Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo 440,1.8 + lpg, 1994 nie odpala na benzynie

smpsmok 29 Sty 2012 13:58 4038 15
  • #1 29 Sty 2012 13:58
    smpsmok
    Poziom 9  

    Pokrótce opiszę przypadłość mego auta - może ktoś ma jakiś pomysł...

    otóż volvo 440 1.8 + lpg, '94 b18u monowtrysk od kilu dni robi bunt i nie chce odpalać w ogóle na benzynie.
    Kilka dni temu zauważyłem nierówna pracę silnika jeśli był zasilany benzyną,a dokładnie falowanie obrotów (po przełączeniu na gaz falowanie ustawało jednak obroty nie schodziły poniżej 1500/min). Zrobiłem odczyt błędów i pojawił mi się kod 223 (regulator biegu jałowego lub jego obwód)...

    Postanowiłem więc dokonać wymiany tego elementu(rysunek w załączniku), i z jednym zamachem wymiany czujnika temperatury cieczy chłodzącej, elektrycznej pompy paliwa, oraz filtra paliwa.

    Po ponownej próbie uruchomienia na benzynie autko tylko odpaliło i natychmiast zgasło. Postanowiłem więc odpalić na LPG i po chwili przerzucić na PB. Pomogło - auto chodziło równo na benzynie - bieg jałowy ok 900obr/min. Jednak po ok 4-5 minutach zgasł. i ponownie nie mogłem go odpalić na benzynie - jedynie na LPG...

    Dziś rano chciałem uruchomić autko i identyczny przypadek- po włączeniu zapłonu odezwała się pompa paliwa (charakterystyczne bzęczenie) - próba odpalenia - sekundowa praca silnika i zagaśnięcie.. następne próby nic nie dały...

    Ma ktoś pomysł na rozwiązanie tego problemu??

    0 15
  • #2 29 Sty 2012 14:10
    xyro
    Poziom 23  

    Problem z paliwem. Może przełacznik od gazu odcina pompę mimo pracy na paliwie. Posprawdzaj czy jak zapalisz samochód pompa dalej pracuje i czy nie spada ciśnienie paliwa. Od tego bym zaczął.

    0
  • #3 29 Sty 2012 14:17
    smpsmok
    Poziom 9  

    hm.. nie sądzę aby w tym tkwił problem... autko na benzynie jedzie - nie szarpie. poza tym odpalam go na samym paliwie

    0
  • #4 29 Sty 2012 16:58
    xyro
    Poziom 23  

    Z twojego opisu wynika, że auto nie zapala tylko na benzynie. Przyjrzyj się pompie włąśnie jak odpalasz na benzynie. Może silnik podaje gaz jednocześnie i Ci go zalewa. Pierwsze przyjżał bym się centralce od gazu, ewentualnie puszcza troche elektrozawor lub zostaje gaz w kolektorze. Nastepnym razem jak zgasisz samochod przelącz go na benzyne i niech popracuje z 3 min i wtedy zgaś i sprobuj odpalic na benzynie. Skoro na gazie odpala ok czyli coś z układdem paliwowym. Może masz mało paliwa w baku i gromadząca się para wodna zmieszała sie z benzyną i dlatego takie jaja są. Zatankuj dobrej benzyny, na pewno nie zaszkodzi.

    0
  • #5 29 Sty 2012 19:20
    pawel730925
    Poziom 2  

    Witam. Czy znalazłeś już przyczynę? Pytam ponieważ mam identyczny problem. Volvo 460 1.8+LPG 1995r Silnik pracował prawidłowo na Pb i LPG aż do wczoraj, rano nie odpalił na benzynie i po kilku próbach padł akumulator. Po naładowaniu aku. na LPG odpala i jeździ prawidłowo a na benzynie nie. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Pompa paliwa słychać że działa po przekręceniu stacyjki lecz pracuje ciągle (nie wiem czy to prawidłowo czy nie powinna po kilku sek. przestać). Jeżeli ma ktoś jakieś sugestie to proszę o pomoc. Pozdrawiam

    0
  • #6 29 Sty 2012 21:36
    xyro
    Poziom 23  

    I radzę też zobaczyć na parownik od LPG. Jak elektrozawór jest zaraz przy nim to ok, ale jak jest na kawałku przewodu miedzianego tj ze 20 cm przed parownikiem to na 99% powodem nie zapalania na benzynie jest to, że po zgaszeniu silnika ten gaz z przewodu między parownikiem, a elektrozaworem zalewa silnik i rano jest wielki problem zapalić zimny samochód. Przełaczyć na benzynie przed zgaszeniem i dac popracować silnikowi ze 3 do 5 min i na drugi dzień rano próba staru. Jakie instalacje gazu macie u siebie ?

