Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sprężarka śrubowa - olej w dolocie (Rotorcomp NK60-2)

djset 02 Mar 2012 15:22 17637 38
  • Pomocny post
    #31
    noel79
    Poziom 21  
    LiutenetMaria napisał:
    Nie licz, że będzie taniej ale zostaje Ci jeszcze producent.

    Wątpie żeby u producenta było taniej .Airpol składa kompresory z różnych firm i mają u nich upusty niż ktoś kto kupuje sporadycznie .Podeslij mi dokładne zdjęcia tego zawpru i miejsce przyczepienia do zaworu dolotowego moze coś ci wykombinuję podobnego .
  • Metal Work Pneumatic
  • #32
    djset
    Poziom 12  
    Wan-Gdynia: prawie 1000zł netto
    Airpol: 700zł netto

    Jutro zrobię zdjęcia aparatem (nie telefonem) i wrzucę tutaj lub podeśle ci na maila noel79
  • Metal Work Pneumatic
  • #33
    djset
    Poziom 12  
    Problem rozwiązany. W dolocie suchutko (po 10 godzinach pracy i umyciu sprężarki).
    Przyczyną był uszkodzony elektrozawór sterujący zaworem dolotowym widoczny na dwóch ostatnich zdjęciach.
    Po wyjęciu elementu ze sprężarki za stół, zacząłem wszystko rozbierać na czynniki pierwsze. Odkręciłem cewkę (to czarne), obejrzałem, wyczyściłem - wizualnie ok. Test z napięciem 230V pozytywny. Nie zabiło mnie, więc rozkręcam dalej...
    W aluminiowej obudowie taki lejkowaty (jak smoczek) tłoczek (wypadł po kilkukrotnym uderzeniu w stół). Dwa oringi są ok, brak wizualnych uszkodzeń. Wszystko czyszczę do sucha, niczym nie smaruję...
    Ale widzę jeszcze taki mały (średnica ok 4mm) seger. Ściągam go przy, a w środku grzybek zamykający dziurkę, sprężynka i z drugiej strony pod segerem taka gwiazda 3-ramienna. Wszystko ładnie, ale ten grzybek nierówno przylegał do gniazda (nie domykał go dokładnie), bo prowadnica w tej gwieździe pękła i ten grzybek przylegał bokiem.
    Znalazłem taki sam zaworek u siebie w gratach, przełożyłem środek i też nie było dobrze, bo otwór za bardzo wyrobiony, prowadnica na grzybku się zacinała i wogóle nie odprężało bloku śrubowego. Więc złożyłem cały zaworek (stary), zamontowałem, popracowała sprężarka z godzinę i przestałą pluć olejem tym otworkiem odprężającym, pewnie układ musiał się oczyścić.
    Umyłem wszystko i wczoraj ponad 10 godzin pracowała bezbłędnie. Awaryjne zatrzymanie nawet podczas tłoczenia nie powoduje wydostawania się oleju.

    Dziękuję wszystkim za pomoc, szczególnie użytkownikowi noel79 .

    Jednak inna niespodzianka się ujawniła, bo jakiś "flachowiec" obciął dwa z sześciu śmiegieł wentylatora silnika, przez co sprężarka ma słabe chłodzenie. W sprężarkowni jest w chwili obecnej ok 15 stopni, olej 90-96 stopni przy obciążeniu ok 70%. Trzeba to zrobić, bo w lato cienko będzie. Średnica wentylatora max 37cm, rozstaw otworów montażowych w przekątnej kwadratu do 6,5cm. Wentylator plastikowy. Od czego to dopasować? Myślałem o kupnie na szrocie jakiegoś starego wisco (wentylator za chłodnicą napędzany silnikiem). Będzie dobry?
  • #34
    noel79
    Poziom 21  
    Temperatura oleju za duża nawet w taką temperaturę jaką masz w pomieszczeniu. Temperatura oleju max do 85 stopni. Wentylatora poszukaj w zakładach przewijających silniki .Mają czasem jakie złomowe może coś dobierzesz.
    Poszukaj jeszcze tu http://selmex.pl/go.live.php/PL-H58/WebShop.html?type=SNDU%3D&ref=SMzc%3Dlub tu http://selmex.pl/go.live.php/PL-H58/WebShop.html?type=SNDU%3D&ref=SMzc%3D
    Pozdrawiam noel79
  • #35
    djset
    Poziom 12  
    Z tego co mi wiadomo termostat w tej sprężarce otwierać zaczyna się i puszcza olej na chłodnicę około 75 stopni i 90 stopni to optymalna temperatura. Wyłącza się sprężarka przy 110 stopniach.
    Ale zauważyłem niepokojącą sprawę. Jak sprężarka pracuje na luzie i olej spadnie na 90 stopni, to więcej nie spada temperatura oleju, mimo że z otworu wylotowego chłodzenia leci już chłodne powietrze, więc prawdopodobnie termostat też będzie do wymiany. Ale wentylatora poszukam i założe taki jak ma być, by wystarczająca ilość przechodziła przez sprężarkę.

