Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane I 1997r. 1.9dTi BA0N - Kontrolka elektroniki ("linia życia&a

Michassko 30 Jan 2012 14:56 4916 3
  • #1
    Michassko
    Level 2  
    Witam,

    od razu powiem, że przeszukałem chyba wszystkie wątki związane z tym tematem - jednak żaden z nich nie do końca odpowiada moim objawom, ani nie daje jasnego rozwiązania, ale od początku.

    Otóż sprawa pojawiła się już w lipcu w tamtym roku. Wsiadam rano do auta (cały poprzedni dzień jeżdżony) przekręcam stacyjkę jednak kontrolka awarii elektroniki (linia życia) nie gaśnie. Kręcę, rozrusznik działa jednak samochód nie odpala. Szybki hol na warsztat - błąd sterownika, 500zł skasowane i 3 dni w warsztacie za przegranie i polepienie instalacji taśmą izolacyjną i oczywiście żadnych głębszych wywodów na temat przyczyny. Błąd w komputerze szybkie przegranie sterownika i tyle. No ale wszystko działało.

    Przyszła jesień, wymieniłem świece żarowe przed zimą, filtr paliwa wszystko śmigało pięknie odpalał bez proszenia nawet przy -15st jeszcze tydzień temu.
    Jednak wczoraj wsiadam rano do samochodu odpalam zapalił od ręki. Trochę nagrzałem silnik ruszam i tu zaczynają się ciekawostki:

    Wyjeżdżam z osiedla, zapala się wspomniana wcześniej kontrolka.
    Wrzucam 2-kę, pedał gazu - brak jakiejkolwiek reakcji. Silnik sukcesywnie dusi się, aż do zgaśnięcia. Zepchnąłem się na parking - druga próba odpalenia. Immo działa kontrolka nie mryga. Kręcę kluczyk - kontrolka elektroniki na desce gaśnie, rozrusznik działa jednak pompa paliwa jakby szwankuje. Po długim duszeniu samochód odpala. Zadowolony czekam chwile, aż się nagrzeje i niespodzianka zapala się ta sama kontrolka i samochód dławi się na jałowym biegu znowu, aż padnie.
    Po ewentualnym odpaleniu słychać dodatkowy stukot w komorze silnika od strony lewego przedniego koła. Niestety nie udało mi się określić co to dokładnie może być, ponieważ silnik po odpaleniu pracuje nie dłużej jak minutę.

    Co może być przyczyną takiej sytuacji? :
    -czy pada pompa paliwa, gdzieś zwiera i daje błąd na sterowniku
    -ponowna awaria sterownika
    -czy problemem mogą być bezpieczniki

    Od czego najlepiej zacząć sprawdzanie?
    Nie mam zamiaru bulić drugi raz za to samo takich pieniędzy. Usterka została już raz usunięta jednak wróciła więc tym razem zależy mi na tym, aby usunąć nie samą usterkę co znaleźć jej przyczynę...
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    Michassko
    Level 2  
    Paliwo: Zawsze tankuję na Shellu. Teraz zatankowałem na BP także wątpię, żeby było trefne. chociaż faktycznie tankowałem na trzy dni przed.
    Rozrząd: wymieniany był komplet w przeciągu ostatnich 30tys. km
    Przepływomierz też nie sądzę, bo od lipca do teraz nie wykazywał, żadnych spadków mocy. Po prostu odcięło go z dnia na dzień.

    Póki co jestem umówiony z kumplem na sobotę, że udostępni mi stanowisko na warsztacie i pogrzebie także jeszcze pare dni nie będę mógł niczego dobrze sprawdzić...
    Aczkolwiek wszystko jestem w stanie przyjąć za potencjalną przyczynę
  • #4
    Anonymous
    Anonymous