Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HP dj 500 - wymiana paska karetki

anty35 28 Jan 2012 09:24 9747 31
Optex
  • #1
    anty35
    Level 26  
    Witam.
    Mam do wymiany pasek napędu karetki w ploterze HP dj 500.
    Czy jest jakaś specjalna procedura wymiany i na co mam zwrócić uwagę?
  • Optex
  • #2
    tato56
    Level 30  
    Wymieniłem już kilka paseczków masz SM?
  • #3
    anty35
    Level 26  
    Na co mam zwrócić uwagę przy wymianie ? I czy jest jakieś specjalne ustawienia czy tylko wymiana?
  • #4
    inquinabor
    Level 12  
    Nie ma procedury żadnej. Wymień, złóż jak było i będzie cacy. Wymieniałem już z 4 i nie było problemu.
    Pozdrawiam
  • #5
    tato56
    Level 30  
    Masz sam pasek czy zestaw(pasek,rolkę z osią ona jest nie okrągła tylko w "trójkąt") ta rolka jest prowadnicą paska i naciągiem pasek nie może być zbyt mocno napięty ani zbyt luźny wysłałem Ci na PW SM do tego modelu dostałeś?
    Pozdrawiam
  • #6
    anty35
    Level 26  
    Dzięki ale jeszcze nic nie dostałem, z tego co widzę to jest komplet z napinaczem-jutro zabieram się do wymiany,dziś miałem problem z samochodem.
  • Optex
  • #7
    anty35
    Level 26  
    Witam pasek wymieniony ale mam pytanie odnośnie kalibracji -coś mi się nie chciała skalibrować wyświetla po kalibracji error.Druk na papierze do igłówek A3 jedno warstwowy. Taki mają i na takim drukują.
  • #8
    inquinabor
    Level 12  
    Witaj
    Na tym papierze Ci sié nigdy dobrze nie skalibruje. Jak nie mają innego to weź chociaż a3 i na nim kalibruj, inaczej może Ci się to nie udać. Sprawdź czy żaden z czujników optycznych nie zaszedł mgiełką.
  • #9
    anty35
    Level 26  
    Witam załadowałem rolkę papieru i znowu nic nie mogę przejść _Alignment error wywala mi po wydrukowaniu testu i po skanowaniu jego. Wywaliło mi błąd głowic to wymieniłem wszystkie ,ale mieli 2 szt, z datą do 2010r i 2szt. do 2013 roku.Wyczyściłem pasek i czujnik ale dalej mam wydruk przesunięty i nie mogę przejść Alignmet. Co jeszcze mogę zrobić? czy ploter nie wariuje z powodu tych 2szt. głowic z datą ważności 2010?
  • #10
    inquinabor
    Level 12  
    anty35 wrote:
    czy ploter nie wariuje z powodu tych 2szt. głowic z datą ważności 2010?

