Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault megane 1,4 16V szarpanie na ciepłym silniku dziwne dzwiei z komory silni

29 Sty 2012 09:40 5447 4
  • Poziom 2  
    Witam

    Posiadam Renault Megane z silnikiem 1,4 16v 75tyś przebiegu od tygodnia obserwuje dziwne objawy przy pracy silnika na gazie .Gdy rano zapale samochód i przełączy się na gaz to jest wszystko dobrze jednak po przejechaniu 30 kilometrów (tyle mam do pracy) i jeździe na wolnych obrotach na drugim biegu po osiedlowych uliczkach silnikiem strasznie szarpie na trasie na wyższych biegach objaw prawie całkowicie znika (drobne pojedyncze dławienia przy naciśnięciu mocno gazu) dodatkowo z komory silnika dobiega odgłos głośnego cykania ale tylko przy naciśnięciu pedału gazu po odpuszczeniu znika przy obrotach powyżej 2500 też przestaje szarpać ale odgłos cykania pozostaje. Na instalacji mam przejechane około 6000 kilometrów wtryskiwacze to czerwone walteki ,parownik tomaseo , centralka stag chyba 4. Czyżby padały już wtryski szarpie tylko jak jest ta głośniejsza praca chyba listwy wtryskowej. Na luzie na rozgrzanym silniku też do 2500 silnik nierówno pracuje. Na benzynie wszystkie objawy znikają. Proszę o jakieś rady jak to wtryski to jak i czym je czyścić.

    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Nic tu po mapach , czy grzebaniu w sterowniku : typowy objaw wypadania zapłonów w wyniku uszkodzenia/zużycia/rozkalibrowania wtryskiwacza(y). Udaj się do gazownika w celu regeneracji/czyszczenia/kalibracji wtryskiwaczy, a biorąc pod uwagę słuszny przebieg najlepiej wymiany na nowe. Polecam lepsze , np hana2000 - te przeżyją auto i zarobią na siebie :)
  • Poziom 2  
    Dzięki też podejrzewałem wtryskiwacze tylko zaskoczył mnie przebieg po którym wysiadły spodziewałem się tego po 40tyś kilometrów a nie po 6tyś.A jakieś czyszczenie nie pomoże może jakiś środek do czyszczenia?
  • Poziom 34  
    Sam nie wyczyścisz bo valteki wymagają przede wszystkim ustawienia skoku grzybka - czyli kalibracji , a do tego specjalny przyrządzik, który z pewnością ma na stanie Pan Gazownik. Valteki łatwo się rozkalibrowują i równie łatwo się je ustawia - z tego żyją montujący je instalatorzy. Rozebranie listwy do czyszczenia wymaga ponownej kalibracji, podobnie jak i nowo zakupiona listwa :D Taki to włoski cymes.