    0
  • #7 30 Sty 2012 06:32
    pawel730925
    Poziom 2  

    U mnie elektrozawór jest przy mieszalniku i samochodu nie mogę odpalić na benzynie w ogóle nawet jak jest ciepły, natomiast na gazie pali bez problemu.

    0
  • #8 30 Sty 2012 11:39
    smpsmok
    Poziom 9  

    jeszcze nie znalazłem przyczyny. dziś popytałem już kilku mechaników (pracuje w hurtowni motoryzacyjnej) i jest kilka wersji....
    np. czujnik temperatury płynu (choć go zmieniałem- ten z tyłu głowicy), zbyt słabe ciśnienie paliwa podawane poprzez pompę, licha jakoś paliwa w zbiorniku (u mnie możliwe - pb wlane z 15 litrów chyba w październiku)...

    wrócę do domu wieczorem i popróbuje kilku rozwiązań - również tego z elektrozaworem (jak się uda odpalić na benzynie odłączę elektrozawór lpg i z zgaszę na benzynie - zobaczę co się stanie na drugi dzień )

    0
  • #9 30 Sty 2012 11:48
    mleczakm
    Poziom 19  

    Xyro - nawet nie żartuj. Mam elektrozawór na filtrze, potem jeszcze przewód do parownika i z parownika przewód fazy lotnej do miksera - nigdy takich problemów o jakich mówicie nie miałem.

    Gdy moje Volvo nie chciało jeździć na benzynie - padł wtryskiwacz. Pokazywał się błąd głównego przekaźnika lub wtryskiwacza na komputerze.

    Ten czujnik z tyłu głowicy (jednopinowy) idzie przecież tylko licznika - mylę się?

    0
  • #10 30 Sty 2012 12:14
    smpsmok
    Poziom 9  

    a jak mi ukazuje się jedynie 1-1-1 - czyli wszystko okey - a odpalić nie chce? jedynie raz zakręci - jakby pompa podała dawkę i zaraz gaśnie?

    0
  • #11 30 Sty 2012 12:32
    mleczakm
    Poziom 19  

    Jutro pewnie wstanie volvoforum.pl, tam pewnie ktoś już miał ten problem.

    0
  • #12 30 Sty 2012 12:37
    pawel730925
    Poziom 2  

    U mnie pokazuje błąd 1-1-3 podmieniłem przekaźniki i nic. Podejrzewam że nie dochodzi napięcie na wtryskiwacz bo są tam jakieś izolowane przewody chyba przez gazownika. A jak sprawdzić czy dochodzi napięcie na wtryskiwacz?

    0
  • #13 30 Sty 2012 12:51
    smpsmok
    Poziom 9  

    1-1-3 to też lambda - ona może rozłączać

    0
  • #14 30 Sty 2012 13:37
    xyro
    Poziom 23  

    A ja często przenosiłem elektrozawór po "gaziarzach" przy sam parownik bo w zimie szczególnie w małych silnikach potrafiło tak właśnie zalewać silnik gazem i na drugi dzień rano jak mrozy były dostawał ekstra paliwa i nie chciał zapalić. Czujnik na komputer jest 2 pinowy. Często jak się jeździ na rezerwie w baku pada pompa właśnie w zimie, jak się ma więcej szczęścia to wystarczy dobrej benzyny z pół baku zalać bo jak jest mało to szybko robi się z niej mix z wodą.

    0
  • #15 30 Sty 2012 18:25
    pawel730925
    Poziom 2  

    U mnie problem rozwiązany. Okazało się że wyleciał przewód z alternatora i to była przyczyna tej awarii . Do
    smpsmok sprawdź u siebie bo możesz mieć luźną wtyczkę lub przerwany przewód gdzie dalej, u mnie jest izolowany w dwóch miejscach czyli chyba komuś się przerwał. Sprawdź również czy alternator dobrze ładuje bo u mnie przy spadku napięcia gasł na benzynie. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem.

    0
  • #16 19 Mar 2012 19:28
    tadek58
    Poziom 9  

    przyczyną może być uszkodzony przekażnik w komputerze gazowym,jeżeli to instalacja lpi vialle to jest pięć przekażników w komputerze i jeden z nich odpowiada za połączenie i rozłączenie benzyny.

    0