Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gramofon + przedwzmacniacz, pytanie o uziemienie i/lub masę.

MohnyJarr 28 Sty 2012 15:01 3079 8
  • #1 28 Sty 2012 15:01
    MohnyJarr
    Poziom 7  

Cześć.

Na początku chcę zaznaczyć, że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę, więc wybaczcie, że pytam o takie banały.

Kupiłem gramofon (bez wbudowanego przedwzmacniacza), z zamiarem podłączania go pod zestaw nagłośnieniowy powermikser+2xkolumna. Okazało się, że mój powermikser nie ma wejścia "phono", tylko "cd/tape", więc muszę dokupić przedwzmacniacz.

Z tyłu mojego gramofonu poza dwoma Cinch'ami jest też wyjście oznaczone jako GND (ground - masa?), spod obudowy wystaje też cienki kabelek, wydaje mi się, że to uziemienie, ale tak jak wspominałem - nie znam się na tym kompletnie. Kabelek wygląda tak (sorry za jakość):

Gramofon + przedwzmacniacz, pytanie o uziemienie i/lub masę.

Czy jeśli kupię np. taki przedwzmacniacz:
    [...]

to wszystko powinno działać? Ta "śrubka" pomiędzy inputami a outputami na przedwzmacniaczu służy do "zaciśnięcia" uziemienia? I co w takim razie z tym wyjściem GND z gramofonu?

Gramofon to technics sl-qd33.

Pozdrawiam

Link do aukcji usunąłem.
    GM

0 8
  • #2 28 Sty 2012 16:26
    PrzemQ24
    Poziom 25  

Wstaw zdjęcie wtyczki zasilającej. Jeśli byłby to przewód uziemiający to powinien być barwy żółto-zielonej.
    Może ten kabel służy do wzbudzenia wzmacniacza.

0
  • Pomocny post
    #4 28 Sty 2012 16:51
    PrzemQ24
    Poziom 25  

Urządzenie zasilane w II klasie ochronności, więc nie wymaga uziemienia.
    Musisz rozkręcić gramofon i zobaczyć gdzie jest przymocowany.

1
  • #5 28 Sty 2012 18:28
    MohnyJarr
    Poziom 7