Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E36 Instalacjia lpi vialle- przerywa.

29 Jan 2012 15:11 5610 12
  • Level 13  
    Witam. Nie umiem tego ugryźć bo nie ma żadnych danych na ten temat. Przydałby sie jakiś schemat. Problem polega na tym, że podczas jazdy na gazie na ciepłym silniku systematycznie przerywa co ok.10 sek. Na zimnym to przerywanie nie ma miejsca. na biegu jałowym na podwyższonych obrotach też jest ten problem. Wygląda to trochę tak jakby sterownik próbował co 10 sek uzyskać obroty biegu jałowego czyli ok. 900obr/min. Przy niskich obrotach oczywiście nie przerywa. Sprawdzane lub wymieniane były: Przewody, cewka, świece, regulator niskich obrotów, czujnik położenia przepustnicy, uszczelniony dolot, wykluczone serwo. Tak naprawdę został sam sterownik lpi. Myślę żeby odłączyć mu ewentualnie czujnik temp. jeśli taki jest podłączony. Co do samego sterownika to siedzą 2 o nazwie gentec. Silnik m43 1.6
    Proszę o jakąkolwiek pomoc bo będę musiał wywalać ta instalację i szukać jakiegoś staga
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 32  
    Moim skromnym zdaniem regeneracja pompki Cię czeka
  • Level 13  
    Chętnie bym się z tym zgodził ale czy wtedy nie byłoby tak że na wysokich obrotach przy np. pełnym gazie przerywałby częściej?
  • Level 11  
    Bez diagnostyki można sobie gdybać - trzeba podpiąć lapka przejechać się, poobserwować,postawić diagnozę i naprawić poprostu.
  • Level 13  
    Witam. Podłączenie pod kompa powiedziało tyle ze wszystko jest ok poza faktem że w momencie przerwania zanikaja impulsy na wtryskiwacze. Po zagrzaniu silnika przez 10 min na wolnych obrotach było wszystko ok.
  • Level 11  
    Jak to zanikają impulsy...???Na ile wtryskiwaczy - na 1, na 2 czy na wszystkie.
    A może jest problem elektryki jeżeli chodzi o stałe napięcie na wtryskach???

    robertwojciak wrote:
    Po zagrzaniu silnika przez 10 min na wolnych obrotach było wszystko ok.

    A w czasie jazdy pod obciążeniem?
    Były jakieś błędy w sterowniku gazowym?
  • Level 13  
    Sęk w tym że jest to strasznie trudne do wyłapania. Błędów nie było. Jak sie zagrzał to już nie było czego sprawdzać bo było dobrze i podczas jazdy pod obciążeniem i na postoju. Po nocy znów zaczęły sie kłopoty. Przerwanie trwa ułamek sekundy i podczas jazdy charakteryzuje sie jedynie szarpnięciem. Piny i wtyczki przejrzane. Komputer rozkręcony sprawdzony (nie zalany, czysty). Z początku myślałem ze na wolnych obrotach może komp benzyny sie programuje odpowiednio i dlatego też dobrze na gazie chodzi. Tą myśl podpierałem faktem że jak było dobrze na gazie wskaźnik spalania pokazywał około 1-2litry mniej niż jak gaz przerywał. Dziś odłączyłem regulator wolnych obrotów (tzw silnik krokowy) i na gazie zaczął przerywać częściej. tj. obroty rosły po czym zbijał je spowrotem i tak w kółko oscylowały 2000+-300obr. Jutro obejrzę to dokładniej
  • Level 11  
    Jeżeli chodzi o 2 tzw. sterowniki w Twoim BMW - to sprawa wygląda tak - jeden to komputer główny(szczytuje sygnały zarządza przełącznikiem itp),natomiast drugi to sterownik wtryskiwaczy gazowych(zarządza tylko pracą wtrysków).Rozbierałeś obydwa???
    Nie rozumiem w jaki sposób na diagnostyce LPI stwierdzono zanikanie impulsów?Jest tam pokazana praca wtryskiwaczy benzynowych i gazowych(czasy wtryskiwaczy),ale nie jest tam pokazany każdy cylinder oddzielnie tylko są po dwa wykresy dla gazu i benzyny odzwierciedlające pracę dwóch par wtryskiwaczy.
    Ja bym jeszcze sprawdził sondę lambda(podstawa w tych instalacjach) i emulatory wtryskiwaczy oraz elektronikę pompy w ostateczności.
    Tak z ciekawości gdzie auto było diagnozowane?
  • Level 13  
    Pompa zachowywała sie prawidłowo. Ciśnienie też miało być ok. Co do samych wtrysków to niestety nie wiem jak to było stwierdzone bo siedziałem w środku i wykonywałem polecenia testującego tj. przełącz na gaz, na benzynie, dodaj gazu itp. Sprawdzane było w Lublinie ELPI Gaz. Chłopak sprawdzał wiązki przewodów, wyciągał i rozbierał same sterowniki i zostało na tym że najlepiej by było zmienić sterownik i sprawdzić jak działa. Skoro mówisz o sondzie lambda, myślałem by odłączyć ją całkiem i zobaczyć czy coś sie zmieni. Również myślałem o tym aby podłączyć sie do kompa w domu tylko nie wiem czy będzie to chciało gadać z interfejsem pod lpg.
  • Level 11  
    Jak odłączysz sondę lamda to na gaz będzie się przełączał bardzo długo - nawet 7-8 minut.Poza tym może kiepsko pracować itp itd.
    Sondę sprawdzić przez zącze diagnostyczne ECU lub miernikiem sprawdzić zakres w jakim pracuje.
    Co do podłączenia pod kompa - potrzebny jest program i odpowiedni interfejs.
    Z którego roku jest ten samochód?
  • Level 13  
    Samochód to bmw E36 1.6 M43 z 98 roku. Carsoft przez starszy interfejs viakena pokazał mi tylko że w samochodzie są poduchy:) Podmieniłem sondę z innej bmw i nic sie nie zmieniło chociaż do końca nie wiem czy ona jest sprawna w 100%. Załatwiam sobie prawie nówkę sztukę i wtedy zobaczę. Sorki za niesprecyzowanie wcześniejszej wypowiedzi. Miałem na myśli odłączyć sondę tylko od lpi. Szukałem drugiego kompa gazu i nigdzie nie ma, a ludzie od serwisu po których dzwoniłem mówią że to staroć i takie rzeczy powyrzucali - porażka. Ogarnę temat sondy i jak to nie pomoże będę dalej szukał. Ewentualnie jak będzie cieplej wrzucę inny gaz.
  • Level 13  
    wrzucony inny gaz.