Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi2.0 TDi 170KM - Dziwny dźwięk przy schodzeniu z obrotów

27 Sty 2012 19:56 22685 36
  • Poziom 10  
    Witam.
    Od jakiegoś czasu walczę z dziwnym objawem moja Audiczka przy schodzeniu z obrotów na postoju.
    Jak dodam gazu, dziwnie chrobocze, tak jak by gdzieś powietrze pod dużym ciśnieniem czy coś?
    Nie wiem co jest?
    Turbinę właśnie zregenerowałem, bo każdy mówił, że to jej wina a tu ciągle to samo. Czasem po dłuższej jeździe, jak stanę na biegu jałowym chrobocze po 10 sekundach ustaje.
    Co może być bo już nie mam pomysłów? 2.0 TDI 170KM
    http://w909.wrzuta.pl/audio/98DdzTqy8ZG/audi_dziwny_dzwiek
  • Texa Poland
  • Poziom 20  
    Nie zauważył kolega spadku mocy? Bo mnie ten dźwięk wygląda jak prześwist pod głowicą ale to moje ucho może szwankować:P
    Może nieszczelny układ dolotu powietrza ja bym sprawdził to na samym początku,
    Weź kawałek foli dość długi o sprawdzaj czy gdzieś nie powiewa.
  • Poziom 10  
    Nie spadku nie ma wogóle. dźwięk słyszalny tylko przy schodzeniu z obrotów blisko turbo. Auto z 2007 roku płynu nie ubywa błędów brak.
  • Poziom 20  
    Przy turbinie masz taki zaworek do redukcji ciśnienia w turbo przy zamkniętej przepustnicy obstawiam że za pużno zwalnia turbo i słychać ten zawór.
  • Texa Poland
  • Poziom 20  
    Raczej zły nie jest chyba że za długo pozostaje otwarty, mógł paśc czujnik ciśnienia o ile jest bo nie znam tego samochodu.

    http://autokult.pl/2011/02/17/wg-bov-dv-zawor...ulujace-cisnienie-w-ukladach-z-turbosprezarka

    Mógł też paść zawór recyrkulacyjny o ile dobrze napisałem spali:P Ale zanim kolega zacznie coś wymieniać niech jeszcze ktoś się wypowie ja tylko podaje możliwe przyczyny a podobnego objawu nigdy nie naprawiałem;)
  • Poziom 10  
    To właśnie taki objaw jak by coś nie przymykało powietrza i ono szło gdzieś. tylko jak taki czujnik może wyglądać jak się nazywa fachowo?? czy to jest n75??

    Najgorsze jest to że nikt mi jednoznacznie nie powie a ja nie chce wymieniać pół samochodu. Każdy mówł żę turbina a tu guzik zregenerowałem i nic nie pomogło fakt luzy miała
  • Admin grupy Samochody
    Walczyłem dość długo z takim samym przypadkiem-turbina.
  • Poziom 25  
    Zawor sterujący turbiną też może "za wolno" sterować i turbo wydaje takie odgłosy.
    Sprawdź czy podczas zchodzenia z obrotów sztanga z gruszki turba odpuszcza.
  • Poziom 10  
    turbo regenerowałem w tym tygodniu dosłownie odebrałem ja w poniedziałek. Mam rok gwarancji. Na wyważarce ustawiali ja twierdzą że wszystko ok. a ten zawór sterujacjący turbo to n75??
  • Poziom 14  
    Regeneracja zrobiona do kitu, miałem to samo!!!
  • Poziom 10  
    Ale to jak mam i m to udowodnić że źle zregenerowali turbo rozmawialem z nimi już i mówia że wszystko ok.że mam rok gwarancji itp....
  • Poziom 39  
    Turbosprężarka do reklamacji.
  • Poziom 10  
    w sumie mogę tak powiedzieć ale jak to się okaże że to nie jest wina turba tylko jakiegoś czujnika regulującego ciśnienie czy coś ty wyjde na głupka. Nie wiem już co robić. Jak z nimi rozmawiałem mówili że wszystko ok na bank z turbo że dali gwarancję i że trzeba szukać przyczyny gdzieś indziej.
  • Poziom 39  
    marcint844 napisał:
    Jak z nimi rozmawiałem mówili że wszystko ok na bank z turbo że dali gwarancję i że trzeba szukać przyczyny gdzieś indziej.
    To szukaj przyczyny gdzie indziej. Jak ci się skończą pomysły i wymienisz turbo to napisz.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie. Mam pytanie czy owy dzwięk może być przyczyną uszkodzonej pompy Vacum?? czy ma ona coś jak silnik schodzi z obrotów i turbina?? Może coś nie otwierać albo nie zamykać??
  • Poziom 35  
    Turbosprężarka wydaje ten dźwięk i radzę jak najszybciej zdjąć z niej rurę powietrza idącą od filtra i sprawdzić luz poprzeczny wirnika turbo bo już nie jedne takie "kwiatki" się oglądało po "regeneracji", że wirnik latał wewnątrz muszli gorącej i zimnej jak świński ryj po korycie. Tu masz przykład "fachowej" regeneracji :
    http://www.youtube.com/watch?v=j-LJvjCYd8g
  • Poziom 10  
    Ale u mnie cisza jest podczas jazdy cisza podczas pracy ciągłej tylko dźwięk syczenia z filtra powietrza jak schodzi z obrotów znaczy syczenia taki dziwny szum. To samo było przed regeneracją więc jest to cos ze sterowaniem powietrszem czy coś. Nie ma przeładowania patrzyliśmy. po dłuższej jeździe jak stane wyjde z auta szum słychać powietrza przez około 10 sekund później coś tam siędzieje i dźwiek cichnie.
  • Poziom 10  
    Witam,
    Ostatnio co zauważyłem że jak odepnę wężyk ciśnieniowy idący od zaworu n75 dźwięk ustaje ponowne podłączenie znowu go załącza po chwili cisza. Zawór n75 wymieniłem na nowy z myślą że może on czegoś nie przełącza niestety wczoraj znowu to samo. Brak mi już sił i pomysłów co to może być. Byłem u dwóch mechaników i słyszę ciągle że to szuranie normalne niestety efekt z tym słabnięciem szarpaniem i szuraniem a biegu jałowym pojawia się raz na tydzień niespodziewanie i nie mam jak to przekazać mechanikowi.