    Witam
    Nie dam za to głowy ponieważ nie pamiętam, ale wydaje mi się, że właśnie w hp był taki problem że na przeterminowanych głowicach nie przechodzi kalibracji. A wszystkie diody skanujące i oświetlające dokładnie wyczyściłeś ?
  • #11
    anty35
    Level 26  
    Już trochę mam mętlik w głowie -ile jest tych czujników enkodera, bo ten w karetce po prawej stronie czyściłem i te po lewej stronie o światełek też. czy są jeszcze jakieś czujniki?
  • #12
    inquinabor
    Level 12  
    Chodziło mi właśnie o te światełka :-) . Dla pewności musiał byś zamontować nieprzeterminowane głowice. Ale zacznij od wgrania nowego softu ( znajdziesz go na stronie hp ) ponieważ on też mógł się uszkodzić w którymś momencie. Jeszcze jedna sprawa wyczyść dokładnie układ parkujący, rozbierz go na części i dokładnie wymyj pod ciepłą wodą, nasmaruj prowadnice i ośki zębatek.
  • #13
    anty35
    Level 26  
    W wykazie błędów są 21:10,86:01,79:04,- ten ostatni to od firmware, parking jest dość czysty ale jak piszesz żeby go dokładnie umyć to to jeszcze mogę zrobić z wgraniem nowego softu to pogadam z informatykami w tym urzędzie bo ploter jest podłączony do PC po rzez LPT i to jakiś serwer czy coś takiego.A ten nowy soft blokuje starszej daty głowice czy nie, jedną z tych głowic co dziś wymieniłem była do 2013 roku ale coś po kilku wydrukach kalibracji wyświetlił mi ją do wymiany.Czemu tak szybko padła ta głowica?
  • #14
    inquinabor
    Level 12  
    Kodów błędów teraz nie sprawdzę bo nie mam przy "sobie" serwisówki do niego, ale ten pierwszy jest związany właśnie z ukł. parkującym o ile mnie pamięć nie myli to albo uszkodzony silnik układu albo wentylator (o ile wersja z wentylatorem) Tu masz numer katalogowy ukł. parkingu C7769-60374. Co do tego:
    anty35 wrote:
    jedną z tych głowic co dziś wymieniłem była do 2013 roku ale coś po kilku wydrukach kalibracji wyświetlił mi ją do wymiany
    To to ewidentnie wskazuje na soft. Wersja softu nie ma wpływu na wykrywanie przeterminowanych głowic. Przyszła mi do głowy jeszcze jedna sprawa, mianowicie sprawdz czy na kole zębatym napędzającym pasek karetki nie został jakiś syfek, ponieważ jeśli koło jest brudne może powodować skoki karetki.
    Sprawdziłem i drugi błąd również jest związany z układem parkującym, tak więc trzeba zacząć od dokładnego wyczyszczenia ukł parkującego, nasmarowania go od nowa, sprawdz czy silnik jest ok lub podmień na inny jeśli masz dostępny, w międzyczasie nowy soft by się przydał i głowice. a jak to nie pomoże to nowy ukł. parkujący będzie trzeba zamontować
  • #15
    anty35
    Level 26  
    Koło czyściłem przy wymianie paska bo było zabrudzone .Ściąłem nowe oprogramowanie jutro zobaczę jak będę miał trochę czasu to podjadę aby go wgrać.
  • #16
    inquinabor
    Level 12  
    Znalazłem jeszcze coś co może Ci pomóc chociaż w sumie to nic tam nowego nie napisali Link
  • #17
    anty35
    Level 26  
    Możesz mi wytłumaczyć jaki ma wpływ na druk moduł parkujący(moim zdaniem to on ma czyścić głowice i parkować je po pracy) -drukarki atramentowe u minie to sporadycznie robię a ten ploter to mój pierwszy.
  • #18
    inquinabor
    Level 12  
    Ma taki wpływ, ze przy każdej kalibracji głowice są co jakiś czas czyszczone i jeśli coś jest nie tak z układem i nie doczyszcza dysz, lub chodzi opornie i jest jakieś opóźnienie to nie będzie Ci działał cały ploter, poza tym opisałem Ci wczoraj co znaczą dwa pierwsze błędy jakie CI wyskakują trzeci sam znalazłeś, więc masz już odpowiedz. U mnie za każdym razem przy dokładnie tych błędach kończyło się wymianą układu a ploterów już takich naprawiałem całą masę.
  • #19
    anty35
    Level 26  
    Ok dzięki za odpowiedź -dzisiaj nic nie robiłem bo miałem awarie w budynku (woda zamarzła) w poniedziałek rozbiorę całą stację i ją dokładnie umyję, zleciłem ich informatykowi wgranie nowego softa, zacznę na razie od tego.
  • Helpful post
    #20
    inquinabor
    Level 12  
    Powodzenia Kolego, mam nadzieję że tym razem się uda.
  • #21
    pitbaw
    Level 21  
    Jeśli możesz to załącz skan lub zrób zdjęcie strony kalibracji.
    Drukują wszystkie kolory?
  • #22
    anty35
    Level 26  
    Kolory są drukowane wszystkie.
  • #23
    cezar80
    Level 27  
    Problem kalibracji może leżec nie po stronie softu, ale od tego co robiłeś.
    Proponuje zobaczyć czy napinacz paska który przecież wymieniałeś dobrze wskoczył w swoje prowadzenie, druga sprawa, na pewno ściągałeś enkoder to zobacz czy też nic go nie przesunęło. Nie pisałeś jak robił przed ale skoro było ok stawiam na to 1, czyli mocowanie napinacza.
  • #24
    anty35
    Level 26  
    Wcześniej nie wiem jak robił, pasek zerwany i pierwszy raz jestem przy tej maszynce.Jaki luz powinien być między wałkiem a karetką bo widzę że jest dość duży?Napinacz z tego co było wcześniej to powinienem dobrze założyć, wciskam go w dół aby założyć pasek i dopiero go odbezpieczam aby naprężyć pasek.Na co mam jeszcze zwrócić uwagę przy pasku ?
  • #25
    anty35
    Level 26  
    Witam dziś miałem mało czasu i tylko zrobiłem zdjęcie testu i wiozłem moduł parkowania do wyczyszczenia, jutro będę go montował .Sprawdziłem kody były między innymi 86:01 -carmotor.c,240c/2403 co te ostatnie cyfry oznaczają?
    HP dj 500 - wymiana paska karetki
  • #26
    anty35
    Level 26  
    Witam sprawdziłem i wyczyściłem jeszcze dziś raz czujniki i zębatkę napędzającą pasek karetki,wyczyściłem zespół parkujący i zrobiłem kalibrację przesuwu papieru ok przy próbie skalibrowania głowic Alignmen wydrukowaniu skanował i nic wywala błąd .załączam zdjęcie wydruku strony testowej. HP dj 500 - wymiana paska karetki
    Zauważyłem że ruch karetki z powrotem wtedy przesuwa wydruk .
  • #27
    pitbaw
    Level 21  
    Zbyt duży luz między wałkiem a karetką. Miałem to przy innych z serii DesignJet.
    Wydrukuj sobie stronę testową windowsa w najwyższej jakości wydruku, zobaczysz że będzie znacznie lepiej.

    Wydruk kalibracji głowic - fatalny.
  • #28
    anty35
    Level 26  
    Dzięki za informację a czym go mogę skasować(luz)?Możesz podać nr kat. części do wymiany?
  • #29
    pitbaw
    Level 21  
    Ja na szczęście "problemowe" plotery zabierałem na serwis i sobie kombinowałem. Dawałem np więcej smaru na prowadnice karetki, dawałem smar wymieszany z olejem ;) dosłownie cuda. Wiem że nie powinno się tak robić, ale nie miałem już wyjścia. Czasami kończyło się to wymianą karetki (używanej) z innego urządzenia.

    Jeśli jest to mniejszy ploter (24") to weź na serwis - ze spokojem go zrobisz.
  • #30
    anty35
    Level 26  
    Jest to niestety A0 -karetka ma dość duże luzy -czy takie mają być ?a te dwie tulejki po obu stronach karetki można je wymienić mają jakieś nr katalogowe ? zmniejszą luz między karetką a wałkiem?