Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MITSUBISHI carisma 1.6 16 v gaz holenderki.

27 Jan 2012 14:56 4310 12
  • Level 9  
    Witam

    Mam problem z Carismą 1.6

    Przy odpaleniu na benzynie i jeździe na niej nie mam żadnych problemów, silnik pracuje równo i jest wszystko OK jednak po przełączeniu na GAZ LPG obroty spadają do około 500obr/min czasem łapią 1000obr i słychać jak silnik zaczyna przerywać i "klekotać" na biegu jałowym. podczas jazdy samochód jest bardzo zamulony i nie ma bardzo siły przy rozpędzaniu lub wyprzedaniu. jak się go trzyma powyżej 2000tyś obrotów można jako tako w mirę nim jechać. co może być przyczyną tej usterki. czy są tam jakieś filierki które trzeba czyścic lub wymieniać i gdzie się one mieszczą??? nie miałem jeszcze do czynienia z gazem sekwencyjnym i się na tym nie znam. a i jeszcze w samochodzie jest zrobiona zwierza legalizacja na butlę i była wymieniona na nową u nas w kraju.

    proszę o pomoc jeśli ktoś wie co można zrobić żeby to chodziło tak jak powinno.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 16  
    Witam.
    Filtry są. Jeden powinien być na fazie ciekłej i jeden na fazie lotnej.
    Jeśli nie miałeś "spotkań" z tego typu zasilaniem, to najbezpieczniej dla Ciebie, otoczenia i auta będzie, jak podjedziesz do warsztatu gazowniczego. Wymienią filterki, podłączą pod analizator spalin, pod komputer, ustawią co potrzeba. Powinieneś zamknąć się w granicy 100 PLN. Tylko szukaj warsztatu serwisującego takie instalacje, nie u "pana Złota Rączka" w garażu. Instalacje holenderskie są bardzo dobre, pod warunkiem właściwego serwisowania i tankowania dobrej jakości gazu.
    Pozdrawiam
  • Level 9  
    Dziękuję za informacje. A można samemu powymieniać te filterki i w którym miejscu trzeba ich szukać bo jest taki problem że w mojej okolicy byłem u wszystkich "gazowników" i żaden nie chce się podjąć nawet zajrzenia do tej instalacji nie mając nawet żadnej możliwość podpięcia się pod komputer z gazem itd..
  • Level 16  
    A to jest instalacja LPG czy może LPI? Jeśli LPI to się nie dziwię.
    LPG ma filtr fazy ciekłej przy parowniku (reduktorze) i filtr fazy lotnej przed listwą wtryskową. Wymiana łatwa.
    LPI ma filtr przy pompie w zbiorniku, drugiego nie stosują. Wymiana trudna.
    W obydwu przypadkach stanowczo odradzam samodzielne naprawy i regulacje!!!
    Po jakiejkolwiek ingerencji w układzie zasilania gazem należy sprawdzić szczelność instalacji, skład spalin na analizatorze, podłączyć pod komputer i sprawdzić parametry z kilku czujników, dokonać regulacji...
    "...po przełączeniu na GAZ LPG obroty spadają do około 500obr/min czasem łapią 1000obr i słychać jak silnik zaczyna przerywać i "klekotać" na biegu jałowym." Te przypadłości nie ustąpią po wymianie filtrów.
    Szukaj warsztatu co będzie chciał (i umiał) to zrobić. Nie zabieraj się sam za to, zdrowie i życie jest więcej warte niż oszczędności.
    Pozdrawiam
  • Level 9  
    to jest LPI (Vialle type cu 01) a czy reduktor może być też jakąś przyczyną bo czytałem że trzeba go czyścić co kilkanaście tyś km???
  • Level 16  
    Witam.
    Tak też przypuszczałem, bo nie chcą robić. Pompa znajduje się w zbiorniku, trzeba ją wymontować, zmienić olej (specjalny!!! ok. 30 ml) według zaleceń co 50 000 km, sprawdzić sekcje tłoczące, łożyska i jeśli potrzeba, to regenerować pompę. Zmienia się filtr, czyści też często zbiornik. Utrata mocy silnika, szarpanie, nierówna praca na biegu jałowym, coraz głośniejsza praca pompy to objawy obniżenia ciśnienia gazu w układzie zasilania paliwem. Następstwem jest przycieranie się pompy i spalenie bezpiecznika 15A (nie zamieniać na większy!!!).
    Jest mało serwisów posiadających wiedzę teoretyczną i praktyczną nt. tych instalacji. Interface i oprogramowanie to podstawa w diagnostyce i regulacji.
    Google Twoim przyjacielem, znajdź, podzwoń (podobno tu http://www.gaz-lublin.pl/ robią dobrze i niedrogo - ok. 60 km od Ciebie). Robiąc samemu, możesz się na minę wpakować.
    Pozdrawiam
  • Level 9  
    OK. Bardzo dziękuję za pomoc i informacje. Skontaktuję się z tym serwisem i zobaczę co mi powiedzą i co z tego wyniknie. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam
  • Level 32  
    Podleć do mnie to Ci zrobię, kontakt na PW
  • Level 11  
    ZAZ-y wrote:
    Po jakiejkolwiek ingerencji w układzie zasilania gazem należy sprawdzić szczelność instalacji, skład spalin na analizatorze, podłączyć pod komputer i sprawdzić parametry z kilku czujników, dokonać regulacji...


    Przy LPI nic się nie reguluje

    Dodano po 2 [minuty]:

    carisma 1.6 wrote:
    to jest LPI (Vialle type cu 01) a czy reduktor może być też jakąś przyczyną bo czytałem że trzeba go czyścić co kilkanaście tyś km???


    Regulatora się nie czyści co kilkanaście tysięcy kilometrów - nie ma potrzeby go czyścić.
  • Level 9  
    Witam ponownie, mam dalej problem z tym gazem:/ konkretnie chodzi o to, że po wymianie filtra gazu i oleju pompy w butli po przejechaniu ok 600 km przestał mi chodzić samochód na gazie. po zapaleniu na benzynie jest ok ale jak tylko przeżuci na gaz to auto gaśnie i wcale nie jest słychać pracy pompy gazu w bagażniku jak to było wcześniej słychać a wszystkie diody na przełączniku palą się jak powinny. posprawdzałem bezpieczniki są ok wymieniłem przekaźnik na nowy też nie pomogło. co może być jeszcze tego przyczyną?? czy siadła całkiem pompa?? dodam ze stało się to podczas jazdy przy wcześniejszym zapaleniu się pomarańczowej lampki z silniczkiem na pulpicie i w tedy auto zgasło na gazie...
  • Level 11  
    Może pompa.może elektronika,może elektryka - diagnostyka się kłania - bo wróżenie z fusów i kuli kryształowej raczej się nie sprawdzało.
    Check engine mógł się zapalić kiedy zaczynało brakować gazu i sonda wywaliła błąd zbyt ubogiej mieszanki.
  • Level 9  
    tak, właśnie coś jest z elektroniką a dokładniej mówiąc na butli jest taki aluminiowy dekielek w którym jest zalana płytka czy coś w każdym razie dochodzi tam prąd ale już nie wychodzi stamtąd i nie zasila pompy. czy można to jakoś sprawdzić naprawić lub ewentualnie kupić to nowe i ile to może kosztować??
  • Level 11  
    Naprawa raczej nie wchodzi w grę.Swoją drogą coś jest nie tak w tej instalacji - bo uszkodzenie samo z siebie tych elektronik jest bardzo,bardzo żadkie - częściej uszkadzają się z winy uszkodzeń elektryki,a nawet pompy(w sporadycznych przypadkach).
    Jeżeli potrzebowałbyś elektroniki (nowej lub używanej) to proszę o kontakt.
    Szczegółowe ustalenia sugerowłbym na PW.