Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 Instalacjia lpi vialle- przerywa.

robertwojciak 29 Sty 2012 15:11 4992 12
  • #1 29 Sty 2012 15:11
    robertwojciak
    Poziom 13  

    Witam. Nie umiem tego ugryźć bo nie ma żadnych danych na ten temat. Przydałby sie jakiś schemat. Problem polega na tym, że podczas jazdy na gazie na ciepłym silniku systematycznie przerywa co ok.10 sek. Na zimnym to przerywanie nie ma miejsca. na biegu jałowym na podwyższonych obrotach też jest ten problem. Wygląda to trochę tak jakby sterownik próbował co 10 sek uzyskać obroty biegu jałowego czyli ok. 900obr/min. Przy niskich obrotach oczywiście nie przerywa. Sprawdzane lub wymieniane były: Przewody, cewka, świece, regulator niskich obrotów, czujnik położenia przepustnicy, uszczelniony dolot, wykluczone serwo. Tak naprawdę został sam sterownik lpi. Myślę żeby odłączyć mu ewentualnie czujnik temp. jeśli taki jest podłączony. Co do samego sterownika to siedzą 2 o nazwie gentec. Silnik m43 1.6
    Proszę o jakąkolwiek pomoc bo będę musiał wywalać ta instalację i szukać jakiegoś staga

    0 12
  • #2 29 Sty 2012 16:06
    bodzio012
    Poziom 32  

    Moim skromnym zdaniem regeneracja pompki Cię czeka

    0
  • #3 29 Sty 2012 16:15
    robertwojciak
    Poziom 13  

    Chętnie bym się z tym zgodził ale czy wtedy nie byłoby tak że na wysokich obrotach przy np. pełnym gazie przerywałby częściej?

    0
  • #5 01 Lut 2012 22:58
    AArti
    Poziom 11  

    Bez diagnostyki można sobie gdybać - trzeba podpiąć lapka przejechać się, poobserwować,postawić diagnozę i naprawić poprostu.

    0
  • #6 25 Lut 2012 10:22
    robertwojciak
    Poziom 13  

    Witam. Podłączenie pod kompa powiedziało tyle ze wszystko jest ok poza faktem że w momencie przerwania zanikaja impulsy na wtryskiwacze. Po zagrzaniu silnika przez 10 min na wolnych obrotach było wszystko ok.

    0
  • #7 25 Lut 2012 21:46
    AArti
    Poziom 11  

    Jak to zanikają impulsy...???Na ile wtryskiwaczy - na 1, na 2 czy na wszystkie.
    A może jest problem elektryki jeżeli chodzi o stałe napięcie na wtryskach???

    robertwojciak napisał:
    Po zagrzaniu silnika przez 10 min na wolnych obrotach było wszystko ok.

    A w czasie jazdy pod obciążeniem?
    Były jakieś błędy w sterowniku gazowym?

    0
  • #8 27 Lut 2012 16:53
    robertwojciak
    Poziom 13  

    Sęk w tym że jest to strasznie trudne do wyłapania. Błędów nie było. Jak sie zagrzał to już nie było czego sprawdzać bo było dobrze i podczas jazdy pod obciążeniem i na postoju. Po nocy znów zaczęły sie kłopoty. Przerwanie trwa ułamek sekundy i podczas jazdy charakteryzuje sie jedynie szarpnięciem. Piny i wtyczki przejrzane. Komputer rozkręcony sprawdzony (nie zalany, czysty). Z początku myślałem ze na wolnych obrotach może komp benzyny sie programuje odpowiednio i dlatego też dobrze na gazie chodzi. Tą myśl podpierałem faktem że jak było dobrze na gazie wskaźnik spalania pokazywał około 1-2litry mniej niż jak gaz przerywał. Dziś odłączyłem regulator wolnych obrotów (tzw silnik krokowy) i na gazie zaczął przerywać częściej. tj. obroty rosły po czym zbijał je spowrotem i tak w kółko oscylowały 2000+-300obr. Jutro obejrzę to dokładniej

    0
  • #9 27 Lut 2012 22:32
    AArti
    Poziom 11  

    Jeżeli chodzi o 2 tzw. sterowniki w Twoim BMW - to sprawa wygląda tak - jeden to komputer główny(szczytuje sygnały zarządza przełącznikiem itp),natomiast drugi to sterownik wtryskiwaczy gazowych(zarządza tylko pracą wtrysków).Rozbierałeś obydwa???
    Nie rozumiem w jaki sposób na diagnostyce LPI stwierdzono zanikanie impulsów?Jest tam pokazana praca wtryskiwaczy benzynowych i gazowych(czasy wtryskiwaczy),ale nie jest tam pokazany każdy cylinder oddzielnie tylko są po dwa wykresy dla gazu i benzyny odzwierciedlające pracę dwóch par wtryskiwaczy.
    Ja bym jeszcze sprawdził sondę lambda(podstawa w tych instalacjach) i emulatory wtryskiwaczy oraz elektronikę pompy w ostateczności.
    Tak z ciekawości gdzie auto było diagnozowane?

    0
  • #10 28 Lut 2012 18:24
    robertwojciak
    Poziom 13  

    Pompa zachowywała sie prawidłowo. Ciśnienie też miało być ok. Co do samych wtrysków to niestety nie wiem jak to było stwierdzone bo siedziałem w środku i wykonywałem polecenia testującego tj. przełącz na gaz, na benzynie, dodaj gazu itp. Sprawdzane było w Lublinie ELPI Gaz. Chłopak sprawdzał wiązki przewodów, wyciągał i rozbierał same sterowniki i zostało na tym że najlepiej by było zmienić sterownik i sprawdzić jak działa. Skoro mówisz o sondzie lambda, myślałem by odłączyć ją całkiem i zobaczyć czy coś sie zmieni. Również myślałem o tym aby podłączyć sie do kompa w domu tylko nie wiem czy będzie to chciało gadać z interfejsem pod lpg.

    1
  • #11 28 Lut 2012 22:15
    AArti
    Poziom 11  

    Jak odłączysz sondę lamda to na gaz będzie się przełączał bardzo długo - nawet 7-8 minut.Poza tym może kiepsko pracować itp itd.
    Sondę sprawdzić przez zącze diagnostyczne ECU lub miernikiem sprawdzić zakres w jakim pracuje.
    Co do podłączenia pod kompa - potrzebny jest program i odpowiedni interfejs.
    Z którego roku jest ten samochód?

    0
  • #12 29 Lut 2012 18:48
    robertwojciak
    Poziom 13  

    Samochód to bmw E36 1.6 M43 z 98 roku. Carsoft przez starszy interfejs viakena pokazał mi tylko że w samochodzie są poduchy:) Podmieniłem sondę z innej bmw i nic sie nie zmieniło chociaż do końca nie wiem czy ona jest sprawna w 100%. Załatwiam sobie prawie nówkę sztukę i wtedy zobaczę. Sorki za niesprecyzowanie wcześniejszej wypowiedzi. Miałem na myśli odłączyć sondę tylko od lpi. Szukałem drugiego kompa gazu i nigdzie nie ma, a ludzie od serwisu po których dzwoniłem mówią że to staroć i takie rzeczy powyrzucali - porażka. Ogarnę temat sondy i jak to nie pomoże będę dalej szukał. Ewentualnie jak będzie cieplej wrzucę inny gaz.

    1
  • #13 24 Lut 2013 15:21
    robertwojciak
    Poziom 13  

    wrzucony inny gaz.

    0