Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego 1229 błąd mr 8207 moduł sterujący

kondzio0000 27 Sty 2012 16:13 2836 4
  • #1 27 Sty 2012 16:13
    kondzio0000
    Poziom 8  

    Witam. W mercedesie atego 1229 z 2007 roku euro 4, wyświetlił mi sie bład MR 8207,i nie pobiera AdBlue. Po wpięciu pod komputer pokazało ze to zawór dawkujacy Ad Blue. Wymieniłem zawór i błąd nawet po kasowaniu nadal sie pokazuje, dodam że zdemontowany miał 5 Ω omów a nowy prawie 15Ω wiec tyle co powinien, kable też są ok moim zdaniem przejście mają do wtyczki modułu, jak sie podepnie moduł i włączy zapłon to na wyjściu wtyczki zaworu jeden pin ma 21 volt tak daje od komputera. Podejżewam Ze to komputer, kaseta na silniku. Jak to moduł to gdzie to dać do sprawdzenia i ewentualnie do naprawy?

    Od czego zacząć?

    Jak ktoś miał z tym styczność proszę o pomoc.

    mój mail jak trzeba to podam tel. kondzio0000(malpa)interia.pl

    Z góry dzięki.

    0 4
  • #2 27 Sty 2012 19:29
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 27 Sty 2012 21:08
    kondzio0000
    Poziom 8  

    dzieki. ale jak to kolejno zrobić zeby przepłukac i nic nie popsuć, trzeba wszystko wykręcać? I gdzie jest dyfuzor to ta koncowka co do turbiny wchodzi?

    1
  • #4 27 Sty 2012 22:51
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Obniżona oporność zaworu mogła doprowadzić do braku jego zasterowania, a to z kolei do skrystalizowania mocznika w kanałach urządzenia dozującego. Z mojego doświadczenia wynika, że krystalizacja nie następuje w przewodach pomiędzy urządzeniem dozującym i zbiornikiem AdBlue (zbyt duża średnica) Urządzenie dozujące zapycha się natomiast bardzo chętnie. (i pewien mały zaworek w pompie AdBlue) Jak doszło już do krystalizacji, to samo płukanie wodą raczej nie udrożni układu. Osobiście jestem za czyszczeniem mechanicznym - urządzenie dozujące można z powodzeniem i bez kłopotu rozebrać na składowe elementy i wyczyścić poszczególne kanały a potem je przedmuchać. Jedyną rzeczą której lepiej nie ruszać jest kalibrowana dysza pod niewielką, "torxową" śrubką. Ale tutaj na szczęście wystarczy sprężone powietrze.
    Na koniec sprawdzamy drożność rurki łączącej dozownik z wtryskiwaczem umieszczonym w rurze wydechowej - tam też dochodzi do krystalizacji i zamknięcia przelotu.

    0
  • #5 28 Sty 2012 15:05
    kondzio0000
    Poziom 8  

    Dzieki koledzy!!! Bardzo mi to pomogło. Rozkrecilem ten zespuł Ad blue przy silniku na czesci przedmuchałem sprezonym powietrzem i ta dysze z turbosprezarki wtryskujaca Ad blue. Zapłon i bład znikna, odpał i ok. Pozdrawiam.

    0