Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CARISMA 1.8 GDI KLIMATRONIK NIEDZIAŁA NAWIEW

michalkimm 27 Sty 2012 15:46 3012 5
  • #1 27 Sty 2012 15:46
    michalkimm
    Poziom 2  

    Witam mam problem z nawiewem w carismie wersja climatronic. Mianowicie bezpieczniki dobre, silniczek po podłączeniu do zasilania z zapalniczki działa, w kablu doprowadzającym zasilanie do silniczka jest napięcie 14v gdy zmniejszam obroty silniczka na wyświetlaczu to napięcie spada do 9v wiec wszystko wygląda prawidłowo. Nawiew nadal nie działa. Wymieniłem już opornice na nowa lecz okazało Psię ze stara tez była dobra. Nie wiem gdzie leży przyczyna. Proszę o pomoc.

    0 5
  • #2 27 Sty 2012 16:01
    ZAZ-y
    Poziom 16  

    Witam.
    Podłącz żarówkę 12V/21W zamiast silnika (ale na obydwa przewody, nie tylko dodatni i jakaś masa z konstrukcji mechanicznej) nawiewu i zobacz czy świeci, czy sterownik zmienia napięcie pod obciążeniem. Zasilanie silnika dwoma przewodami? To jeden będzie masa, czy ona dochodzi? Po przeprowadzeniu tego doświadczenia będziesz wiedział gdzie ginie zasilanie.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 27 Sty 2012 18:07
    michalkimm
    Poziom 2  

    Dziękuje za odpowiedz. Niestety po podłączeniu pod 2 przewody od zasilania wentylatora żarówka nie świeci się. Sprawdzałem masę w tym kablu i jest dobra. Problem jest w drugim przewodzie lecz nie wiem jaki skoro jest 14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem.

    0
  • Pomocny post
    #4 27 Sty 2012 19:58
    ZAZ-y
    Poziom 16  

    "...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem."
    Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć bezpośrednio na wyjściu z regulatora obrotów? Ale pod obciążeniem.
    Sukcesów życzę.

    0
  • #5 28 Sty 2012 15:25
    michalkimm
    Poziom 2  

    Dziękuje za pomoc. Tak jak pisałeś po podłączeniu żarówki i sprawdzeniu mocy prądu pod obciążeniem od razu z 14v spadało do 0. Podłączyłem przewód plusowy z zapalniczki a masę zostawiłem bez zmian, dzięki temu sterowanie z panelu klimatronika działa.

    pozdrawiam

    0
  • #6 28 Sty 2012 17:17
    ZAZ-y
    Poziom 16  

    Z tego wynika, że sterowanie obrotami silnika jest od strony masy. Rozumiem, że zasilanie zapalniczki jest po stacyjce. Ja tam bym jeszcze poszukał w przewodach i złączach, gdzie ucieka zasilanie silnika i doprowadził do stanu fabrycznego :-) .
    Dziękuję za punkty, nie było potrzeby "płacić"; lubię pomagać jeśli mogę.
    Pozdrawiam, życzę sukcesów

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo