Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router do odbioru internetu z hotspot-a + telewizja N

29 Sty 2012 00:20 5016 11
  • Poziom 8  
    Witam! Nie wiedziałem na którym forum napisać, jednak zdecydowałem się na elektroda.pl ponieważ wydaje mi się najbardziej przyzwoite i jak zauważyłem wypowiada się tu dużo doświadczonych osób :D Na początek muszę oznajmić iż nie znam się na tego typu sprzęcie komputerowym jakim są routery, karty sieciowe, itd.

Mam dylemat w związku z kupnem nowego sprzętu do odbioru internetu. Niedługo kończy mi się umowa na internet w tp i po jej zakończeniu nie mam zamiaru jej przedłużać (jak dla mnie za drogo). Pomyślałem że dobrym rozwiązaniem będzie korzystanie z internetu udostępnianego przez moją gminę, jednak do tego potrzebny będzie mi router i jakaś lepsza antena zewnętrzna. W związku z tym mam kilka pytań:

1) Czy istnieje taki router który może pełnić funkcję karty sieciowej?
    Może niejasno się wyraziłem: dzięki kartom sieciowym można wyszukać dostępne sieci w najbliższym otoczeniu i szybko się z nimi połączyć, jednak karty sieciowe są wbudowane lub podłączone portem USB. Chodzi mi o to czy są takie routery które działają jak karty te sieciowe i dzięki którym można wybrać sieć i szybko się z nią połączyć (czyli za jednym kliknięciem) ? Pytam, ponieważ przewiduję problemy z udostępnianiem sieci w mojej gminie i w razie potrzeby chciałbym móc połączyć się do innej dostępnej sieci.

2) Jaki router będzie najlepszy, aby wycisnąć z tej sieci jak najwięcej?