 3osobowej rodzin, małe dziecko czyli ważny bagażnik aby wózek wszedł.
    Silnik najlepiej jak by był małym benzynowym aby ubezpieczenie mnie nie zjadło.
    Dobrze by było, aby było po 2000r
    Moje poprzednie auto to vectra A z 94r 1.8 benzyna bez gazu.
    Po przeżyciach z "rakiem skóry" w oplu coś mnie skłania w kierunku Azji tj. Mazda
    We wtorek jadę obejrzeć mazdę 323f 1.5 benzyna, 157tys km przebiegu, 90km, 7500zł do opłat.
    Oglądałem mazdę premacy 2.0 ditd 100Koni 2000r 170 tys. km ale koszt 11,500zł plus opłaty i rozrząd do wymiany. Więc kasa za duża.
    A jak się ma silnik 1,5 mazdy do gazu a jaksie sprawuje zawieszenie, jakie koszty?

  • #44 30 Sty 2012 01:22
    xyro
    Poziom 23  

    Bardzo fajny samochodzik z troche innym wyglądem. Niestety też lubi przyrdzewieć. Silniki 1.5 nie są jakoś bardzo ekonomiczne (miasto 10l/100 trasa 6-7l/100). Zwróć uuwagę na ewentualne wycieki czy kopcenie na niebiesko bo ten silnik lubi olej brać (taki urok). Wiadomo trzeba auto obejrzeć, ale śmiało można o nim powiedzieć, że porządny japoniec. Zawieszenie ok, nie siada jakoś szybko a i kosmiczne nie jest(przod mcpherson tył wahaczowka) to tanio i łatwo się naprawi. Oczywiscie na poczatek podstawowy serwis tj oleje filtry rozrzad na pasku itp. Troche drogie czesci blacharskie jesli przyjdzie np lusterko czy zderzak kupic ale poza tym kawal porzadnego auta to jest. Gaz tylko sekwencja. Na dzien dzisiejszy to stag 300, wtryskiwacze hana2000, reduktor zavoli zeta n i problemu nie bedzie. Ogólnie dokładnie przyjrzeć się silnikowi (przy takim przebiegu ma byc zegareczek) i zawieszeniu i ukladowi napedowemu, tj czy nie sciaga, czy nic nie bije, stuka itp. Za te pieniadze jak stan bedzie w miare przyzwoity mozna smialo brac :) ten samochod nie robi niespodzianek.

  • #45 31 Sty 2012 16:02
    chojinka
    Poziom 27  

    pinki110 napisał:

    Oglądałem mazdę premacy 2.0 ditd 100Koni 2000r 170 tys. km ale koszt 11,500zł plus opłaty i rozrząd do wymiany. Więc kasa za duża.

    czyli jest lekko ponad 300tyś przejechane.

  • #46 31 Sty 2012 21:53
    xyro
    Poziom 23  

    Dokładnie. 11 letnie auto i ma 170 tyś przelatane ... w dieslu.

  • #47 01 Lut 2012 23:32
    kamil907
    Poziom 28  

    Ja też bym celował w te auta ale co najwyżej kamieniem. Większość z tych niemieckich ideałów będzie już kilka razy bita i z solidnie cofniętymi licznikami bo przecież trzeba się dostosować do wymagań nabywców. Druga sprawa to solidność w autach niemieckich tej klasy skończyła się już daaawno temu. Trzecia sprawa to o komforcie w nich nie ma nawet co marzyć. i zastanówcie się dlaczego wszyscy "mechanicy" polecają na siłę te auta - bo na nich najlepiej zarabiają.

  • #48 02 Lut 2012 20:51
    xyro
    Poziom 23  

    Wszystkie te 3 samochody są bezkonkurencyjne z silnikiem 1.9 sdi. Mega oszczędne, wytrzymałe i lubią paliwa alternatywne :) Zamulone też nie są bardzo. Jak komuś wystarcza 1.4 8v do jazdy to z 1.9 sdi też będzie zadowolony , a spalanie w trasie 3.5 ro 4l, miasto 5-6 l. Tak na prawdę wszystkie te 3 auta to to samo :) Jeżeli chodzi o polo to szukał bym 3 w miarę stanie czyli tak do 99r. Fabi za te pieniadze nie kupisz raczej.

    A wady tych 3 aut:
    -wadliwe skrzynie (puszczają nity lub siadają łożyska)
    -podnośniki szyb (da się regenerować)
    -elektryka (siada często moduł komfortu, elektryka drzwi itp)
    -słabe przednie zawieszenie(gumy wahaczy tylnie wytrzymuja 10 tys km, pomaga wymian na takie od cupry)
    -tylnie odboje amorków
    -w fabi cieknie woda z drzwi
    - najgorsze jest chyba ciągle padające elektryczne wspomaganie i cieknące maglownice (elektryki nie ma tylko w ibizie, jest zwykła pompa)
    -przednie łożyska siadają
    -korodują włączniki od świateł
    -lubi się czasem coś ekstra zepsuć jak np ogrzewanie lub cylinderek w kole

    Jeżeli ktoś daje rady ogarnać takie usterki sam to nie ma problemu. Komplet kluczy i po sprawie. Na wspomaganie elektryczne jedyna rada to wymienić na zwykłe (koszt koło 500 zł, koszt nowej pompy elektrycznej _ czujnik około 2000 zł, a ciężko używaną kupić)

  • #49 06 Lut 2012 23:11
    pinki110
    Poziom 12  

    Kupiona została Mazda premacy 1,8