Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 1,4, 8V, 1997 -AEX - falowanie - wolne obroty na gorącym silniku

28 Sty 2012 13:04 6045 4
  • Poziom 9  
    Witam .
    Od pewnego czasu nie mogę sobie poradzić z wolnymi obrotami silnika.
    Wszystko jest w ok. do momentu jak silnik osiągnie pewną temperaturę - gorący silnik - powyżej 70 st. wówczas silnikiem strasznie szarpie na wolnych obrotach.
    Np. przy dojechaniu do świateł i pracy na biegu jałowym obroty spadną do 450 i wzrastają ponad 1000. Czasem sterowanie nie może sobie poradzić i silnik zgaśnie.
    Zalecono mi wyczyszczenie przepustnicy co też zrobiłem - demontaż , dokładne mycie , montaż i adaptacja. ( 030133064D)
    Wszystko powinno ustąpić, ale tak nie jest, bo po pewnym czasie znów wszystko powraca do stany z przed czyszczenia.
    Samochód jest z 1997r - ma przejechane 175000km, w czym 100000 już na instalacji gazowej sekwencyjnej BRC24.
    Diagnostyka niczego nie wykazuje - brak błędów.
    Kilka miesięcy temu była wymieniana sonda lambda - bo padła, ale diagnostyka nowej nie wykazuję błędów.
    Sam już nie wiem w czym tkwi problem.
    Przepustnica po adaptacji zachowuje się też dziwnie, tzn. przez pewien czas przy każdym przekręceniu zapłonu słychać jak by się znów adaptowała - nie wiem czy to normalne i dlaczego tak jest - po pewnym czasie ( kilka uruchomień i jeździe) proces zanika.
    Może ma ktoś pomysł - jak zdiagnozować przyczynę takiego stanu.

    Mówiono mi , że wymiana przepustnicy powinna pomóc - 030133064D ale wiem że orginał VDO kosztuje ok 950zł , a ponoć zamienniki to jedna kicha i mogą się okazać zbędnym wydatkiem.

    Bardzo proszę o ew. sugestie i podpowiedzi, co mogę zrobić z tym fantem.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 39  
    awandy napisał:
    Bardzo proszę o ew. sugestie i podpowiedzi, co mogę zrobić z tym fantem.
    Zgłosić się do warsztatu który ma pojęcie o VW.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 9  
    Byłem w warsztacie nie jednym - i w każdym od razu przechodzono do kwestii zakupienia przepustnicy 950 - 1100 zł + demontaż - montaż . Może, to rozwiązać problem , ale też nie ma pewności.
    Cena rynkowa samochodu to 4500 - 5000 - więc wydatek ok 1000 zł nie jest mały .
  • Poziom 21  
    przypuszczam, że adaptacja mogła być przeprowadzona nieprawidłowo.
    Sprawdz czy masa jest przykrecona do przepustnicy i czy niema lewego powietrza czyli uszczelka pod przepustnicą czy jest w całości
    Ja tez miałem sporo problemów z adaptacją tej przepustnicy, KTS nie poradził sobie, mimo, że komunukat był, ze wsystko ok. TEXA poradziła sobie bez problemu i bezbłędnie.
    VAGiem da rade zrobic, ale nie moze byc błędów z przepustnicy i wartosci w kanale 1 adaptacji tzreba wyzerować
  • Poziom 9  
    Adaptacja była przeprowadzana VAGcom i Polski Vag 4,9.
    W obu przypadkach przepustnica adaptowała się podobnie - tak samo było widać jej sterowanie i zachowanie.

    Nie wiem czy zrobiłem to właściwie - skoro ona sama się adoptuje jeszcze po pewnym czasie lub też po dłuższej przerwie w jeździe samochodem - jeśli to nie problem to proszę o dokładne wskazówki jak to zrobić krok po kroku.

    Masa jest przykręcona , uszczelka pod przepustnicą też nie nosiła śladów uszkodzeń.