Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciagnik Ursus c 360 3p jakie prawidłowe ciśnienie oleju?

Mechanikol 29 Sty 2012 10:42 20687 22
  • #1 29 Sty 2012 10:42
    Mechanikol
    Poziom 7  

    Posiadam ciagnik Ursus c 360 3p.Wkonalem remont kapitalny calego silnika.Cisnienie oleju ma przy rozgrzanym silniku:wolne obroty-5kG/cm2,max.obroty 6,5 kG/cm2.Czy to cisnienie jest prawidlowe,jesli nie to jakie powino byc.Ewentualnie jaka jest przyczyna tak wysokiego cisnienia i jak je usunac.Prosze o odpowiedz.Z gory dziekuje.

  • #3 30 Sty 2012 23:49
    tomek130
    Poziom 22  

    Zbyt wysokie ciśnienie sprawdź zawór przelewowy na pompie, ciekawi mnie jakk wygląda "wydmuchanie panewek".
    Myślę iż luz wału w panewkach jet zgodny z podanym przez producenta.

  • Pomocny post
    #4 31 Sty 2012 00:14
    Saper 18
    Poziom 17  

    Ciśnienie jest za duże sprawdź zawór przelewowy ( ciśnieniowy) pompy oleju silnika

  • #5 01 Lut 2012 22:26
    xyro
    Poziom 23  

    Może ich nie "wydmucha" ale powycierają się rowki wzdłuż panewek i zaczną się zacierać.

  • Pomocny post
    #6 01 Lut 2012 23:28
    tomek130
    Poziom 22  

    xyro napisał:
    Może ich nie "wydmucha" ale powycierają się rowki wzdłuż panewek i zaczną się zacierać.

    Proponuje się trochę jednak do edukować.

  • #7 15 Lut 2012 20:40
    Mechanikol
    Poziom 7  

    Sprawdzilem zawor cisnieniowy pompy oleju.Na sprezynie zaworu zostala podlozona podkladka plaska i prawdopodobnie to ona powodowala wzrost cisniena w ukladzie smarowania.Jaka powinna byc prawidlowa wysokosc sprezyny zaworu pompy.

  • Pomocny post
    #8 15 Lut 2012 21:27
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Każda pompa ma inaczej. Nigdy nie nawiniesz dwa razy tak samo sprężyny. Dlatego do ustawienie ciśnienie daję się podkładki a pompę z zaworem sprawdza się na stole. Jedyna możliwość to zakup nowego zaworu żebyś był pewien i nie rozkręcał jeszcze raz. Chociaż z tego co mi się kojarzy nowe pompy mają już wbudowany nie przykręcany zawór.

  • Pomocny post
    #9 15 Lut 2012 21:35
    xyro
    Poziom 23  

    tomek130 co twój post wnosi do tematu ... zbyt wysokie cisnienie oleju prowadzi do tzw kawitacji, a dalej do wytrąceń w warswie ślizgowej panewki. Oderwane kawałki zaczną wycierać jeszcze większe rowki wsdłóż osi panewki co prowadzi do zatarcia.

    Prawdopodobnie ktoś ratował się w ten sposób, że luzy w układzie korbowo-tłokowym, które spowodowały spadek ciśniena olej uchciał załatać tą podkładką. Wyjmij ją i sprawdź ciśnienie oleju.

  • Pomocny post
    #10 15 Lut 2012 22:06
    mercedesik
    Poziom 25  

    Tak jak XYRO pisze niektórzy myślą że podkładanie zaworu upustowego pomaga na brak ciśnienia ale po zagrzaniu oleju dalej lipa, wywal podkładkę i powinno wrócić do normy o ile badałeś ciśnienie na nagrzanym silniku.

  • Pomocny post
    #11 15 Lut 2012 22:08
    konewka81
    Poziom 11  

    Potwierdzam słowa kolegi ftp.kowal. Mianowicie jakieś 50 mtg temu wymieniałem pompę olejową w moim c360 z silnikiem 4003 (taka sama jest do 3p czy mf) i tam zawór był wbudowany w korpus pompy zarówno w demontowanym jak i nowym.Te podkładki pod sprężyną to było "lekarstwo" mechaników w dawnych PGR'ach czy POM'ach na świecenie się kontrolki od ciśnienia oleju.Ja bym radził wymianę pompy na nowa jeśli już robisz kolego remont kapitalny silnika.

