Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II 1.7 TD silnik oplowski turbina

GrzegorzTe1 27 Sty 2012 14:34 11310 11
  • #1 27 Sty 2012 14:34
    GrzegorzTe1
    Poziom 8  

    Witam, mam problem z turbiną, w astrze II 1.7 TD ( silnik oplowski ), mianowićie wymieniłem turbine na sprawną a nadal wciąga olej, po zdjeciu przewodu od filtra prawie z niej cieknie, luzu nie wyczuwa sie zawory EGR sa sprawne zarowno mechaniczny jak i elektryczny, zreszta dziala w 100%, tylko ten wyciek i pobór oleju, może ktos zna przyczyne

    0 11
  • #2 27 Sty 2012 15:03
    ceiwo
    Poziom 12  

    Jeśli wymieniałeś turbinę to przy okazji czy wyczyściłeś dokładnie intercooler (i wylałeś z niego nagromadzony olej ) jeśli nie to może być przyczyna twojego problemu.

    0
  • #3 27 Sty 2012 17:12
    GrzegorzTe1
    Poziom 8  

    nie czyscilem, ale dlaczego pobiera z silnika, dzieki

    0
  • #4 27 Sty 2012 17:13
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Może turbosprężarka jednak nie była sprawna? Ktoś przy wymianie sprawdził i wyczyścił spływ oleju i przewód olejowy idący do turbosprężarki ( nie wiem, czy akurat tam jest siteczko na dopływie, ewentualnie zwężka którą ktoś wyjął)?
    Przy uruchamianiu samochodu kontrolka od elektroniki silnika zapala się na chwilkę i gaśnie, ale nie z inną kontrolką - może poprzedni właściciel ją zdezaktywował, a turbosprężarka pompuje ile może. Ile udało się przejechać do ponownej usterki?
    Ewentualnie może olej nie pochodzi z turbosprężarki, a z odmy?

    0
  • #5 27 Sty 2012 17:44
    GrzegorzTe1
    Poziom 8  

    Własnie odma jest drozna, czy bylo to sprawdzane to nie wiem, bylo robione w warsztacie, sprawdze to sam, kontrolka dziala ok zreszta tester nic nie pokazuje przynajmniej zadnych zapisywalnych bledow, jedynie z pompy, tylko podczas jazdy moj mechanik podejzewa pierscienie, ja znowu nie, mialem przypadek zerwania rozrzadu, tloki nie mialy wcale luzu, olej zaczela wyrzucac praktycznie odrazu

    0
  • #6 27 Sty 2012 18:59
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Trzeba ustalić skąd bierze się olej. Czy pierścienie nie trzymają szczelności można sprawdzić mierząc ciśnienie sprężania (nie wiem, ile powiano ono wynosić dla 1.7dtl). Jak będzie niskie, to można wpuścić kilka kropel oleju do cylindrów, jeśli ciśnienie wzrośnie to winna pierścieni, jeśli nie to ciśnienie ucieka głowicą.
    Jeśli to byłby mój samochód sprawdziłbym przewody olejowe od turbosprężarki (mam nadzieje że spływ da rade odkręcić bez odkręcania turbosprężarki -w mojej astrze f nie da rady :cry: ). Potem odpiąłbym odmę i puścił w butelkę ( trzeba zaślepić dziurę po odmie w dolocie czymś, co nie wpadnie w turbosprężarkę i będzie szczelne) i sprawdził czy olej nie leci z odmy.
    Osobiście obstawiam u Ciebie zamontowaną padniętą turbosprężarkę, źle zregenerowana, lub zapchane przewody olejowe.

    Zamontowana turbosprężarka była nowa, używana, czy regenerowana?

    Intercooler dobrze było wyczyścić, ale z niego olej nie wróciłby do kompresora turbosprężarki ( za to znane były przypadki zassania oleju do silnika i samoczynna praca nawet po wyłączeniu zapłonu i wzrost obrotów do całkowitego zniszczenia silnika).

    0
  • #7 28 Sty 2012 15:49
    GrzegorzTe1
    Poziom 8  

    Ok, narazie dzieki odpisze jak sprawdze, tylko zimno chyba poczekam, turbina była używana ale igła sam szukałem

    0
  • #8 28 Sty 2012 16:05
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Sprawdzanie ciśnienia sprężania na silniku który bierze olej przez zużyte pierścienie nie będzie wiarodajny. Z tego powodu że wtedy jest objaw taki jak byś robił probe olejową i ciśnienie Ci się zwiększy. miałem kiedyś taki przypadek tylko że w BMW tez wywalała olej bawiłem się z nią dłuższy czas okazało się, że tunel zamontowany przed filtrem powietrza by cały zabity liśćmi itp itd. Wtedy silnik pobiera sobie powietrze wraz z olejem ze skrzyni korbowej.

    0
  • #9 29 Sty 2012 10:51
    GrzegorzTe1
    Poziom 8  

    dzieki, to tez sprawdze, o ile pamietam to filtr juz stary

    0
  • #10 01 Lut 2012 16:54
    GrzegorzTe1
    Poziom 8  

    Sprawdzilem wszystko, porozbieralem wszystko, wydmuchalem wszystko z turbiny i umylem interkuler(był w miare czysty), wszystko poskladalem do kupy, przejechalem ok 700km i wszystko dobrze, przewod metalowy od oleju byl chyba zapchany (ten do turbiny), przydymia nieraz przy ruszaniu ale turbina sucha, moze tam musi byc odpowiednie cisnienie, przydymianie to moze wtrysk

    0
  • #11 05 Lut 2012 12:40
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Zapchany był przewód doprowadzający (turbosprężarka mogła się przytrzeć), czy spływ (olej przeciskał się przez uszczelnienie)?

    0
  • #12 05 Lut 2012 14:02
    GrzegorzTe1
    Poziom 8  

    Przewod nie był całkiem przytkany, zrobiłem prawie 600 km bez gaszenia, po zdjeciu przewodu od filtra dosłownie z niej cieknie ale dziala bez zarzutu, cisnienie w przewodzie od interkulera jest i dziala wedlog dodawania gazu, oplaca sie regenerowac turbinke

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo