Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[PIC18F4550][ccs] - podłączenie zegara i pamięci flash

kkaminski 27 Sty 2012 11:23 1433 4
  • #1 27 Sty 2012 11:23
    kkaminski
    Poziom 2  

Witam,
    chciałbym wykonać na bazie PIC 18F4550 rejestrator temperatury, który zapisze w pamięci flash kolejne odczyty w relacji do daty i godziny. Jako, że jestem początkujący w zakresie mikrokontrolerów, realizację tego zadania rozpocząłem od zakupu płytki prototypowej EVBeasyPIC na której jest ten mikrokontroler oraz moduł zegara DS1307 i pamięć AT45DB041.
    Pomysł jest taki: do płytki dołączam kilka czujników dallasa na płytce jest pamięć i zegar, więc znając podstawy C mogę to wykonać. I powstał problem ponieważ o ile umiem już odczytać temperaturę, umiem odczytać godzinę oraz umiem zapisać i odczytać coś w pamięci to nie potrafię tych czynności wykonywać równolegle.
    Problem polega z podłączeniem równoległym pamięci i zegarka. Z mojej wiedzy wynika, że oba te układy powinienem połączyć z uC poprzez piny obsługujące SPI jeśli połączę je równolegle nie chce działać. Proszę o podpowiedź jak zrealizować mój układ mając powyższe założenia.

Z góry dziękuję
    Krzysztof

0 4
  • #2 27 Sty 2012 13:56
    korrus666
    Poziom 40  

Ds1307 działa na interfejsie I2C a pamieć jest zwykła szeregowa. Da się jedno z drugim uruchomić na tych samych liniach bo pamięć ma sygnał CS który pozwala "wyłączyć" go na czas transmisji z zegarem. Natomiast kiedy komunikujesz się z pamięcią zegar nie powinien Ci przeszkadzać.
    Pamiętaj jeszcze o podciągnięciu linii SCL i SDA do zasilania przez rezystory np 4k7 om.

0
  • #3 27 Sty 2012 16:47
    63404
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 27 Sty 2012 16:55
    kkaminski
    Poziom 2