Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 bierze olej przy rozgrzanym silniku czasem kopci i strasznie smierdzi

deekonekt 30 Sty 2012 10:37 15675 28
  • #1 30 Sty 2012 10:37
    deekonekt
    Poziom 7  

    Witam!
    Nie wiem czy dobrze trafiłem z moim problemem,jak źle to niech ktoś mnie poprawi.

    Mam taki problem:Posiadam autko Audi a3 1.6 benzyna bez gazu i już drugi raz wymieniłem świece;/ na dodatek auto bierze mi olej i z tego co mi się wydaje poprzednim razem wymieniałem tą samą swiece co teraz. Nie wiem co mam zrobić,nie chce sprzedawać auta lecz chciałbym to naprawić...na dodatek muszę wymienić uszczelkę pod głowicą bo mam tak zwane masło na korku od wlewu oleju. Czy nafta na ten pierścień co wymieniałem swiece pomoże zwalczyć mi problem?

  • #2 30 Sty 2012 10:49
    jerry1960
    Poziom 33  

    Jaki zapach spalin ,jeżeli pokonujesz krótkie odcinki na niedogrzanym silniku to będziesz miał majonez na korku wlewu oleju . Ile tego oleju Ci ubywa na 1000km . Zobacz czy nie ma gdzieś wycieków na zewnątrz . Zmierz ciśnienie sprężania łącznie z próbą olejową.

  • #3 30 Sty 2012 10:52
    robokop
    Moderator Samochody

    jerry1960 napisał:
    Zmierz ciśnienie sprężania łącznie z próbą olejową.

    A po co jeszcze próba olejowa? Przeczytałeś gdzieś że tak trzeba? Skoro bierze olej, to silnik do naprawy, żadne gusła z naftą tu nic nie pomogą.

  • #4 30 Sty 2012 10:54
    deekonekt
    Poziom 7  

    Dodam jeszcze ze wymienilem termostat bo temperatura na termostacie pojawiała sie tylko wtedy jak np stałem w korku.Jak jechałem na trasie caly czas bylo 60 stopni ale cieple powietrze lecialo.Zapach spalin hm?tak jakby palił olej,nie ma żadnych wycieków spod spodu

  • #5 30 Sty 2012 11:16
    jerry1960
    Poziom 33  

    Próba olejowa po to by stwierdzić czy puszczają pierścienie czy góra czyli głowica.

  • #6 30 Sty 2012 11:47
    deekonekt
    Poziom 7  

    a jak dokladnie tą próbe olejową zrobic? na czym to polega? jestem zielony jezeli chodzi o samochody:) z góry dzieki za podpowiedzi

  • #7 30 Sty 2012 12:30
    robokop
    Moderator Samochody

    jerry1960 napisał:
    Próba olejowa po to by stwierdzić czy puszczają pierścienie czy góra czyli głowica.

    No to słucham, jak przy pomocy próby olejowej ustalisz, co jest winne ubytku oleju z silnika?

  • #8 30 Sty 2012 12:35
    PCcepuk
    Poziom 19  

    to ze masz masło na korku oleju nie oznacza ze uszczelka do wymiany !!!
    nie wierz w takie bzdury...

    masło na korku oleju robi sie szczegolnie w zimie (taka mela jasna na korku oleju) i spowodowane jest przede wszystkim jazda na niskiej jakosci oleju lub bardzo czestych i krotkich odcinkach jazdy (zapalasz samochodzik w zimie, zrobisz 5-10km i gasisz, wystygnie i znow to samo) wytraca sie woda z pary wodnej w silniku -ot zwykla roznica temperatur wew.zew,
    pakuje sie do auta w zimie 4 osoby rozgrzane i zaczynaja ci szyby parowac -tak własnie sie dzieje w silniku, a ten osad jest tego przykładem.


