Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa b c12nz odpala za piątym razem...

27 Sty 2012 23:09 4374 12
  • Poziom 9  
    Witam.
    Od niedawna kupiłem Opla Corsę b c12nz 8v i mam problem z odpalaniem ciepłego jak i zimnego silnika, a mianowicie dopiero za piątym przekręceniem walu odpala bez problemu i dodam, że niekiedy mam nierówne obroty.
    Raz są na 1500, po chwili spadają, że prawie zgaśnie i wracają do swojego stanu.
    Wymieniłem silniczek krokowy, przewody wn, świece, oringi na monowtrysku i dalej nic.
    Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o odp.
    Z góry dziękuję
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 34  
    Witam. Jest wiele podobnych postów na temat Corsa B z tym problemem- poszukaj a forum. Tutaj w twoim przypadku może być uszkodzony czujnik temperatury http://corsa-b.cba.pl/tempe.htm
  • Poziom 9  
    Czujnik zakupie dzisiaj bo to koszt jest niewielki, a takie przyczyny są tam opisane. Zastanawiam sie nad komputerem sterowania silnikiem. Bo to tak wygląda jak by za poźno podawał sygnał do monowtrysku przy odpalaniu. A mam jeszcze pytanko gdzie sie znaduje ten komputer sterowania silnikiem? Bo z tym nie miałem jeszcze do czynienia. Napisze jaki jest efekt po wymianie czujnika temperatury.
  • Poziom 24  
    Błedy sprawdzone ? zacznij od tego !!! Potem się pomyśli :)
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 9  
    Czujnik temperatury wymieniłem i nic nie pomogło. Dodam ze obroty gdy kupiłem auto byly rowne, nie było problemow, jecz był ustawiony zapłon o 10 stopni poźny i auto było mułowate... Nie mam pojęcia co jest... :-/, jeszcze to odpalanie...
  • Poziom 9  
    A co sądzicie o map sensor? Czy on moze być przyczyną nierownych obrotow i ciezkiego zapalania?
  • Poziom 24  
    [quote="kniedzwiedzki12"] Wymieniłem silniczek krokowy, przewody wn, świece, oringi na monowtrysku i dalej nic. Jeśli ktoś miał taki problem to prosze o odp. Z gory dziekuje[/quote

    Aparat zapłonowy czyściłeś :idea: ,palec kopułka pewnie zarośniety śniedzią :!: :cry:
  • Poziom 9  
    Witam! Wyczyściłem kopułke, nie było osadu, sprawdziłem błedy i wyskoczyły: 33, 34, 35 . Wiem co one oznaczają, lecz nie mam już pojęcia co jest, podejrzewam uszczelke pod kolektorem ssącym. Prosze jeszcze o jakieś porady. Z gory dziekuje...
  • Moderator Samochody
    To nie podejrzewaj tylko bierz jakiegoś plaka czy dym z papierosa i sprawdź, ośkę przepustnicy też sprawdź czy nie ma luzu.
  • Poziom 9  
    Nieszczelności sprawdzone, brak jakiegokolwiek lewego powietrza. Błedy były przyczyną uszkodzonego mapsensora. Wymieniłem mapsensor, błedy znikneły, jest tylko kod 12. Niestety brak poprawy. Dodam, ze gdy wyjade rano obroty są na 1500, jade 4km, dojezdzam do skrzyrzowania, obroty są wtedy na prawie 2000tys, gdy sie zatrzymam, czekam 20s obroty powoli spadają i są dobre juz przez cały dzien, a gdy nie odczekam 20s, obroty wystepują cały czas, lecz po jakimś czasie po naciśnieciu sprzęgła spadują do 500-700obr, poskaczą jakieś trzy razy i jest dobrze. Naprawde jest to bardzo uciązliwe gdy posiadam obrotomierz i widze tą nierowną prace. Prosze o pomoc... ;-(
  • Poziom 9  
    Nikt nie jest w stanie mi pomoc?? :-/
  • Poziom 24  
    Możesz dalej wymieniać po kolei samochód. Jeżeli to czujnik temp. to nie ten z 1 zapinką tylko taki z wtyczką na 2 piny (kolor niebieski w oplu przeważnie). Odepnij go na próbę, zaświeci się check, ale powinien wtedy dobrze pracować na ciepłym silniku. \Objawy, które opisujesz mogą wskazywać na:
    -lewe powietrze
    -uszkodzona sąda lambda
    -uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.

    Jak obroty szaleją i wolno spadają to raczej lambda.
    Jak nie ma błędu sądy lambda to wykręć ją i na 30min do benzyny lakowej i pędzelkiem dobrze wymyć. Często pomaga.

    Dobra diagnostyka powie wszystko. I nie tylko błędy ale też wartości z czujników.
    I sprawdź jeszcze raz dymem z fajki wszystkie przewody i okolice kolektora ssącego.
    Często w oplu ten zaworek od oparów spalin ssie lewe powietrze. Zaślep wężyk podciśnienia co idzie do niego.