Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III Gasnący samochód powyżej 70 stopni C, brak mocy

28 Sty 2012 10:41 3426 19
  • Poziom 9  
    Witam :)

    Mój samochód to Golf III, '92 r, 1.8, 90 KM, Benzyna + LPG, silnik ABS.

    Zacznę po kolei zanim dojdę do sedna, być może coś co zrobiłem spowodowało awarię i naprowadzi kogoś z Was na właściwą diagnozę :(

    Któregoś dnia jak grzebałem coś przy samochodzie zauważyłem rozłączone wtyczki pod deską rozdzielczą, z prawej strony kolumny kierownicy:

    Golf III Gasnący samochód powyżej 70 stopni C, brak mocy

    Powinny być podłączone do tej "kostki" :

    Golf III Gasnący samochód powyżej 70 stopni C, brak mocy

    Znajduje się obok takiego przekaźnika:


    Golf III Gasnący samochód powyżej 70 stopni C, brak mocy

    Podłączyłem je więc żeby zobaczyć od czego są, lecz nic się nie zmieniło w samochodzie, wszystko działało tak samo, więc zostawiłem podłączone.
    Zostawiłem tak samochód kilka dni nieużywany. Gdy chciałem go odpalić usłyszałem tylko "cpykanie" rozrusznika. Pomyślałem, że to może od tych podłączonych przez mnie wtyczek.
    Niestety odłączenie ich nic nie pomogło. Wymieniłem więc na używany. Po wymianie było wszystko dobrze do czasu, aż nie "przegazowałem" i nie przełączyło się powyżej 2000 obr/min na LPG ponieważ po chwili samochód zgasł. Zobaczyłem pod maską, że parownik jest zaszroniony.
    Jak się okazało płyn w chłodnicy nie był całkiem "zimowy", zrobiła się lekka kasza. Wymieniłem płyn i myślałem, że będzie wszystko dobrze. Ale niestety od tamtej pory gdy tylko samochód nagrzeje się do ok 70 stopni Celcjusza to szaleją obroty, wygląda to podobnie jak na tym filmiku:

    http://www.youtube.com/watch?v=_OilibOEL6I

    A podczas jazdy ( po podwórku tylko ) zachowuje się jakby w ogóle nie miał mocy, choć na całkiem zimnym silniku można przejechać parę metrów normalnie na "pełnej mocy" silnika.
    Nie wiem Co może zepsute.
    Być może zrobiłem jakieś spięcie podłączając te kostki ?
    Może czujnik temperatury cieczy chłodzącej padł na skutek trochę zamarzniętego płynu chłodzącego?
    Lub może ktoś wie chociaż od czego są te kostki, które są odłączone ?

    Jeśli ktoś może mi jakoś podpowiedzieć co to może być będę bardzo wdzięczny :)

    Proszę poprawić post i zamieścić zdjęcia zgodnie z instrukcją: Link
  • Poziom 12  
    Wykręć i zobacz jak wyglądają świece zapłonowe, sprawdź czy w płynie chłodniczym nie ma śladów oleju lub czy na bagnecie oleju nie ma płynu.
  • Poziom 10  
    Zobacz tez czy nie ma może wypadania zaplonu sprawdź przewody i kopulke oraz czujnik hala bo w golfie raczej modułu nie ma.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zobacz tez czy nie ma może wypadania zaplonu sprawdź przewody i kopulke oraz czujnik hala bo w golfie raczej modułu nie ma.
  • Poziom 42  
    "dawidek" jakiego modułu nie ma?
  • Poziom 9  
    jakub16 świece w porządku, sprawdzałem już je, również uszczelka pod głowicą jest ok, żadnych objawów nie ma

    dawidekqt6
    jak sprawdzić wypadanie zapłonu? odpalać odpala idealnie i chodzi dobrze aż się nie nagrzeje, tylko mocy nie ma czasem również na zimniejszym silniku nim zacznie gasnąć
    czujnik halla to pod kopułką jest ? jak sprawdzić czy jest dobry?

    autoas napisał:
    "dawidek" jakiego modułu nie ma?

    właśnie... jakiego modułu ?
  • Poziom 10  
    Chodziło mi o elektroniczny modol zaplonowy zamiast kopulki ja tak mam w moim oplu 93r czujnik hala jest wewnątrz kopulki można go sprawdzić omomierzem ale nie umiejętne sprawdzenie może go uszkodzic powinien mieć 3 końcówki i służy do wyzwalania zaplonu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A to ze nie ma mocy może być spowodowane ze zaplon jest opuzniany sterownik opuzniany zaplon jeżeli jest uszkodzony czujnik odczytaj kody usterek.
  • Moderator Samochody
    dawidekqt6 napisał:
    odczytaj kody usterek

    Niby po co? Ich lista jest bardzo uboga nic przydatnego się nie dowiesz, a 2113 czyli sygnał z halla zawsze wywali na nie uruchomionym silniku.
  • Poziom 9  
    Czujnik Halla sprawdzony, jest dobry.
  • Poziom 42  
    dawidekqt6 napisał:
    Chodziło mi o elektroniczny modol zaplonowy zamiast kopulki ja tak mam w moim oplu 93r

    A moduł zapłonowy jest w tej 3ce
    Jeśli wszystkie swoje podpowiedzi będziesz opierał z doświadczenia swojego opla to mniej zaszkodzisz jak się nie będziesz odzywał
    Bez urazy ale przemyśl zanim coś podpowiesz...

