Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Atego 1229 błąd mr 8207 moduł sterujący

kondzio0000 27 Jan 2012 16:13 3556 4
  • #1
    kondzio0000
    Level 9  
    Witam. W mercedesie atego 1229 z 2007 roku euro 4, wyświetlił mi sie bład MR 8207,i nie pobiera AdBlue. Po wpięciu pod komputer pokazało ze to zawór dawkujacy Ad Blue. Wymieniłem zawór i błąd nawet po kasowaniu nadal sie pokazuje, dodam że zdemontowany miał 5 Ω omów a nowy prawie 15Ω wiec tyle co powinien, kable też są ok moim zdaniem przejście mają do wtyczki modułu, jak sie podepnie moduł i włączy zapłon to na wyjściu wtyczki zaworu jeden pin ma 21 volt tak daje od komputera. Podejżewam Ze to komputer, kaseta na silniku. Jak to moduł to gdzie to dać do sprawdzenia i ewentualnie do naprawy?

    Od czego zacząć?

    Jak ktoś miał z tym styczność proszę o pomoc.

    mój mail jak trzeba to podam tel. kondzio0000(malpa)interia.pl

    Z góry dzięki.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    kondzio0000
    Level 9  
    dzieki. ale jak to kolejno zrobić zeby przepłukac i nic nie popsuć, trzeba wszystko wykręcać? I gdzie jest dyfuzor to ta koncowka co do turbiny wchodzi?
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Obniżona oporność zaworu mogła doprowadzić do braku jego zasterowania, a to z kolei do skrystalizowania mocznika w kanałach urządzenia dozującego. Z mojego doświadczenia wynika, że krystalizacja nie następuje w przewodach pomiędzy urządzeniem dozującym i zbiornikiem AdBlue (zbyt duża średnica) Urządzenie dozujące zapycha się natomiast bardzo chętnie. (i pewien mały zaworek w pompie AdBlue) Jak doszło już do krystalizacji, to samo płukanie wodą raczej nie udrożni układu. Osobiście jestem za czyszczeniem mechanicznym - urządzenie dozujące można z powodzeniem i bez kłopotu rozebrać na składowe elementy i wyczyścić poszczególne kanały a potem je przedmuchać. Jedyną rzeczą której lepiej nie ruszać jest kalibrowana dysza pod niewielką, "torxową" śrubką. Ale tutaj na szczęście wystarczy sprężone powietrze.
    Na koniec sprawdzamy drożność rurki łączącej dozownik z wtryskiwaczem umieszczonym w rurze wydechowej - tam też dochodzi do krystalizacji i zamknięcia przelotu.
  • #5
    kondzio0000
    Level 9  
    Dzieki koledzy!!! Bardzo mi to pomogło. Rozkrecilem ten zespuł Ad blue przy silniku na czesci przedmuchałem sprezonym powietrzem i ta dysze z turbosprezarki wtryskujaca Ad blue. Zapłon i bład znikna, odpał i ok. Pozdrawiam.