Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CHRYSLER VOYAGER 2.8 CRD 2005 r BRAK ŁADOWANIA ALTERNATOR CZY REGULATOR ?

28 Jan 2012 09:58 7103 11
  • Level 9  
    Witam wszystkich.
    Zacznę od początku.
    Posiadam VOYAGERA 2,8 CRD 2005r AUTOMAT od 5 miesięcy i nic się nie działo do dnia wczorajszego. Stojąc na światłach zapaliła mi się kontrolka ładowania. Ruszając ze świateł skrzynia przestała przerzucać biegi i mogłem jechać tylko na pierwszym biegu. Nagle zapaliła się kontrolka ABS ale zaraz zgasła i tak ze 4 razy.
    Dojechałem powoli do domu na pierwszym biegu i zgasiłem auto. Już nie mogłem go odpalić. Wymieniłem akumulator i odpalił od pierwszego zakręcenia ( wszystkie kontrolki zgasły , biegi normalnie przerzuca , ładowanie się nie pali ) ale ..........
    Sprawdzam ładowanie na alternatorze i wskazuje 12,2 V a na akumulatorze 11,9 V.
    Wyjąłem alternator i zawiozłem do elektryka, który stwierdził iż w tym roczniku w alternatorze nie ma regulatora napięcia i jest on w sterowniku silnika ! Elektryk nie był w stanie stwierdzić czy alternator jest dobry czy nie bo nie ma jak go dalej sprawdzić ?
    I teraz moje pytanie .........do znawców którzy mieli podobny temat.
    - czy to alternator ?
    - czy to sterownik silnika w którym jest regulator ? ! ?
    Jeśli jest to naprawdę regulator napięcia w sterowniku to czy można wymienić sam regulator w sterowniku bez wymiany całego sterownika ???!!!???
    Proszę pomóżcie bo do servisu nie pojadę w wiadomej sprawie !!!!!!!!!!

    Dodano po 15 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanko.
    Jestem z Łodzi - czy ktoś mi podpowie gdzie mogę sie udać z tym problemem do prawdziwego elektryka , który ma pojęcie o tych autach.
    Bardzo dziękuje za wszystkie podpowiedzi
  • Helpful post
    Level 23  
    Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
  • Level 9  
    Przepraszam że zapytam - " szukać w aucie "
    - rozumiem że szukać właśnie w sterowniku i nastawić sie na ten sterownik ?
  • Level 23  
    Ewentualnie w instalacji,ale najpierw dokładny pomiar części alternatora.
  • Level 9  
    Dziękuje za wskazówki - przyczyną była rolka - sprzęgiełko na alternatorze .
  • Level 2  
    Witam mam podobny problem z tym samym silnikiem. Nowy alternator Lukasa, nowy pasek , nowa bateria. Ladowanie 13.9V na alternatorze i na baterii. Czy takie ma byc? Mimo to nie doladowuje baterii. Jeden mechanik powiedzial ze to za malo i musi byc ok 14,7V. Jakie ma byc to ladowanie? Prosze o konkretna odpowiedz. Auto Jezdzi na taksowce i po kilkukrotnym odpaleniy na postoju po prostu bateria sie rozladowuje.... w tym modelu czytam ze regulator napiecia jest w sterowniku silnika, czyli jest on wymienialny czy sterowanie jest przez komputer glowny. Pomocy bo nikt nic nie wie i ciezko o elektryka ktory sie na tym zna, przynajmniej w UK.
  • Level 21  
    Napięciem steruje komputer główny silnika. Napięcie powinno być ponad 14,5V i zależne jest od temperatury akumulatora (czujnik w podstawce) np. w mrozy -15st.C rośnie nawet grubo ponad 15V. Słyszałem, że ludzie przerabiają na zewnętrzne regulatory. Innym wyjściem - podmiana komputera, ale razem z immobilizerem i kluczykami.

    Moderated By Błażej:

    Nie przesadzaj.

  • Level 11  
    zbychul chyba cie trochę poniosło z tym stwierdzeniem:)
  • Level 43  
    Easymaks wrote:
    Ladowanie 13.9V na alternatorze i na baterii

    A jakie napięcie na wzbudzeniu.
    Na wolnych obrotach i po dodaniu gazu.
  • Level 21  
    [quote="Zbychul"]Napięciem steruje komputer główny silnika. Napięcie powinno być ponad 14,5V i zależne jest od temperatury akumulatora (czujnik w podstawce) np. w mrozy -15st.C rośnie nawet grubo ponad 15V. Słyszałem, że ludzie przerabiają na zewnętrzne regulatory. Innym wyjściem - podmiana komputera, ale razem z immobilizerem i kluczykami.

    ...Nie przesadzaj...

    NO TO W TAKIM RAZIE JAK PRZYJDĄ TAKIE MROZY O KTÓRYCH PISZĘ, TO ZAPRASZAM DO SIEBIE Z MIERNIKIEM.
  • Level 11  
    Kolego podepnij pod boscha tam bedziesz mial w parametrach napiecie referencyjne .Jak masz 13.5 i światla przednie pulsuja to masz problem z pinem 19 albo zasilanie komputera masy itd
  • Level 2  
    może trochę póżno Ci spiesze z pomocą ,ale wydaje mi się że przyczyną braku ładowania jest sprzęgiełko kółka pasowego alteratora i przedewszystkim to należy sprawdzić.Myślę że od stycznia już Poradziłeś sobie z problemem ,ale może ktoś
    inny z tego skorzysta.

    pozdrawiam