Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 1.6i 92r. jak odczytać kody błyskowe

kampat11 29 Sty 2012 13:58 6522 2
  • #1 29 Sty 2012 13:58
    kampat11
    Poziom 2  

    Seat Toledo 1.6i 92r. jak odczytać kody błyskowe

    Luźny żółty kabelek ( w okolicy skrzynki bezpieczników)
    Żaróweczka 12V\1,2W do złącza i do plusa akumulatora.
    Zewrzeć złącze na 5 sekund do masy i puścić

    Odczyt:
    - Włączyć zapłon.
    - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej przepustnicy.
    - Pozwolić aby silnik pracował na biegu jałowym.
    - Jeśli niemożliwe jest uruchomienie silnika, to należy kręcić korbą ręcznie przez co najmniej 6 sekund.
    - Nie wyłączać zapłonu.
    - Podłączyć łącze danych do uziemienia na 5 sekund.
    - Na próbniku z diodą świecącą lub na lampce kontrolnej silnika na tablicy rozdzielczej pojawi się migający kod.

    Resetowanie:
    - Wyłączyć zapłon.
    - Podłączyć łącze danych do uziemienia.
    - Włączyć zapłon.
    - Odłączyć łącze danych.

    Sygnał:
    - Kod uruchomienia: jeden impuls świetlny przez 0.5 sekundy.
    - Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
    - Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.
    - Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
    - Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.
    - Cyfra 3: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
    - Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.
    - Cyfra 4: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
    - Przerwa, lampka zapala się na 2.5 sekundy.
    - 4 cyfrowy kod usterki będzie powtarzany przez 5 sekund dopóki łącze danych nie zostanie uziemione. Po uziemieniu pojawi się następny kod usterki.
    - Po ostatnim kodzie lampka pulsuje, świeci się przez 2.5 sekundy i gaśnie na 2.5 sekundy.

    Kody błędów:
    1111 Uszkodzony ECU.
    1231 Czujnik prędkościomierza.
    1232 Silnik biegu jałowego.
    2111 czujnik obr/min.
    2112 Czujnik wału rozrządczego.
    2113 Czujnik Halla.
    2114 Usterka ustawienia czasowego rozdzielacza.
    2121 Przełącznik biegu jałowego.
    2122 Brak sygnału obr/min.
    2123 Przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.
    2124 Czujnik położenia przepustnicy.
    2132 Łącze danych, wtrysk / zapłon lub uszkodzony ECU.
    2141 Ustawienia czasowe na czujniku stukania 1 poza zakresem.
    2142 Brak sygnału z czujnika stukania 1.
    2143 Ustawienia czasowe na czujniku stukania 2 poza zakresem.
    2144 Brak sygnału z czujnika stukania 2.





    2212 Czujnik położenia przepustnicy.
    2214 Przekroczenie maksymalnych obrotów silnika.
    2221 Niepoprawny sygnał próżni.
    2222 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze w komputerze.
    2223 Czujnik barometryczny.
    2224 Nadmierne ciśnienie ładowania.
    2231 Regulacja biegu jałowego.
    2232 Miernik masowego przepływu powietrza.
    2233 Napięcie wzorcowe, miernik masowego przepływu powietrza.
    2234 Napięcie zasilania.
    2242 CO potencjometr.
    2312 Czujnik temperatury chłodziwa.
    2314 Przekładnia przegubowa.
    2322 Czujnik temperatury powietrza.
    2323 Miernik przepływu powietrza.
    2324 Miernik masowego przepływu powietrza.
    2341 Stosunek pow / pal. poza zakresem.
    2342 Czujnik tlenu.
    2343 Bogaty gaz spalinowy.
    2344 Ubogi gaz spalinowy.
    2411 EGR.
    2412 Czujnik temperatury powietrza.
    2413 Ubogi gaz spalinowy.
    4332 Przerywane połączenie z siłownikami.
    4343 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
    4411-4 Wtryskiwacze 1-4.
    4421-2 Wtryskiwacze 5-6.
    4431-2 Silnik biegu jałowego.
    4442 Solenoid przepustnicy spalin.
    4443 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
    4444 Brak usterek

  • Sklep HeluKabel
  • #2 24 Wrz 2012 19:42
    Tomek_2
    Poziom 10  

    jesli dobrze rozumiem to mam zewrzeć + i - ????

    mam passata b3 90 i mam 3 gniazda
    - czarne z + i -
    - szare z jednym kabelkiem
    - beżowe z jednym kabelkiem


    szukam informacji jak to sprawdzić ale nie moge znaleść jasnej instrukcji

    sprawdzałem próbnikiem na 12V i zasilanie w czarnej kostce jest

  • Sklep HeluKabel
  • #3 07 Paź 2012 16:43
    slavczuk
    Poziom 10  

    Czarne gniazdo to zasilanie na tester stały (+) i (-)
    W szarym i beżowym gnieździe znajdują się pojedyncze przewody sygnałowe ABS I ECU (nie pamiętam które to które, ale dojdziesz do tego po wyświetlanych kodach).
    Podłączasz diodę do (+) w czarnym gnieździe, i do drugiego gniazda z jednym przewodem, zwierasz przewód z gniazda z pojedynczym przewodem z masą na 5s i powinno zacząć mrugać. Może się zdarzyć że po podłączeniu diody od razu będzie świeciła.
    Nie polecałbym stosowania żarówek do odczytywania kodów błyskowych, można w ten sposób uszkodzić sterownik.