Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ładowanie akumulatorów na wolnych obrotach Mercedes Atego 1326

27 Jan 2012 19:14 3582 8
  • Level 1  
    Witam serdecznie.

    Opiekuję się samochodem pożarniczym Mercedes Atego 1326 w naszej OSP.

    Mam w zakresie obowiązkow przepalać go co jakiś czas, ale mam pytanie jak długo powinien ten samochód pracować na wolny chobrotach, żeby nie uszkodzić akumulatorów oraz żeby nie skrócic ich żywotność.

    Czy mozna obliczyć czas ładowania akumulatorów?

    Np. Samochód powinien pracowac 40 min?

    Dane techniczne samochodu:

    180 kW (245 KM)
    pojemność skokowa 6374 cm3


    Instalacja elektryczna
    - układ elektryczny o napięciu 24V
    - alternator 1920 W
    - 24 V o prądzie znamionowym 80A
    - akumulatory wzmocnione - 2x165 Ah, 900A
    - rozrusznik - 3,2 kW


    Pozdrawiam serdecznie.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • User removed account  
  • Level 29  
    Silniki są konstruowane do pracy pod obciążeniem, a nie do "pyrkania" na biegu jałowym. Napewno lepiej przepalić raz w tygodniu, (niż zostawić na 3 miesiące), dla rozprowadzenia oleju po wszystkich elementach silnika, a jeszcze lepiej zaraz po nabiciu powietrza do układów pneumatycznych zrobić rundę w koło remizy, aby poruszać elementy skrzyni biegów i przeniesienia napędu. Natomiast stan naładowania akumulatorów sprawdać areometrem, i ewentualnie doładowywać prostownikiem do początku intensywnego gazowania elektrolitu, lub uzyskania odpowiedniej gęstości mierzonej areometrem.
  • Level 35  
    Ładuje sie prądem 1/10 C do uzyskania 29V.
  • Level 10  
    ja doładowuje prostownikiem raz w miesiącu, ale po naładowaniu odpinam akumulatory wyłącznikiem bo jak stoi dłużej zwłascza w zimie to po dwuch tygodniach potrafia się rozładować
  • Level 39  
    Moim skromnym zdaniem, najzdrowiej dla silnika i akumulatorów w tej sytuacji jest okresowe ich doładowywanie prostownikiem z bajerem automatycznego przerywania ładowania po wzroście napięcia 28 do 28.5V na jego zaciskach podczas ładowania.
  • Level 38  
    Bateria w ten sposób eksploatowana, traci z czasem pojemność (efekt pamięciowy)
    i wytrzymuje 2, może więcej lat.
    J
  • Level 29  
    kwantor wrote:
    (efekt pamięciowy)

    W ogniwie kwasowo-ołowiowym? Pierwsze słyszę.. Rozwiń bo coś mi się zdaje, że jeszcze wszystkiego nie wiem o tym typie ogniw!!
  • Level 38  
    Cowboy zagrabie wrote:
    kwantor wrote:
    (efekt pamięciowy)

    W ogniwie kwasowo-ołowiowym? Pierwsze słyszę.. Rozwiń bo coś mi się zdaje, że jeszcze wszystkiego nie wiem o tym typie ogniw!!


    Nie tylko w tym temacie zresztą.

    Jest to zjawisko prowadzące do zmniejszenia pojemności ogniwa. Może występować we wszystkich rodzajach akumulatorów. Zjawisko to - podobnie jak efekt pamięciowy – doprowadza do krótszego czasu rozładowania.

    Bateria staje się "leniwa"