    Myślę, że jak parę dni postał na mrozie z tą wodą to jednak sprawdź czy ci płynu nie ubywa i czy nie "gazuje" w zbiorniku wyrównawczym (na zimno i gorąco)
    Sprawdzaj na razie tylko na benzynie...
    A czujniki temperatury czy inne bzdety są tanie więc jak nie umiesz ich sprawdzić to wymień, mała strata finansowa

    A to ze nie ma mocy może być spowodowane ze zaplon jest opuzniany sterownik opuzniany zaplon jeżeli jest uszkodzony
    No, no!
  • Poziom 9  
    autoas napisał:
    Myślę, że jak parę dni postał na mrozie z tą wodą to jednak sprawdź czy ci płynu nie ubywa i czy nie "gazuje" w zbiorniku wyrównawczym (na zimno i gorąco)
    Sprawdzaj na razie tylko na benzynie...

    Wiem, że mogła pójść uszczelka przy zamarzniętym płynie, ale płynu nie ubywa po wymianie na "na pewno zimowy", w zbiorniczku wyrównawczym też spokojnie

    autoas napisał:
    A czujniki temperatury czy inne bzdety są tanie więc jak nie umiesz ich sprawdzić to wymień, mała strata finansowa

    Czujnik temperatury sprawdzałem przed chwilą odłączając wtyczkę ale niestety po nagrzaniu się silnika do około 70 stopni i tak zaczął szaleć obrotami i po chwili zgasł :/
  • Poziom 42  
    Wymyj (wytrzyj) do sucha kopułkę i palec - jak to wygląda w środku?
  • Poziom 10  
    Kego krytykować jest łatwo. To nie jest doświadczenie z Opla bo nie ma w nim hala. Na tym polega to żeby sprawdzić wszystkie możliwości wiec nie musisz od razu krytykować

    Dodano po 31 [minuty]:

    Sprawdź tez cewke zaplonowa bo może mieć przerwy przy wysokich temperaturach.
  • Poziom 9  
    autoas napisał:
    Wymyj (wytrzyj) do sucha kopułkę i palec

    Sprawdzę jutro, dziś już nie mam kiedy
    dawidekqt6 napisał:
    Sprawdź tez cewke zaplonowa bo może mieć przerwy przy wysokich temperaturach.

    O tym nie pomyślałem. A jak sprawdzić czy jest dobra ? Skoro na zimnym działa to jakie objawy w jej zachowaniu powinienem zaobserwować na rozgrzanym silniku gdy już gaśnie ?
  • Poziom 10  
    Kolego na zimnym silniku może działać dobrze ale jak temperatura wzrośnie to może mieć przerwy najlepiej jak byś jakaś inna wsadzil i zobaczl odlacz od niej przewody i zmierz rezystancje na uzwojeniu wtórnym i pierwotnym nie powinna być duża rezystancja ale jak ma przerwy na ciepłym to jak ci się rozgrzeje i zgasnie wtedy szybko odlacz przewody i zmierz chociarz to łatwe nie będzie. Przy okazji zmierz napięcie na zaciskach 15 i masy 15 to jest zasilanie cewki powinno być ok 12v

    Dodano po 2 [minuty]:

    Według mnie nie powinna rezystancja być większa niż 500 omów jak ma dużo wiecej to może nie być wystarczajaca moc zaplonu z tad spadek mocy.
  • Poziom 42  
    "dawidek" widziałeś taką cewkę w 3ce, wiesz jak się dostać do niej? Po co mącisz?
  • Poziom 10  
    Pisałem ze łatwe nie będzie ale nie jest tez nie możliwe dla chcacego nic trudnego. W kosteczce są 3 piny jeden z nich to zapewne z uzwojenia wtórnego i pewnie łączy się z rezystorem szeregowym w sterowniku sterownik po tym poznaje czy wystąpiła iskra na swiecy
  • Moderator Samochody
    @dawidekqt6, mącisz i nie pomagasz.
    Jak już byś chciał wiedzieć to tam przymocowany do cewki jest moduł zapłonowy, a prawidłowa rezystancja uzwojenia wtórnego jest trochę większa niż podajesz bo 3-4k. Można zmierzyć miedzy pinem 3 (plus po kluczyku) a wyjściem WN.
  • Poziom 10  
    No ok 3-4k bo dochodzi rezystor wstępny i być może dioda.
    Czy jest inaczej?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A sory rezystora wstępnego w cewce nie ma.
  • Poziom 19  
    Z tym zaszronionym parownikiem to mogłoby wskazywać na przegrzanie, póki zimny jeszcze żyje. A jak się nagrzeje to kaplica.
    Spróbuj na zimno pokęcić wałem za pomocą klucza i zobacz jaki ma opór,p potem nagrzej silnik tyle ile możesz i wtedy spróbuj pokręcić wałem za pomocą klucza i porównaj opór jak jest taki sam to będzie żył :0 a jak dużo ciężej to mogą puchnąc tłoki w wyniku przegrzania.