    Dzięki za linki, ale mnie jest raczej potrzebne takie śmigło:

    sprężarka śrubowa - olej w dolocie (Rotorcomp NK60-2)

    śednica max 37cm (otwór na jego miejsce ma 38cm)
    a w środku potrzebne 4 otwory (na zdjęciu są 3) o przekątnej kwadratu 6,5cm
  • #36
    LiutenetMaria
    Poziom 28  
    Skoro chłodnica osiąga temperaturę to termostat się otwiera. Pełni on role zaworu otwierającego duży obieg. Najpierw olej krąży w małym obiegu, do czasu gdy osiągnie wymagalna temperaturę. Chłodnica ma być przy pierwszym uruchomieniu zimna. Potem termostat otwiera duży obieg i gorący olej przez nią przepływa. Nie znam konstrukcji twojej sprężarki ale ja mam u siebie chłodnice dwusekcyjną- w jednej chłodzi się powietrze a w drugiej olej. Gdy miałem zepsuty termostat część chłodnicy z powietrzem była gorąca natomiast ta z olejem lekko ciepła bo nagrzana od pierwszej części.
    Dlatego tak najłatwiej sprawdzić działanie termostatu- kontrolując temperaturę np przy pierwszym włączeniu.
    Na biegu jałowym nigdy Ci temperatura nie spadnie poniżej 65 stopni. Choć te 90 wydaje się odrobinę za duże.
    Sam wentylator nie załatwia sprawy. W każdej dokumentacji masz minimalny przepływ powietrza w pomieszczeniu, w którym jest zainstalowana sprężarka.
  • #37
    noel79
    Poziom 21  
    Niektóre sprężarki mają zawór (termostat) który otwiera się dopiero gdy olej osiągnie określoną temperaturę lub jest w stanie pracy (pompuje) .Znajdż u siebie ten termostat zazwyczaj jest to taki zawór trójdzielny i jak napompuje i będzie w stanie jałowym to sprawdź przewody czy się robią zimne . Jak będzie się mocno grzała to możesz wywalić termostat pod warunkiem że temperatura w sprężarkowni nie spada poniżej 10 stopni.
  • #38
    djset
    Poziom 12  
    Dziś przy obciążeniu sprężarki na 90% i temperaturze w pomieszczeniu równe 15 stopni, temperatura oleju po 4 godzinach pracy była nieco ponad 100 stopni! Przy 110 stopniach wyłącza się, ale jeszcze do tego nie doprowadziłem, bo szkoda spalać olej. Prawdopodobnie termostat do wymiany, bo jak sprężarka przełączy się na pracę jałową to temp spada do ok 92 stopni i dalej nie spada tempeatura, a z wylotu powietrza chłodzącego leci chłodne powietrze. Jak zaczyna pompować to po kilkunastu sekundach zaczyna lecieć ciepłe, a później gorące powietrze. Druga sprężarka (22kW) trzyma cały czas temperaturę 75-85 stopni przy temp otoczenia 15 stopni, więc chyba prawidłowo.
    Jutro pomacam chłodnicę podczas uruchamiania i zdam relację z reanimacji tego klamota.
  • #39
    djset
    Poziom 12  
    Termostat zmieniony. Koszt ok 250zł plus wysyłka. Przy temperaturze otoczenia około 15 stopni temperatura oleju jest teraz w granicach 80-85 stopni (na koniec tłoczenia 85, na koniec biegu jałowego 80), więc jest ok. Podczas dłuższej pracy na biegu jałowym (około 3 minut) sprężarka schładza się do temperatury ok 70 stopni.
    Temat wyczerpany, sprężarka usprawniona :)

    Dziękuję wszystkim za poświęcony mi czas i na udzieloną pomoc.
    Pozdrawiam serdecznie.