Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

własny system operacyjny czyli Asembler i C

papuga12 29 Sty 2012 10:30 1727 3
  • #1 29 Sty 2012 10:30
    papuga12
    Poziom 1  

    Witajcie.
    Za jakiś czas chcę napisać własnego OS`a - z interfejsem graficznym.
    Takiego podobnego do ManuetOS.
    Programy do niego pisałbym w jakimś C (C++, C#).
    Co najlepiej napisać w Assemblerze a co w jakimś C ?

    P.S. Proszę się nie śmiać.
    Wszelkie dodatkowe propozycje mile widziane.

    0 3
  • #2 29 Sty 2012 10:47
    Zocha24
    Poziom 21  

    Kolego jeśli masz takie problemy to odpuść sobie pisanie systemu od zera, skorzystaj z gotowego jądra linuksa. Jest ono pisane w C

    0
  • #3 29 Sty 2012 16:13
    AJOT74
    Poziom 10  

    Ja to na początku próbowałem zacząć od dyskietki startowej i włączenia w assemblerze trybu 32 bitowego. Spory problem, gdyż włączyć go można, ale co dalej?
    Na dzień dobry poza włączonym trybem nie mamy niczego -żadnych sterowników.
    Wtedy dlatego postanowiłem rozpocząć to od wykorzystania tego co daje nam DOS, interfejs graficzny z wykorzystaniem standardu SVGA stworzyłem.
    Szczerze powiem, że tak dla zabawy piszę sobie ten system i zajęło mi to już kilka ładnych lat.
    Jeżeli chcesz zacząć pisać to najpierw zacznij w assemblerze budować podstawę systemu i jądro a potem zależy jak sobie to zorganizujesz to wykorzystaj C.
    Powodzenia...

    0
  • #4 29 Sty 2012 19:15
    McMonster
    Poziom 32  

    Już po treści tego posta mogę z dużą pewnością powiedzieć, że masz zbyt małą wiedzę, żeby myśleć w ogóle o napisaniu systemu operacyjnego i nie jesteś tego świadomy.

    Nawet te małe, prymitywne systemy z niczym więcej, niż linią komend wymagają szerokiej wiedzy z zakresu działania i architektury komputerów, programowania niskopoziomowego i programowania w ogóle. Znajdź sobie projekt FreeRTOS, ściągnij kod i poczytaj, przekonasz się wtedy, ile z tego rozumiesz. Do tego, skoro wspominasz o pisaniu programów w C/C++ i co gorsza C#, przyda się wiedza z zakresu działania kompilatorów i maszyn wirtualnych.

    Dobrą lekturą ogólną na ten temat byłyby "Systemy operacyjne" Tannenbauma i "Organizacja i architektura systemu komputerowego" Williamsa, a do tego jakiś dobry podręcznik do C. Nie twierdzę, że trzeba wymienione znać od deski do deski z pamięci wspak będąc obudzonym w środku nocy pod wpływem alkoholu, ale z pewnością jest tam wiedza niezbędna do takiego przedsięwzięcia.

    0