Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.5D 1993r ----> wymiana podzespołów silnika i regeneracja...

Aszekemerekeburoki 30 Sty 2012 12:31 3535 3
  • #1 30 Sty 2012 12:31
    Aszekemerekeburoki
    Poziom 7  

    Witam!

    Zacząłem nowy wątek gdyż nie idzie mi szukanie poszczególnych wiadomości...

    Prosiłbym o pomoc.

    A mianowicie..-->..jak w temacie posiadam samochód marki Opel Corsa B z silnikiem diesla 1.5D z 1993r. Autko ma nakulane 170tys. Jest bardzo poczciwe i świetnie się sprawowało przez ostatnie 3 lata jak go posiadam. Nie zepsuło się absolutnie NIC! Bardzo dużo zawdzięczam temu autku więc w zamian chciałem je troszkę odmłodzić.. a więc.. Chciałbym przede wszystkim wyregulować całe serce samochodu tj silnik... na pierwszy rzut zamierzam wymienić wszystkie 4 świece, uszczelkę pod głowicą, rozrząd, wszystkie filtry, myślałem o pompie paliwa i pierścieniach oraz zaworach i wtryskach... wyregulować wszystko łącznie z popychaczami itd... i tu stawiam pytanie? Co z tego co wymieniłem można odpuścić a co jeszcze wymienić czego nie wymieniłem. Oleju nie bierze ni krzty... Natomiast ostatnio zaczęło troszkę więcej palić.. i nie wiem czy to wina zimy czy poprostu czas na regulacje i wymiane czegoś.
    Niestety pojawił się malutki problem jak spadła temperatura na dworze...:/ Silnik zaczął dziwnie warczeć...:/ i nie moge zlokalizować warczenia.... może prosi o nowy olej? w sumie to już prawię czas na wymianę ale chciałem zaczekać i zrobić wszystko od razu...Natomiast po odpaleniu (ciężko odpala wręcz bardzo) i pracuje na bardzo niskich obrotach do momentu kiedy się trochę nie rozgrzeje (3-4 minuty) (obroty rzędu 400obr/min) powinno być 800-850obr/min tak około... Czy to może być wina przepalonej świecy czy raczej coś wtryski szwankują? Motoru wymieniać nie chce bo jest to nie opłacalne a ten jest świetny.. mało pali i jest niezawodny.. do tej pory nie działo się kompletnie nic a nic....wszystkie problemy zaczęły się koło tygodnia temu.. do tej pory było wszystko git. Auto nie kopci.. no może czasem jak go trochę depne..(powyżej 4tys robi małą chmurkę) ale nigdy NIE katowane...
    Proszę o pomoc i rady... zależy mi na czasie. Chciałbym się uwinąć w tydzień z całym silnikiem i osprzętem.
    Cały silnik poszedłby na pierwszy rzut, w drugiej kolejności będzie zawieszenie, a po kolejnej wypłacie blacha i kolorek, gdyż jakiś pacan od którego kupiłem auto pomalował nie mając o tym zielonego pojęcia i lakier się skruszył...:( (maska dostała już nowy kolor:D)
    W planach jest jeszcze wymiana lamp na elektryczne i dodaniu troszkę elektroniki żeby ubogadzić auto... lubię wygodę :P
    Tak więc z miłą i ogromną chęcią słucham Waszych wszystkich rad co trzeba wymienić i co zrobić.. za wszelkie schematy informacje zdjęcia z góry bardzo bardzo dziekuję:)

    Pozdrawiam
    Robert

    1 3
  • #2 30 Sty 2012 15:15
    toku74
    Poziom 31  

    Zostaw ten silnik w spokoju, bo go rozwalisz. Jak chcesz coś przy nim porobić, to wymień olej, filtr oleju, paliwa, powietrza, rozrząd. Sprawdź kąt wtrysku, świece żarowe i ich zasilanie. Sprawdź zbiornik paliwa czy syfu nie ma lej czyste paliwo i jeździj. Po co do cholery Ty chcesz głowicę ściągać? Możesz ewentualnie luzy zaworowe sprawdzić, ale do tego głowicy się nie ściąga. Możesz mu jeszcze ciśnienie sprężania zmierzyć.

    0
  • #3 30 Sty 2012 15:28
    Aszekemerekeburoki
    Poziom 7  

    nie wiem nie mam pojęcia.... zastanawia mnie ten warkot.... a ciśnienie i to wszystko to zmierze... a jak bedzie złe to i tak trzeba sciagac i oddać głowice do regeneracji... a odnośnie rozwalenia... spokojna głowa...:D

    0
  • #4 30 Sty 2012 21:36
    berlingo
    Poziom 21  

    silnik 1,5 isuzu jak chodzi to sie nie dotyka tylko wymiana rozrzadu, ew swiece żarowe termostat . Można dać do sprawczenia wtryskiwacze pozdrawiam

    0