    proba olejowa: ciśnieniomierzem sprawdzasz kompresje w cylindrach na wykreconych świecach, potem powtarzasz te czynność dodajac do sprawdzanego cylindra niewielka ilość oleju -jezeli wzrośnie ciśnienie to znaczy ze pierścienie puszczaja jezeli nie wzrośnie to znaczy ze zawory puszczaja....

    sprawdz sobie ten cylinder -ale ja obstawiam uszczelniacze zaworowe

  • #9 30 Sty 2012 13:06
    deekonekt
    Poziom 7  

    auto przeważnie służy mi do dojechania na studia wiec w jedna stronę robię 140km to chyba nie powinno robić się masło?...nie ukrywam ze jeżdżę tez na krótkie odcinki na zimnym silniku np do sklepu czy coś takiego ale to jest rzecz normalna chyba. wcześniej miałem tez samochód z silnikiem benzynowym opel vectra 1.6 i wszystko było ok miałem auto 7 lat i przez ten okres nie zauważyłem żadnej mazi pod korkiem a praktycznie jeździłem nim tylko w małym mieście nawet mrozy po 25 stopni nie sprawiały kłopotu palił na dotyk.

    Więc tak.Uszczelka pod głowicą do roboty na pewno tak? co jeszcze? najbardziej denerwuje mnie ten olej bo muszę często dolewać...a litr oleju 30zl;/

    Dodano po 2 [minuty]:

    słyszałem tez ze jak by była walnięta uszczelka pod głowica to podczas uruchomionego silnika gdy się odkręci korek od wlewu oleju to by byl przedmuch a u mnie ten przedmuch nie występuje...

  • #10 31 Sty 2012 09:18
    murzyn_87
    Poziom 11  

    robokop napisał:
    Skoro bierze olej, to silnik do naprawy

    W wielu przypadkach nie koniecznie naprawa.

    Polecam zmienić na DOBRY olej silnikowy. Bardzo możliwe że olej nie był dawno zmieniany przez a że olej jest hydroskopijny - wchłania wodę - stąd może zbierać się majonez na korku. Zalej Motula 5w40 8100 X-Clean i pojeździj trochę. Dla mnie to problem z olejem a nie usterka silnika.

    Do tego dolewanie oleju. Może być spowodowane to tym że olej stracił już dawno swoje parametry i masz substancję olejo podobną w silniku. Olej który dolewasz w momencie wlania do silnika nie jest już olejem

  • #11 31 Sty 2012 14:36
    robokop
    Moderator Samochody

    murzyn_87 napisał:
    robokop napisał:
    Skoro bierze olej, to silnik do naprawy

    W wielu przypadkach nie koniecznie naprawa.

    Polecam zmienić na DOBRY olej silnikowy.

    Zbędne generowanie kosztów, skoro oleju zaczęło ubywać, to już żadne gusła nie pomogą. I proszę nie argumentować o żadnych cudownych regeneracyjnych właściwościach olejów, czy dodatków do nich. Zużytej mechaniki żadna chemia nie naprawi.

  • #12 31 Sty 2012 15:27
    domex32
    Moderator Samochody

    Robiłem 2 miesiące temu takie 1.6 sr tyle ze w golfie iv, brał olej pierwszym tłokiem, uszkodzona była głowica, uszczelniacze, i wszystkie cztery ssace zawory były wypalone, pewnie przez źle ustawiony rozrząd.

    Zrobiliśmy głowice, bo gość nie miał kasy, pierścienie zostały bez zmian, i wtedy dopiero zaczął brać olej.

    Skończyło się na wymianie kolejnej uszczelki pod głowicą, pierścieni i profilaktycznie panewek.

    Auto miało licznikowo 190 tys km.

    Reasumując, jak masz zamiar robić remont to nie cuduj z nafta i olejami, tylko na warsztat i kompleksowo góra i dół.