  • #12 16 Lut 2012 16:50
    437960
    Usunięty  
  • #13 16 Lut 2012 19:13
    konewka81
    Poziom 11  

    Przepraszam za blad. W C-360 z silnikiem 3p a w C-360 (jak np moj silnik 4003) jest innej budowy pompa olejowa. Sprostowanie w siniku 3p i MF są te same bo to te same silnik Perkins'a. Jednak nadal twierdze by wymienić pompę na nową razem z zaworem choćby dlatego że zębatki w pompie też się zużywają.

  • Pomocny post
    #14 16 Lut 2012 22:53
    xyro
    Poziom 23  

    Pompy orygianlnej raczej nie kupisz ... tak mi się wydaje przynajmniej. Zmierz luz na zębatce ewentualnie bo ładowanie jakiegoś polskiego tandetnego zamiennika te mija się z celem. Wyjmij tą podkładkę i zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym dobrze silniku. Jak będzie ok to pompy bym nie ruszał.

  • #15 18 Lut 2012 14:21
    Mechanikol
    Poziom 7  

    Po wyjeciu podkladki z zaworu cisnieniowego i nagrzaniu silnika cisnienie znacznie sie zmniejszylo tzn.wolne obroty-3.8 bara,max.obroty 5,0 bara.Czy takie cisnienie mozna juz zostawic.

  • Pomocny post
    #16 18 Lut 2012 18:15
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Jeszcze troszkę za wysokie. Ale teraz pojeździj nim niech się wszystko jeszcze ułoży. Nie wiemy ile motogodzin zrobiłeś po remoncie.

  • #18 18 Lut 2012 20:32
    Mechanikol
    Poziom 7  

    Po remoncie zrobilem 28 motogodzin.Silnik jest zalany olejem turdus.

  • #19 19 Lut 2012 00:03
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    To pojeździj tak jak kolega moderator napisał. Wszystko jeszcze musi się ułożyć.

  • #20 19 Lut 2012 12:39
    xyro
    Poziom 23  

    Na docieranie ten olej styknie, ale później zalej jakiegoś samochodowego 15w40 np mobila, ostatecznie lotosa.

  • #21 19 Lut 2012 12:59
    robokop
    Moderator Samochody

    Xyro, czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? Może jeszcze fullsyntetykiem za 50 zł/l każesz zalać? Tak samo dobry Turdus, jak i Superol CC, lepszych olejów do tego silnika nie ma sensu lać, ważne byle za długo na nim nie jeździć.

  • #22 19 Lut 2012 14:11
    Mechanikol
    Poziom 7  

    Po calkowitym dotarciu silnika poinformuje jakie bedzie mial cisnienie.

  • #23 19 Lut 2012 20:48
    xyro
    Poziom 23  

    To zalej kujawskim i też pojezdzisz ... z własnych (nie za dużych) doświadczeń z ciągnikami bardzo poularnymi w PL tj 330, 360, mf255(tego ostaniego mam w domu rodzinnym) zawsze trzymałem się minimum tego co zaleca producent. Mam kilku znajomych i wujka co zajmują się naprawą ciągników i nie raz zalewali do 360 pracującej w zimie przy odsniezaniu 0w30 syntetyka, a dlaczego ? Bo codziennie odpalany ciągnik średnio 250 dni w roku(połowe w zimie) ma duzo cięższe życie niż taki co obrabia 1 h pola w roku. Jeżeli ktoś używa ciągnika sporadycznie to i na superolu pojezdzi. W cięzkiej codziennej pracy zalewanie np do mf 10w40 półsyntetyka nie jest niczym nadzwyczajnym i z powodzeniem ludzie tak robia co wydłuza żywotność silnika. Mam też dalekiego wuja który obrabia 30 ha pola 3 ciągnikami(330 i 2x360) i we wszystkich zalane ma 0w40, a dlaczego ? Bo te ciągniki w sezonie robia setki mth i mimo, że taki 330 czy 360 to już ponad 40 letnie konstrukcje to budowę mają całkiem współczesną, a warunki pracy wcale nie lekkie.
    Wiadomo że jak ktoś ma 20 letni ciągnik to mu mogą uszczelniacze zacząć lać ale w 360 po remoncie zalewał bym dobrego minerala. A producent zaleca w zimie 10w30 a w lecie 20w40 to czemu nie zalewać cały rok np lotosem 10w40 ? Jakościowo kilka klas lepszy od superolu, a cenowo może 30-40 zł droższy na 5l ...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME