Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MOJA DZIWNA B5 VW PASSAT 1.9 TDI 85 KW, duże spalanie, mała moc.

webmastablasta 27 Jan 2012 15:34 11433 6
  • #1
    webmastablasta
    Level 2  
    Witam,

    zamieniłem toyote na paska b5.

    1.Prędkość Maksymalna
    V-max 165km/h. Niestety czemu ? Nie wiadomo. Miałem kiedyś auto z grupy VW byla to Skoda Fabia 1.9 tdi ze słabszym silnikiem 101 KM, tutaj ma 'niby' 85 KW TJ 115 KM i grzałem tamtym autem 200 km/h na a2 bez problemu. Tutaj na razie kibel - żeby było ciekawiej auto zostało podłączone w dniu wczorajszym pod komputer i niby wszystko ok turbina ok pompowtryski również więc co jest grane ?

    2.Spalanie
    Bardzo duże spalanie. Jestem realistą nie marzycielem - fantastą i na moje oko to autko w okresie zimowym powinno palić a z 8l/100km przy dynamicznej jeździe w mieście. Nie liczę na 4,2 tak jak w skodzie na trasie. Zalałem auto do pełna z niskiej rezerwy 50litrów weszło paliwa. Uda mi się pokonać nieco ponad 500-550 km, uważam, iż to zbyt mało.

    3.Moc
    Spadek mocy - niby auto jedzie, niby jest wszystko ok, ale to chyba nie to - 85kw powinno pędzić lepiej, mimo iż to ciężkie kombi, chociaż nigdy nie miałem porównania do skody nie ma co porównywać. Pod kompem wszystko ok.

    4. Komp
    Komputer pokazuje średnie spalanie - nawet więcej niż 10 litrów bo dochodzi do 12 średnie podkreślam ... a nie pokazuje np. ile do stacji pozostało kilometrów - co np. w skodzie było ...

    5. Odpalanie na mrozie
    Odpalanie na mrozie - świece będą jutro sprawdzane ale od razu czuje, że to nie to, dziś przy -10 chechlałem go przez 2-3 minuty przynajmniej ... dziwne ...tak jak by pompa paliwa nie dawała ...

    6. Kontrolki i diody
    Nie świeci mi kontrolka od spryskiwacza jak go braknie albo jak się zbliża do końca oraz podświetlenie środkowej i lewej kratki - a powinno w ogóle ? Prawa świeci więc wychodzę z założenia, że tak.
  • #2
    adamblonsky
    Level 15  
    Zmierz ciśnienie na cylindrach? sprawdź wałek rozrządu czy nie wytarty? pompki?
  • #3
    webmastablasta
    Level 2  
    jutro bedzie pomiar, dam znac, pompo podobno wszystko ok komp pokazał ... dziwna sprawa .. w najgorszym wypadku bede szukal jakiegos roz... angola...
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wielka ciężka "krowa", a silniczek nie za mocny, to co byś chciał - było nie słuchać bajek o spalaniu 5l/100km. Zrób logi i zastukaj do Sztomela.
  • #5
    polonez15
    Level 33  
    Co do silnika, AVB 101 km w tym Pasku idzie 190 bez łaski, Twój ATJ powinien lecieć więcej. Co do odpalania no to masz kilka zonków: pompowtryski, pompa vacuum, pompka w zbiorniku, jakość paliwa...
  • #6
    webmastablasta
    Level 2  
    Panowie no i klops ...

    miałem jechać zmierzyć ciśnienie i niestety nie pojechałem nigdzie .. i nie wiadomo czy pojadę .. na dworze tylko -8 a wczoraj przy -9/10 odpaliłem co prawda chechłałem ale pojechałem, po pracy po 16 bez problemu odpaliłem i jeździłem dalej.

    Dziś poza moim nieskutecznym chechłaniem zaczął mrygać ręczny i pikać i kontrolka od oleju to samo ... także dzień zaczął się kolorowo ...

    Po kręceniu 8 minutowym dałem spokój i przylazłem dać upust emocjom na forum..

    kurrrrrrrrrrrrrr aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    Następnie po zakręceniu raz jet odgłos jakby komputer albo jakiś sterownik odcinał wszystko i gasną kontrolki...


    aha co do paliwa jestem pewien więc wykluczam w tych Państwach nie zamarza przy -50 ;) 1000% pewności

    pompowtryski, trurbina i reszta rzeczy po diagnozie komputerowej ok.

    Dodano po 12 [minuty]:

    robokop wrote:
    Wielka ciężka "krowa", a silniczek nie za mocny, to co byś chciał - było nie słuchać bajek o spalaniu 5l/100km. Zrób logi i zastukaj do Sztomela.


    nie wiem czy widziałeś co napisałem wyżej, ale powtarzam iż nie jestem fantastom .. nie chce żeby mi paliło 5 litrów, a nie uważasz, że 10-12 to za dużo jak na ten motor ? Jak bym chciał żeby mi tyle paliło zamieniłbym się na lexusa is 200 bo tez miałem propozycję ..
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    webmastablasta wrote:

    Następnie po zakręceniu raz jet odgłos jakby komputer albo jakiś sterownik odcinał wszystko i gasną kontrolki...
    Za bardzo spada napięcie przy kręceniu - rozrusznik i przewód do niego do przejrzenia, akumulator do sprawdzenia, olej do wymiany.
    Quote:

    pompowtryski, trurbina i reszta rzeczy po diagnozie komputerowej ok.
    Więc ta diagnoza polegała widocznie tylko na sprawdzeniu zawartości DTC- czyli żadna diagnoza to była.
    Quote:

    nie wiem czy widziałeś co napisałem wyżej, ale powtarzam iż nie jestem fantastom .. nie chce żeby mi paliło 5 litrów, a nie uważasz, że 10-12 to za dużo jak na ten motor ? Jak bym chciał żeby mi tyle paliło zamieniłbym się na lexusa is 200 bo tez miałem propozycję ..

    Skoroś jednak kupił VW...
    Tak jak napisałem powyżej, jak już go odpalisz, zrób logi - będziemy patrzeć gdzie jest haczyk.