  • #13 31 Sty 2012 15:46
    deekonekt
    Poziom 7  

    No własnie chodzi o to ze mam zamiar robic remont tego silnmika...bo szkoda mi samochodu...mam go zaledwie 5 miesiecy.Jest bardzo wygodny ma dobre przyspieszenie i ogolnie fajnie sie prowadzi,nawet jak by mi sie udalo je sprzedac to i tak kupie audi a3...wiec z checia bym to naprawil tylko nie wiem co dokladnie jest i jakie mogą byc tego koszty,jak juz wczesniej pisalem to musialem juz drugi raz wymienic swiece tym razem zalozylem swiece trzy iskrowe. Gdy pierwsza raza wymienialem swiece to zapamietalem na ktorym tloku i za drugim razem byl ten sam...oczywiscie za kazda raza wymieniam wszystkie swiece nie tylko jedną.

  • #14 31 Sty 2012 16:16
    domex32
    Moderator Samochody

    deekonekt napisał:
    wiec z checia bym to naprawil tylko nie wiem co dokladnie jest i jakie mogą byc tego koszty,


    Bez rozebrania silnika można strzelać (Pierścienie, uszczelniacze zaworowe, głowica, gładzie cylindrów)

    Koszt od 500-2000zł.

  • #15 31 Sty 2012 21:48
    murzyn_87
    Poziom 11  

    robokop napisał:
    murzyn_87 napisał:
    robokop napisał:
    Skoro bierze olej, to silnik do naprawy

    W wielu przypadkach nie koniecznie naprawa.

    Polecam zmienić na DOBRY olej silnikowy.

    Zbędne generowanie kosztów, skoro oleju zaczęło ubywać, to już żadne gusła nie pomogą. I proszę nie argumentować o żadnych cudownych regeneracyjnych właściwościach olejów, czy dodatków do nich. Zużytej mechaniki żadna chemia nie naprawi.

    Jeżeli wiszą pierścienie z powodu oblepienia przez nagar to wymiana na dobry olej to istnieje duże prawdopodobieństwo że konsumpcja oleju przez silnik diametralnie spadnie. Nie jednokrotnie doświadczam tego w swoim warsztacie !! Wg mnie remont silnika to ostateczność. Koszt oleju to 150zł. Koszt prawdziwego remontu to 600 - 800zł za 1 cylinder.

    Mam opla combo z 94 1.7d roku gdzie przy zakupie sprzedawca powiedział że silnik trup bo bierze 1L na 1000km. Zmieniłem olej na 10w40 motula dwa razy po 7 tyś km a przed zimą zalałem 5w40. Samochód pali bez najmniejszego problemu (dziś przy -22) ... a o braniu oleju nie ma mowy. Jest 9 tyś km po wymianie i jest cały czas stan taki jak zaraz po wymianie. Dokładnie to samo miałem z dostawczym zaniedbanym ducato kupionym miesiąc później.

    Oblepione pierścienie nagarem to baaardzo częsta konsekwencja braku regularnych serwisów.

    I powtórzę że masło pod korkiem nie oznacza tego że płyn chłodniczy przedostaje się do oleju.

    Kiedy zmieniałeś olej ? Jeżeli zmieniałeś to na jaki ?

  • #16 31 Sty 2012 21:57
    robokop
    Moderator Samochody

    murzyn_87 napisał:


    Jeżeli wiszą pierścienie z powodu oblepienia przez nagar to wymiana na dobry olej to istnieje duże prawdopodobieństwo że konsumpcja oleju przez silnik diametralnie spadnie.
    Już widzę że nie wiesz o czym piszesz.

    Cytat:

    Oblepione pierścienie nagarem to baaardzo częsta konsekwencja braku regularnych serwisów.

    I stawiam dolary przeciw orzechom, że rozebranego silnika na oczy nie widziałeś. Także daj sobie może spokój z doradzaniem, zanim pogrążysz się zupełnie.

