Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciagnik Ursus c 360 3p jakie prawidłowe ciśnienie oleju?

29 Sty 2012 10:42 31262 22
  • Poziom 8  
    Posiadam ciagnik Ursus c 360 3p.Wkonalem remont kapitalny calego silnika.Cisnienie oleju ma przy rozgrzanym silniku:wolne obroty-5kG/cm2,max.obroty 6,5 kG/cm2.Czy to cisnienie jest prawidlowe,jesli nie to jakie powino byc.Ewentualnie jaka jest przyczyna tak wysokiego cisnienia i jak je usunac.Prosze o odpowiedz.Z gory dziekuje.
  • Poziom 22  
    Zbyt wysokie ciśnienie sprawdź zawór przelewowy na pompie, ciekawi mnie jakk wygląda "wydmuchanie panewek".
    Myślę iż luz wału w panewkach jet zgodny z podanym przez producenta.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Ciśnienie jest za duże sprawdź zawór przelewowy ( ciśnieniowy) pompy oleju silnika
  • Poziom 24  
    Może ich nie "wydmucha" ale powycierają się rowki wzdłuż panewek i zaczną się zacierać.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    xyro napisał:
    Może ich nie "wydmucha" ale powycierają się rowki wzdłuż panewek i zaczną się zacierać.

    Proponuje się trochę jednak do edukować.
  • Poziom 8  
    Sprawdzilem zawor cisnieniowy pompy oleju.Na sprezynie zaworu zostala podlozona podkladka plaska i prawdopodobnie to ona powodowala wzrost cisniena w ukladzie smarowania.Jaka powinna byc prawidlowa wysokosc sprezyny zaworu pompy.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Każda pompa ma inaczej. Nigdy nie nawiniesz dwa razy tak samo sprężyny. Dlatego do ustawienie ciśnienie daję się podkładki a pompę z zaworem sprawdza się na stole. Jedyna możliwość to zakup nowego zaworu żebyś był pewien i nie rozkręcał jeszcze raz. Chociaż z tego co mi się kojarzy nowe pompy mają już wbudowany nie przykręcany zawór.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    tomek130 co twój post wnosi do tematu ... zbyt wysokie cisnienie oleju prowadzi do tzw kawitacji, a dalej do wytrąceń w warswie ślizgowej panewki. Oderwane kawałki zaczną wycierać jeszcze większe rowki wsdłóż osi panewki co prowadzi do zatarcia.

    Prawdopodobnie ktoś ratował się w ten sposób, że luzy w układzie korbowo-tłokowym, które spowodowały spadek ciśniena olej uchciał załatać tą podkładką. Wyjmij ją i sprawdź ciśnienie oleju.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Tak jak XYRO pisze niektórzy myślą że podkładanie zaworu upustowego pomaga na brak ciśnienia ale po zagrzaniu oleju dalej lipa, wywal podkładkę i powinno wrócić do normy o ile badałeś ciśnienie na nagrzanym silniku.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Potwierdzam słowa kolegi ftp.kowal. Mianowicie jakieś 50 mtg temu wymieniałem pompę olejową w moim c360 z silnikiem 4003 (taka sama jest do 3p czy mf) i tam zawór był wbudowany w korpus pompy zarówno w demontowanym jak i nowym.Te podkładki pod sprężyną to było "lekarstwo" mechaników w dawnych PGR'ach czy POM'ach na świecenie się kontrolki od ciśnienia oleju.Ja bym radził wymianę pompy na nowa jeśli już robisz kolego remont kapitalny silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Przepraszam za blad. W C-360 z silnikiem 3p a w C-360 (jak np moj silnik 4003) jest innej budowy pompa olejowa. Sprostowanie w siniku 3p i MF są te same bo to te same silnik Perkins'a. Jednak nadal twierdze by wymienić pompę na nową razem z zaworem choćby dlatego że zębatki w pompie też się zużywają.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Pompy orygianlnej raczej nie kupisz ... tak mi się wydaje przynajmniej. Zmierz luz na zębatce ewentualnie bo ładowanie jakiegoś polskiego tandetnego zamiennika te mija się z celem. Wyjmij tą podkładkę i zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym dobrze silniku. Jak będzie ok to pompy bym nie ruszał.
  • Poziom 8  
    Po wyjeciu podkladki z zaworu cisnieniowego i nagrzaniu silnika cisnienie znacznie sie zmniejszylo tzn.wolne obroty-3.8 bara,max.obroty 5,0 bara.Czy takie cisnienie mozna juz zostawic.
  • Moderator Samochody
    Panowie, weźcie pod uwagę czym to może być mierzone - ja bym takie ciśnienie już zostawił. Jest chłodno, nowy gęsty olej, ciasno spasowany wał - dotrze się.
  • Poziom 8  
    Po remoncie zrobilem 28 motogodzin.Silnik jest zalany olejem turdus.
  • Poziom 24  
    Na docieranie ten olej styknie, ale później zalej jakiegoś samochodowego 15w40 np mobila, ostatecznie lotosa.
  • Moderator Samochody
    Xyro, czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? Może jeszcze fullsyntetykiem za 50 zł/l każesz zalać? Tak samo dobry Turdus, jak i Superol CC, lepszych olejów do tego silnika nie ma sensu lać, ważne byle za długo na nim nie jeździć.
  • Poziom 8  
    Po calkowitym dotarciu silnika poinformuje jakie bedzie mial cisnienie.
  • Poziom 24  
    To zalej kujawskim i też pojezdzisz ... z własnych (nie za dużych) doświadczeń z ciągnikami bardzo poularnymi w PL tj 330, 360, mf255(tego ostaniego mam w domu rodzinnym) zawsze trzymałem się minimum tego co zaleca producent. Mam kilku znajomych i wujka co zajmują się naprawą ciągników i nie raz zalewali do 360 pracującej w zimie przy odsniezaniu 0w30 syntetyka, a dlaczego ? Bo codziennie odpalany ciągnik średnio 250 dni w roku(połowe w zimie) ma duzo cięższe życie niż taki co obrabia 1 h pola w roku. Jeżeli ktoś używa ciągnika sporadycznie to i na superolu pojezdzi. W cięzkiej codziennej pracy zalewanie np do mf 10w40 półsyntetyka nie jest niczym nadzwyczajnym i z powodzeniem ludzie tak robia co wydłuza żywotność silnika. Mam też dalekiego wuja który obrabia 30 ha pola 3 ciągnikami(330 i 2x360) i we wszystkich zalane ma 0w40, a dlaczego ? Bo te ciągniki w sezonie robia setki mth i mimo, że taki 330 czy 360 to już ponad 40 letnie konstrukcje to budowę mają całkiem współczesną, a warunki pracy wcale nie lekkie.
    Wiadomo że jak ktoś ma 20 letni ciągnik to mu mogą uszczelniacze zacząć lać ale w 360 po remoncie zalewał bym dobrego minerala. A producent zaleca w zimie 10w30 a w lecie 20w40 to czemu nie zalewać cały rok np lotosem 10w40 ? Jakościowo kilka klas lepszy od superolu, a cenowo może 30-40 zł droższy na 5l ...