    Efekt jest taki jakby całe powietrze które jest z nadmiarem upuszczane było do filtra powietrza
  • Poziom 10  
    Witam marcin,
    jaki pisaliśmy na priv. Dzisiaj sprawdziłem wałek rozrządu i popychacze, które to (szklanki) wymieniałem jakieś 16 tys. km wcześniej z rozrządem i wszystko wygląda ok. Szklanki całe i na wałku nie widać większych śladów zużycia - szczyty krzywek nie są zjechane.
    Ja też dalej nie wiem o co kaman. Też będę się skłaniał w kierunku pompy vacum. Dam znać jak coś sprawdzę.
  • Admin grupy Samochody
    A ponoć forum jest po to by sobie pomagać-ale trzeba czasami posłuchać tych którzy to już przerabiali chociaż czasami lepiej uwierzyć w to co mówią ci którzy zarabiają na regeneracji i reklamacja to dla nich koszty.Polska mentalnośc dalej mnie zaskakuje....
  • Poziom 10  
    Hej T5,
    nie za bardzo rozumiem Twojego posta. Jaki ma związek z problemem? Żadnych podpowiedzi rozwiązania! Do kogo pijesz? W związku z uaktywnieniem w temacie domniemam że do mojego posta?! Wyjaśnisz?
  • Moderator Samochody
    Dźwięk cofającego się powietrza przez turbinę, dodajesz gazu, nabija ciśnienie, schodzi z obrotów i ciśnienie jest wypychane z powrotem do filtra do puki ciśnienia się nie wyrównają.

    Nie czekaj, reklamuj turbo, jak się wirnik posypie, będziesz szukał drugiego silnika.
  • Admin grupy Samochody
    krumi1978 napisał:
    Hej T5,
    nie za bardzo rozumiem Twojego posta. Jaki ma związek z problemem? Żadnych podpowiedzi rozwiązania! Do kogo pijesz? W związku z uaktywnieniem w temacie domniemam że do mojego posta?! Wyjaśnisz?
    Nie to nie było do Ciebie.Napisałem ogólnie.Rozwiązanie jest podane ale zawsze można wymienić wszystko dookoła i samemu dojść do tego że to turbina pracuje niepoprawnie.
  • Poziom 10  
    Vacum wymieniałem, nie pomogło, w sobotę rozebrałem dolot i wylot przeczyściłem wszystko wymieniłem n75 i ten n18 jak było słychać turbo tak nadal słychać, w piątek mam wyjazd do Włoch jak wrócę chyba zareklamuję turbo
  • Poziom 35  
    To turbo już długo nie pociągnie (wszystko w nim dzwoni i lata) więc jak dalej będziesz zwlekał to szykuj kasę na następny silnik.
  • Poziom 10  
    Turbo po regeneracji, luzów nie ma.
  • Poziom 10  
    Dawno się nie odzywałem, kilka przygód z autem, więc tak szuranie przy schodzeniu z obrotów zginęło nie wiem czy po naprawie głowicy czy po czyszczeniu całego układu EGR IC wszystkie węże klapy itp, ale zostało jeszcze coś takiego że jak się pojeździ trochę autem po przejechaniu powyżej 50 km turbo potrafi szumieć nawet na luzie objawy jak się jedzie to tak jakby poszarpywała i wtedy turbo strasznie szura. Zgaszę auto i czasem jest ok po ponownym odpaleniu czasem dopiero kilkukrotne zgaszenie pomaga.Dodam że Turbo kupiłem drugie nieregenerowane używane na obu takie same objawy