  • #17 31 Sty 2012 22:01
    domex32
    Moderator Samochody

    murzyn_87 napisał:
    robokop napisał:
    murzyn_87 napisał:
    robokop napisał:
    Skoro bierze olej, to silnik do naprawy

    W wielu przypadkach nie koniecznie naprawa.

    Polecam zmienić na DOBRY olej silnikowy.

    Zbędne generowanie kosztów, skoro oleju zaczęło ubywać, to już żadne gusła nie pomogą. I proszę nie argumentować o żadnych cudownych regeneracyjnych właściwościach olejów, czy dodatków do nich. Zużytej mechaniki żadna chemia nie naprawi.

    Jeżeli wiszą pierścienie z powodu oblepienia przez nagar to wymiana na dobry olej to istnieje duże prawdopodobieństwo że konsumpcja oleju przez silnik diametralnie spadnie. Nie jednokrotnie doświadczam tego w swoim warsztacie !! Wg mnie remont silnika to ostateczność. Koszt oleju to 150zł. Koszt prawdziwego remontu to 600 - 800zł za 1 cylinder.

    Mam opla combo z 94 1.7d roku gdzie przy zakupie sprzedawca powiedział że silnik trup bo bierze 1L na 1000km. Zmieniłem olej na 10w40 motula dwa razy po 7 tyś km a przed zimą zalałem 5w40. Samochód pali bez najmniejszego problemu (dziś przy -22) ... a o braniu oleju nie ma mowy. Jest 9 tyś km po wymianie i jest cały czas stan taki jak zaraz po wymianie. Dokładnie to samo miałem z dostawczym zaniedbanym ducato kupionym miesiąc później.

    Oblepione pierścienie nagarem to baaardzo częsta konsekwencja braku regularnych serwisów.

    I powtórzę że masło pod korkiem nie oznacza tego że płyn chłodniczy przedostaje się do oleju.

    Kiedy zmieniałeś olej ? Jeżeli zmieniałeś to na jaki ?


    Chłopie co ty porównujesz benzyniaka do diesla.

    Diesel podczas pracy w kolektorze ma zawsze więcej jak 900mbar.(brak przepustnicy)
    Benzyniak ma między 300mbar na wolnych do 900 na maks obrotach, olej podczas spokojnej jazdy przez zużyte pierścienie i uszczelniacze, jest dosłownie wsysany do komory spalania.

    Kolega robokop ze swoim doświadczeniem wie co pisze, generowanie kosztów.

    Branie oleju w benzyniaku, uszkadza świece, katalizator, sonde, nie ryzykuj, remontuj nie czekaj.

  • #18 31 Sty 2012 22:02
    deekonekt
    Poziom 7  

    olej zmienialem zaraz po zakupie auta czyli jakies 3 miesiace temu i podobno byl zalany olej mobil 10W40 i zmienilem na taki sam ale teraz gdy dolewam to leje Lotos 10W40 bo jest tanszy,a czesto musze dolewac:(

  • #19 31 Sty 2012 22:06
    alpha01
    Poziom 21  

    Robokop dziwi mnie ze jeszcze chce ci się z nimi dyskutować.coraz mniej takich co rozumieją że silnik do roboty i d.... im ściska bo będą koszty.nic nie ma za darmo.kolega wyżej napisal że koszt remontu to 600-800 za cylinder.Smiać mi się chce.

  • #20 31 Sty 2012 22:09
    deekonekt
    Poziom 7  

    no wlasnie troche nie chce mi sie wierzyc to co pisze murzyn chociaz sie nie znam na mechanice,ale to logiczne ze jak kopci i bierze olej i zmienie zaraz olej na ten co polecasz to niby sie polepszy...twój olej to jak kazdy olej...poprostu reklama...

    Dodano po 2 [minuty]:

    jezeli chodzi o mnie to mi nic d...nie sciska,szukam porady co moze byc nie tak... i tak trzeba naprawic i kase wydac i tak...nie ma zmiluj sie.

  • #21 31 Sty 2012 22:50
    xyro
    Poziom 23  

    Ja bym mechanika poszukał. Podejżewam, że tak czy tak albo remont albo drugi silnik. Muszisz to w miarę szybko zrobic bo w benzyniaku branie oleju szybko wykańcza silnik. Calkiem możliwe że u Ciebie wystarczy tylko wymiana pierscieni i regeneracja głowicy, co i tak małym kosztem nie będzie. Pozdrawiam.

  • #24 01 Lut 2012 22:01
    xyro
    Poziom 23  

    Jeżeli silnik się nie tłucze bardzo to tylko tzw mały remont. Ja bym zrobił tak.
    -sprawdził czy wszystko z silnikiem ok, nie szarpie nie gaśnie itp
    -ciśnienie sprężania, jeżeli mieści się w normie producenta to remontować, oczywiście próba olejowa jeśli jest bardzo niskie
    -jeżeli ciśnienie sprężania jest ok (wysokie i bez różnic większych jak 0.5 bara) to prawdopodobnie góra tylko do roboty
    -sprawdzić ciśnienie oleju, oby było ok
    - zrzucić głowicę i ocenić czy nie ma śladów zatarcia na cylindrze i czy nie ma progów na brzegach cylindra (powinny być niewidoczne po wytarciu nagaru ale na pewno dały by się wyczuć palcem)
    -oczywiście prościej jest wyciągnąć silnik do roboty ale da się w aucie też, nie koniecznie trzeba skrzynie rozpinać
    - jeżeli jest wszystko w miarę w normie to pierścienie do wymiany, jeżeli ciśnienie oleju było ok to panewek nie ruszaj !!!
    -głowice bym oddał do zakładu jeżeli są luzy na zaworach (poprzeczne) na wymianę prowadnic, ale pewnie wystarczy tylko wymiana uszczelniaczy na zaworach i porządne dotarcie zaworów
    -do tego nowy rozrząd, nowe uszczelniacze oleju, nowa uszczelka pod głowicę
    -olej mineralny na początek i docieranie na spokojnie (ja docieram na ostro :P) przez 2000 km, później olej właściwy i filtr (syntetyk jakiś np 5w40) i 5 tyś, później już normalnie co 10 tyś olej i filtr

    I jeszcze jedno, zwróć uwagę kiedy Ci przykapca na niebiesko. Jak zaraz po odpaleniu jest niebieski dym, a później trochę ustaje to puszczają uszczelniacze. Jak kopci przy odpuszczeniu gazu na biegu to pierścienie. Jak cały czas daje na niebieskie to już remont może nie pomóc. Jak ciśnienie oleju i sprężania w miarę w normie to remontuj. Jak nie to drugi silnik potrzebny i już. Bez 2000 zł min bym się nie brał za to a myślę, że 3000 zł też może wejść.
    Pozdrawiam.

  • #25 01 Lut 2012 23:29
    deekonekt
    Poziom 7  

    dzieki za rade. Wiesz to jest dziwna sprawa z tym moim autem bo przy normalnej jezdzie nie kopci wogole,natomiast gdy mu troche w pedal wcisne to leci bialy dym czyli wychodzilo by na to ze to uszczelka pod glowica i na dodatek ta maz pod korkiem,a na niebiesko to kopci tylko wtedy jak np mam temperature 90 stopni to znaczy jest bardzo rozgrzany silnik i np stoje na swiatlach na skrzyzowaniu to wtedy tak lekko bujną obroty i pusci dymek i nagle smród osty spalin oleju;/ albo np. jak mam rozgrzany silnik i manewruje na parkingu zeby zaparkowac jak jest ciasno...nie wiem jak to dokladnie opisac;/

  • #26 02 Lut 2012 16:06
    domex32
    Moderator Samochody

    deekonekt napisał:
    dzieki za rade. Wiesz to jest dziwna sprawa z tym moim autem bo przy normalnej jezdzie nie kopci wogole,natomiast gdy mu troche w pedal wcisne to leci bialy dym czyli wychodzilo by na to ze to uszczelka pod glowica i na dodatek ta maz pod korkiem,a na niebiesko to kopci tylko wtedy jak np mam temperature 90 stopni to znaczy jest bardzo rozgrzany silnik i np stoje na swiatlach na skrzyzowaniu to wtedy tak lekko bujną obroty i pusci dymek i nagle smród osty spalin oleju;/ albo np. jak mam rozgrzany silnik i manewruje na parkingu zeby zaparkowac jak jest ciasno...nie wiem jak to dokladnie opisac;/


    Głowice do roboty (uszczelniacze) i prawdopodobnie zawory(to wyjdzie jak głowica trafi do zakładu), pierścienie komplet, i od razu panewki korbowodowe, koszt około 160 zł dobrej firmy.

    Docieranie wykonuj na normalnym oleju, w tym wypadku 10w40, docierając unikaj mocnych obciążeń przy małej prędkości obrotowej silnika(redukuj biegi).

    Reszta się zgadza czyli pierwsza wymiana po tysiącu km druga po 5 i potem już wg wcześniejszego schematu.

    A i jeszcze jedno omijaj polskie filtry oleju, kupuj mann albo knechta ew bosch.

    To tyle, uważam że temat można zamknąć.

  • #27 03 Lut 2012 10:13
    PCcepuk
    Poziom 19  

    no ladnie mu doradzacie :)

    jezeli nie masz kolego pojęcia o naprawie samochodu i sam nie potrafisz zrobic tego co napisał xyro to NAPEWNO taniej wyjdzie ci kupic używany silnik i przełożyć :)

    bo jak pojedziesz do warsztatu zrobic to wszystko to troszeczke zabulisz, jezeli znajdziesz warsztat ktory ci to zrobi tanio to bedziesz miał to własnie tak zrobione -"tanio"

    to wszystko jest czas pracy i to sie liczy, bo nikt nie bedzie sie ci bawił z samochodem cały dzien za 200zł!!!

  • #28 03 Lut 2012 17:18
    domex32
    Moderator Samochody

    PCcepuk napisał:
    no ladnie mu doradzacie :)

    jezeli nie masz kolego pojęcia o naprawie samochodu i sam nie potrafisz zrobic tego co napisał xyro to NAPEWNO taniej wyjdzie ci kupic używany silnik i przełożyć :)

    bo jak pojedziesz do warsztatu zrobic to wszystko to troszeczke zabulisz, jezeli znajdziesz warsztat ktory ci to zrobi tanio to bedziesz miał to własnie tak zrobione -"tanio"

    to wszystko jest czas pracy i to sie liczy, bo nikt nie bedzie sie ci bawił z samochodem cały dzien za 200zł!!!


    Tak? i co kupisz za silnik? to nie diesel.

    Moim skromnym zdaniem lepiej remontować, bo wiesz czym jeździsz.

    Taniej wyjdzie jak się uda, a jak kupisz taki sam dojechany jak ten i co wtedy? Ty nie będziesz miał problemu wiec co tam.
    Jak pisałem wyżej remontowałem taki silnik nie dawno, koszty są porównywalne z kupnem drugiego silnika z przekładką, ale w tym pierwszym wypadku masz gwarancje.

  • #29 03 Lut 2012 19:20
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    domex32 napisał:
    Jak pisałem wyżej remontowałem taki silnik nie dawno, koszty są porównywalne z kupnem drugiego silnika z przekładką, ale w tym pierwszym wypadku masz gwarancje.


    Wielka bzdura, koszt remontu ma być porównywalny z kosztem zakupu drugiego silnika i przekładki. Nie ośmieszaj się. Chyba że remont po łepkach na najtańszych gratach. Zobacz w jakiej cenie są takie silniki i dopiero pisz. Moim zdaniem tylko wymiana. Masz oryginał, i pośmigasz.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME